Nii, tuskin ne sen paremmat oo. Voihan se ollakkin, että se vesi tulee sieltä. No odotellaan kesää ja annetaan kuivua, sit selvittelen mikä on homman nimitero76 kirjoitti:Kyllä kadetissa tulee vettä mattojen alle ihan niiden pohjassa olevien tulppien ja kenkien mukana vaikka yrittää olla kuinka tarkkana. Liekö astrassa sitten paremmat tulpat.
Astra G:ssä lattiat märkänä
Laitoin jo vahingossa omana aiheena ennekuin löysin tämän...
Eli mulla G Astra 2,0 DT (99) ja lämppärin nestettä tulee lattialle ihan reilusti. Entinen Opelin huoltomies muisteli että vika vois olla sikakalliissa sähköventtiilissä joka ohjaa kennoston toimintaa. Tai sitten em venttiilin ja lletkujen liitoskohdassa. Eli kellään vastaavaa kokemusta ja miten korjata ja mitä maksaa osat?
Eli mulla G Astra 2,0 DT (99) ja lämppärin nestettä tulee lattialle ihan reilusti. Entinen Opelin huoltomies muisteli että vika vois olla sikakalliissa sähköventtiilissä joka ohjaa kennoston toimintaa. Tai sitten em venttiilin ja lletkujen liitoskohdassa. Eli kellään vastaavaa kokemusta ja miten korjata ja mitä maksaa osat?
Haulla löytyy mm. minun kirjoittamaa tästä asiasta...Mati kirjoitti:Laitoin jo vahingossa omana aiheena ennekuin löysin tämän...
Astra Dti 2.0 Y20DTH -99, MYYTY
HD 1200S -98 juhlamalli, myynnissä 8499;-
Audi A3 AMB 2.0 TDi Quattro -06
Mati kirjoitti:Laitoin jo vahingossa omana aiheena ennekuin löysin tämän...
Mikäs on tämä sikakallis sähköventtiili?
Venttiili sulkee vedenkierron kokonaan kennosta. Ilman tuota venttiiliä läppä ohjaa ilman erireittiä ja vesi kiertää kennon kautta. Tuota venttiiliä ei taida olla kuin ilmastoinnilla varustetuissa autoissa. Eikä se niin kallis ole. Mulla on yksi ylimääräinen ehjä jos on jollakin tarvetta, -60% ovh.woof kirjoitti:Mati kirjoitti:Laitoin jo vahingossa omana aiheena ennekuin löysin tämän...
Mikäs on tämä sikakallis sähköventtiili?
Astra Dti 2.0 Y20DTH -99, MYYTY
Lämmityslaitteen kennon liitinosan tiivisteet vuotavat
Hei!
Meillä on Astra G:n lattia märkänä sekä kuskin että pelkääjän puolelta. Syynä on lämmityslaitteen kennon ja siihen tulevien putkien välissä oleva käsittämätön osa, jota huollossa kutustaan teatterikiikariksi. Teatterikiikarin molemmissa päissä on tiivisteet, joita huollossa väitetään O-renkaiksi, mutta ne eivät kuitenkaan ole O-renkaita. Ainakaan Länsi-Auto ja Metro-Auto eivät ole pystyneet toimittamaan oikeita tiivisteitä ja vuoto jatkuu.
Olen harkinnut juottaa kennoon pienet putken pätkät ja korvata tetatterikiikarin kunnon kumiletkuilla ja lemmareilla. Silloin vuodosta pääsisi varmimmin lopullisesti eroon.
Sanottakoon vielä, etä kennon irrottaminen ja kiinnittäminen on tosi viheliäinen homma. Olen sen nyt tehnyt kolme kertaa ja homma alkaa jo sujua.
