eipä ole moisia ongelmia ilmaantunut.Joskus aikoinaan oli tuo vika että ei jaksanu vetää ja vikavalo sytty mut uusin ilmamassamittarin ja taas on menty jo kohta 2.v ja nyt mennään vielä lujemmin kun laitoin sen lastun.Vincent kirjoitti:Puhunee varmaan tosta nykimisviasta, jonka oireet ovat kuin ahdon puute välil ja välil taas vetää hyvin kiihdytykses. Itse olen vaihtanut ilmamassamittarin+laturin, hehkut, forte-käsittely. Oireilu ei näy testerillä?! Seuraavaksi suoritetaan sit se imusarjan putsaus ja sit kyl egr saa kenkää'Ennen ku saan tämän kuntoon ni viitti oikee lastua.
lastuista kokemuksia/fiiliksiä
-
korbimotors
- 'Admiral'

-
flying_man
- 'Kapitän'

korbimotors kirjoitti:Mistä olet huomannut nui ahtojen heittelyt? Oletko laittanut omaan autoosi ahtomittaria,jos olet niin minkälaisia ahtoja näytää? Kerro tarkemmin tuosta ahtomitarin asennuksesta jos olet sellaisen laittanut? Mulla tuli tänään omaan autooni 2,0 DTI vectraan upsoluten lastu ja kyllä olen tyytyväinen. En tiedä paljonko on tehot nousseet mutta kun hyppään auton sarviin ja lähen ajamaan niin siinä ainaki huomaa ja HYVIN tehon/VÄÄNNÖN lisäyksen nousseen tuntuvasti. Ahtojen seilailusta en tiedä kun ei ole mittaria mut toiminnallisesti auto pelaa erittäin hyvin.Ei savuta, ei hummaa kierrokset, eikä nykytä se vaan meneeflying_man kirjoitti:-97 Vectraan kävin jyväskylässä Karalalla laittamassa lastun. Kulku lisääntyi ihan kivasti ja etenkin liki tuplaantuneen väännön kyllä tuntee. Kulutus noussut noin puolella litralla...johtuu kenties rankasta polkemisesta. Ainoa outo ongelma on ahtojen heittely lastun asennuksen jälkeen. Ilmamassamittarin vaihdoin ja turhaan tietysti.Kellään tietoa mistä vois johtua?
Ei ole ahtomittaria. Eikä heittely tuntunut ennen lastua. Karala vaan puhui kesken lastun teon että ahdot heittelee, ja lastun jälkeen sen kyllä huomasikin. Ilmamassamittarin vaihdoin ja imusarjan putsasin...muuta en ole viitsinyt lähteä kokeilemaan ennen kun tulee jotain ideoita. Voiskohan turboon olla tulossa kilometrit täyteen?
Mulla on jokin harakki-kopio-upsolute omassa ompussa, ja persedynolla huomaa hyvin sen vedon lisääntyneen.. Ainakin traileri perään ja siihen 240:n volvo päälle, niin ei oikein kytkin pidä 2:lla ja kolmosellakorbimotors kirjoitti:paljonkos omegaan tuli lisää potkua onko tietoa? Millä koneella sun auto on? Mä nimittäin lähetin tänään oman 2.0DTI vectran ecun lastutettavaksi ja tehon lisäys pitäisi olla jossain 27hp-70Nm.upsoluten lastu sinne tulee myös hintaan 399e.Mitä luulet tuleeko huomattava ero jo pers tuntumalla vecculiinki?GeeTee kirjoitti:Upsoluten lastu tuli tänään omegaan ja kieltämättä tuntuu liikkuvan kohtuullisesti
--Tero--
Omega B 2.5-TD 10/1995 chip, sportleder, klima...
Fiesta 1.1C 1989 red devil "kyttyrä"
Fiesta 1.1C 1989 red devil "kyttyrä"
Upsolute vs. Irmhcer
Upsolutesta tuntuu olevan porukoilla hyviä kokemuksia.
Onko kukaan laittanut irmelin lastua?
Samoja lupaavat teho/ vääntö arvoja lupaavat molemmat.
Tarkoituksena olisi pienentää polttoaineen kulutusta 1.7CDTI sekä koneen vääntöjä hieman alemmaksi. --> Vois ajella jo 5 vaihteella ku kiekat on noin 2000...
Nyt pitää ajella 4 vielä 100 vauhdissa jotta kone kiertää keveesti ja kulutus on alle 5 litraa...
Onko kukaan laittanut irmelin lastua?
Samoja lupaavat teho/ vääntö arvoja lupaavat molemmat.
Tarkoituksena olisi pienentää polttoaineen kulutusta 1.7CDTI sekä koneen vääntöjä hieman alemmaksi. --> Vois ajella jo 5 vaihteella ku kiekat on noin 2000...
Nyt pitää ajella 4 vielä 100 vauhdissa jotta kone kiertää keveesti ja kulutus on alle 5 litraa...
Astra H Wagon 1.7CDTI Cosmo Pannacotta
Kytkimen ja vaihdelaatikon kesto?
Onko lastutuksen jälkeen ollut vaihdelaatikoiden taikka kytkimien kanssa ongelmia.
mulla on 1.7 CDTI ja lastulla sais väännöt 280Nm ja tehot 125hp (vakiona 240Nm ja 100hp)
Laatikkona on 5 vaihteinen (F23WR) loota.
Tietääkö kukaan mikä on ton laatikon maksimiväännöt? Taikka sit mitä toi kytkin mahdollisesti kestäis...
Kiitos vastauksista.
mulla on 1.7 CDTI ja lastulla sais väännöt 280Nm ja tehot 125hp (vakiona 240Nm ja 100hp)
Laatikkona on 5 vaihteinen (F23WR) loota.
Tietääkö kukaan mikä on ton laatikon maksimiväännöt? Taikka sit mitä toi kytkin mahdollisesti kestäis...
Kiitos vastauksista.
Astra H Wagon 1.7CDTI Cosmo Pannacotta
-
flying_man
- 'Kapitän'

