Niin mistä ihmeestä otan nyt sitten selvää mitkä johdot täytyy poikkasta? Ja sitä paitsi, eikai sama sininen piuha voi jakautua sekä midille että diskantille? Eli apua diskantin ja midin piuhoissa jakosuotimille
Apu saattaisi löytyä autosi sähkökuvista, jotka löytyvät korjausoppaasta. Itse pähkäilin myös kauan aikaa noiden piuhojen kanssa, koska kaikkia piuhoja ei tahtonut löytyä millään. Ovikajarin piuhat etsin käyttämällä yleismittarin "piipperiä" ja diskantille vedin kokonaan uudet kaapelit.
Mulla tulee tuliseinästä läpi autonlämmittimelle piuha, niin ajattelin sen vierestä vetää myös vahvistimelle piuhan, mutta ei oikein mahdu siitä vierestä. Millähän sitä reikää sais isommaks?
Tuo autolämmittimelle menevä piuha kulkee varmaankin jonkin läpivientikumin läpi siitä tulipellistä? Jos tuo läpivientikumi on tarpeeksi iso eli sen läpi mahtuu vetämään tuon päävirtakaapelinkin niin ei muuta kuin voitelet vaikka Fairilla sen päävirtakaapelin ja uitat sen läpi samasta läpivientikumista. Jos ei mahdu, niin kyllä sieltä tulipellistä jokin muukin paikka varmasti löytyy mitä käyttää läpivientinä.
Niin ja kuinka pitkä se vahvistimen maadoituspiuha sais maksimissaan olla, kun se on 21mm2:stä? Olin ajatellut laittaa sen vahvarin takakonttiin lähelle penkkejä ja maadoittaa sen takaluukun kiinnikkeeseen johon se lukko kiinnittyy.
Tuo maadoituskaapelihan tulisi olla niin lyhyt kuin mahdollista. Itse en ole tehnyt yhtään maadoitusta yli metrin mittaisella kaapelilla. Tuolla kuvailemallasi tavalla maadoittaa vahvistin maadoituskaapelista tulee kyllä melko pitkä. Mutta kokeilemalla se selviää... jos tuolla maadoituksella äänessä on häiriötä niin voihan sitä muuttaa jälkikäteenkin.
Mikäköhän muuten mahtaa olla sen nippusiteen virka DLS-MS6-A jakosuotimen sisällä? Niin ja saako noita midejä jo käyttää ilman jakosuotimia, kun mulla ois yks jo ovessa kiinni. DLS:n ohjeissa sanotaan ettei sais...
Itselläni on pöydällä tässä tuon vanhemman sarjan ( MS6 ) sarjan jakosuodin ja senkin sisällä on pari nippusidettä, jotka pitävät vain suotimen keloja paikallaan. Ei kait noilla mitään muuta merkitystä ole. Tuosta midien käyttämisestä ilman jakosuotimia: kannattaa totella valmistajan kehoituksia, koska jos elementti hajoaa ilman jakosuodatuksia niin epäilen ettet saa sitä takuuseen. Jos taas saat tehtyä midille ylipäätö- ja alipäästösuodatukset esim vahvistimella tai/ja soittimella niin kyllä tuota elementtiä silloin voi jo kuunnella.