Terveisin hannujuhani
Meillä on Astra G:n lattia märkänä sekä kuskin että pelkääjän puolelta. Syynä on lämmityslaitteen kennon ja siihen tulevien putkien välissä oleva käsittämätön osa, jota huollossa kutustaan teatterikiikariksi. Teatterikiikarin molemmissa päissä on tiivisteet, joita huollossa väitetään O-renkaiksi, mutta ne eivät kuitenkaan ole O-renkaita. Ainakaan Länsi-Auto ja Metro-Auto eivät ole pystyneet toimittamaan oikeita tiivisteitä ja vuoto jatkuu.
Olen harkinnut juottaa kennoon pienet putken pätkät ja korvata tetatterikiikarin kunnon kumiletkuilla ja lemmareilla. Silloin vuodosta pääsisi varmimmin lopullisesti eroon.
Sanottakoon vielä, etä kennon irrottaminen ja kiinnittäminen on tosi viheliäinen homma. Olen sen nyt tehnyt kolme kertaa ja homma alkaa jo sujua.
Terveisin hannujuhani
hannujuhani
Apukuskin lattia oli täälläkin märkä. Syynä oli "teatterikiikarin" kovettuneet o-renkaat. Kiikarin ja vesiputken liitoksesta tiputti jäähdytysnesteet lattiamatolle, kosteutta oli takalattialla asti. Delta-autosta uudet o-renkaat(4kpl), tiputtelu loppui. Lattiamaton kuivauksen yhteydessä käytin pohjassa olevat kumitulpat irti ja jonkun liimamassan kanssa takaisin ettei sitä kautta ainakaan tule kosteutta.
Kenno sijaitsee keskellä kojetaulua, melkein lattiatasossa. Keskikonsoli ja taakse lähtevät puhaltimen putket irti, sieltä paljastuva lämmityslaitteen alin muovi kans pois niin alkaa näkemään onko kenno, "kiikarin" tai sähköventtiilin(ilmastoidussa?) tiivisteet vuotaneet.
Jos sitä kennoa meinaa irrotella niin kaasupoljin kannattaa ottaa pois, antaa hieman lisätilaa. Irroitustilanteessa lisävesivahinkoa voi koittaa minimoida astialla johon nesteet lirutellaan kennon ja vesiputken liitosta raottamalla. Jos kerralla nykäsee kennon irti niin melko paljo sieltä nestettä tulee vaikka syylärin kautta on järjestelmä tyhjennetty.
Kenno sijaitsee keskellä kojetaulua, melkein lattiatasossa. Keskikonsoli ja taakse lähtevät puhaltimen putket irti, sieltä paljastuva lämmityslaitteen alin muovi kans pois niin alkaa näkemään onko kenno, "kiikarin" tai sähköventtiilin(ilmastoidussa?) tiivisteet vuotaneet.
Jos sitä kennoa meinaa irrotella niin kaasupoljin kannattaa ottaa pois, antaa hieman lisätilaa. Irroitustilanteessa lisävesivahinkoa voi koittaa minimoida astialla johon nesteet lirutellaan kennon ja vesiputken liitosta raottamalla. Jos kerralla nykäsee kennon irti niin melko paljo sieltä nestettä tulee vaikka syylärin kautta on järjestelmä tyhjennetty.
Kyllä siinä taitaa olla. Omassa astrassa oli/on vuoto ja osa vuodosta oli nimenomaan tuossa kennon putkisarjassa, johon vissiin tuo teatterikiikari kuuluu...Nieminen kirjoitti:Onkos vm.99 G astrassa 1.6 club 8v tuo sama "teatteri kiikari" vai onko paremmin varustettujen astrojen vika? Mitkä ovat oireina jos mahdollisesti putket vuotavat?
Ei pitäisi lukea näitä juttuja,iskee luulotautisuus
Tuo putkisarja on vaihdettu, mutta vuoto jatkui koska ilmeisesti itse jäähdytinkin vuotaa vähän. Nyt on kikkakolmoset eli nestemmäiset jäähdyttimen sementit kokeilussa