Vectra 2.2 vikakoodi P0420 VIKA LÖYTYI

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Hanskix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Hanskix »

Noniin, vika löytyi!
Kävin länsi-auton huollossa sammuttamassa ton vikavalon ja pyysin että ottasivat pakokaasuanalyysin. No autoa hakiessani kertoivat ettei voinu ko. analyysiä tehdä ku katalysaattori on hajalla, samaan hengenvetoon sanoivat ettei kannata mennä katsastukseen ennenkuin katti on vaihdettu ja että Ruotsista sais uuden katin 930 eur. No lähdin siitä suutuspäissäni ja ajoin suoraan katsastukseen ja hups vaan pakokaasuarvot on OK! Läpi meni eli katti TOIMII. Suurta kusetusta sanon minä. Meinasivat siis vaihdattaa koko katin turhan takia. :evil:
Niin se jousto-osa oli viallinen ja vuoti sieltä aiheuttaen CO-arvon kasvun, joka oli 0.19% ja raja-arvo katsastuksessa on 0,20%. Tämä sytytti vikavalon antaen useita eri koodeja.
Tuli tässä mieleen tuo Ooppelin huono laatu, joka on mun mielestä peräisin osittain rahanahneista huoltoliikkeistä.
Eikös se menekin niin, että minä maksan koko P**kan ja huolto antaa valohoitoa ja minä selvitän vian ja tässä tapauksessa myös korjaan sen.
Voin vaan kuvitella, kuinka rokottavat Opelisteja jotka ei autoista ymmärrä paljoakaan, no siitähän se -(z)- maine tulee!!! :evil:
Ensimmäinen ja Viimenen kerta ku vien auton ko. liikkeeseen :evil:
Vectra 2.5 Metrosport Sedan -00
Audi A4 2.0TFSI sedan -09
Vectra 2.2 Elegance Voyage -01(EX)
teropa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja teropa »

Hmm. Mulla on ihan sama vika. Antaa mulla vikakoodeja P0420 ja P0430. Aluksi meinasivat myös täällä että katit vaihtoon, 1k per kappale. No en ole tässä hätäilly, koska valo syttyy palamaan vain kylmällä koneella ja ajettaessa 80-90 ja 50-60 väliin. Ja itsellä on tuo diagnostiikkavehje niin saan sammutettua valon. Kävin tässä mittauttamassa pakokaasut niin meni heilahtaen läpi eli ei ole pääkateissa ainakaan.Selviteltiin sitten saksaa myöten asiaa.Pakosarjasta lähtee kaksi eri pakoputkee, ensin tulee ensimmäiset lambdat, tämän jälkeen molemmin puolin jotku pikku-katit ja taas lambdat ja sen jälkeen vasta pääkatit. Ja noilla pikku-kateilla ei kuulemma ole mitään merkitystä?, koska pääkatit vasta suodattaa. Eli minullakin nyt pitäis kun pääsis kattelee auton alle niin vuotoja alkaa etsimään pakosarjasta eteenpäin. Mikäs toi jousto-osa on? Missäs se on? Kokemusta kun on niin mahottomasti :oops: Mulla on vaan Y32Se kone...paljon makso toi jousto-osa?
Opel Omega B2 3.2 Aut.
Hanskix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Hanskix »

Niin, en ole varma onko Omegassa tota jousto-osaa ollenkaan, kun on kone keulalla pitkittäin, eikä poikittain niinkuin Vectrassa eli kone kiertyy eri suuntaan.
Tämä mun prokkis menee hitsailuksi ku toi jousto-osa on samaa puuta ton katin kanssa. Tiedän kokemuksesta, että noissa kutosissa voi olla pakosarjoissa halkeemia Tms.
Vectra 2.5 Metrosport Sedan -00
Audi A4 2.0TFSI sedan -09
Vectra 2.2 Elegance Voyage -01(EX)
Vastaa Viestiin