Tiiseli Omegaan lisää löylyä?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vincent »

penak kirjoitti:AUTO-BILD lehdessä oli (muutama numero sitten) tutkittu laboratoriaolosuhteissa about 10 viritystoimittajan ohjelmien vaikutukset tehoihin. Aika surkea oli hyöty hevosvoimissa, noin 2-5 heppaa lisää ja polttoaineen kulutuksen kasvu aivan hirvittävä.

Liika polttoaine särki katalysaattorin ja ylikierrokset aihettivat lohkojen sulamisia sylintereiden välillä sekä turbot leikkasi kiinni. Tästä voi tulla jonkin näköinen virne auton omistajan kasvoille :roll:

Itse en lähtis virittelemään. Auton kestoikä lyhenee.

Testattu auto oli ihkauusi tdi golf. Niissä aktiivihiilisuodatin, joka ei kestänyt sitä sytytyksenennakon uudelleensäätymistä, vaan syttyi palamaan aiheuttaen hallaa turbolle jne. Testi oli yllätys, sillä enemmän olen kuullut koneiden kestäneen kuin hajonneen. Enemmän on ollut vaikutusta kytkimien kanssa, varsinkin golfien kytkimet eivät kestä tehonlisäystä, vaan pitää vaihtaa vahvempi kytkin.

Itsellä ainakin suunnitelmissa lastu. Edellinen auto pelitti hyvin yli 40tkm.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
lemminkäinen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja lemminkäinen »

Kustannusarvio yli 5000 eur (uusi loota ja vaihtotyö). Kova hinta lastutukselle.
Iiiiihanaaa....

Tollanen saattaa kirpasta... ainakin mua sattuisi, jos tollanen arvio heitettäis kehiin. Mut sehän johtuukin vain minun maallisesta köyhyydestäni :lollis:
Boanerge !
Vastaa Viestiin