Toi on muuten jännä ilmiö että muorin ajossa kulutus tippuu lastun jälkeen ja itse ajellessa vaikutus on täysin toisenlainen. Ilmeisesti itselle on tuota elopainoa kertynyt sen verran enemmän, tai vaihtoehtoisesti muorin käsilaukku pelkääjän paikalla tasapainottaa kulkua.
Kyllä sen lastun uskaltaa laittaa enemmänkin ajettuun koneeseen ainakin omieni kokemusten mukaan. Omassani oli lastutuksessa noin 300tkm ja nyt 420tkm mittarissa eikä ongelmia ole ollut.
Kyllä sen lastun uskaltaa laittaa enemmänkin ajettuun koneeseen ainakin omieni kokemusten mukaan. Omassani oli lastutuksessa noin 300tkm ja nyt 420tkm mittarissa eikä ongelmia ole ollut.
Onkos kokemuksia millainen linja Suomen OPELilla on ollut takuunalaisten autojen lastutuksien suhteen? Tietysti jotkut firmat mainostaa, ettei niiden "ohjelmointeja" näy missään vikadiagnostiikoissa, mutta tuskinpa ne kirjoittaa paperiin nimeä siitä, että korvaavat jos "ohjelmoinnin" johdosta ei joku vika menekään takuuseen. Käytännössähän se on maalaisjärjellä ajateltuna mahdotonta etteikö se näkyisi jotain kautta.
Hintatietoa
Moi!
Nyt kun auto taas toimii niin tulee ajankohtaiseks miettiä lisäpuhtia koneeseen.
Minkä hintasia paketteja nämä on ja voiko ne asentaa itse vai laittaako ne likkeessä kiinni ne?
Omaan autoon sais voimaa.comista vajaalla 600€ mutta mitä muita vaihtoehtoja löytyy?
Opel astra 2.0 Di G -99 se on se 60 kw:n kone.
Kiitti!
Nyt kun auto taas toimii niin tulee ajankohtaiseks miettiä lisäpuhtia koneeseen.
Minkä hintasia paketteja nämä on ja voiko ne asentaa itse vai laittaako ne likkeessä kiinni ne?
Omaan autoon sais voimaa.comista vajaalla 600€ mutta mitä muita vaihtoehtoja löytyy?
Opel astra 2.0 Di G -99 se on se 60 kw:n kone.
Kiitti!
Itse itselleni vastaten:Veeksi kirjoitti:Onkos kokemuksia millainen linja Suomen OPELilla on ollut takuunalaisten autojen lastutuksien suhteen? Tietysti jotkut firmat mainostaa, ettei niiden "ohjelmointeja" näy missään vikadiagnostiikoissa, mutta tuskinpa ne kirjoittaa paperiin nimeä siitä, että korvaavat jos "ohjelmoinnin" johdosta ei joku vika menekään takuuseen. Käytännössähän se on maalaisjärjellä ajateltuna mahdotonta etteikö se näkyisi jotain kautta.
"Takuun säilyminen edellyttää maahantuojan/valmistajan hyväksymiä varaosaa ja valtuutetun merkkikorjaamon asennusta."
...en tiedä sitten olisko nuo Irmscherin "virilastut" valmistajan hyväksymiä osia. Jos on ja asennuttaa OPEL-huollossa, niin takuu säilyisi...
Eipä se "lastutus" vaikuta takuisiin, ellein nyt ECU satu hajoamaan. Kukaan ei merkkiliikkeessä kysele ja tutki onko softa vaihdettu. Tech2:sella ei välttämättä pääse "kunnolla sisään" jos softa on vaihdettu, joten se saatetaan tulkita ECU viaksi. Jos ECU vaihdetaan, jää se merkkiliikkeeseen lojumaan muutamski vuodeksi jonka jälkeen se romutetaan. Miinuksena tosin virisofta jää vanhaan ECU:un.