Eberin nollauksesta...

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
tonto88
'Agila'

Viesti Kirjoittaja tonto88 »

Mulla on kans eber ongelmia... eber huollossa sano etta ohjainlaite hajoo jos yrittää liian monta kertaa rikkinäistä laitettä päälle ja tämän se sano viaksi... mutta testilaitteeseen ei tullut lukemaan mitään... Onko täysin normaalia??? Tuntu että tämä äijä eitiennyt edes omaa nimeään... Olis kiva saada eber käyntii ettei tarvi matkustaa jääviileepakastimella :roll: :roll:
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Empä ole kuullut että Eberi moisesta hajoaisi. :o
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veikka »

tonto88 kirjoitti:Mulla on kans eber ongelmia... eber huollossa sano etta ohjainlaite hajoo jos yrittää liian monta kertaa rikkinäistä laitettä päälle ja tämän se sano viaksi... mutta testilaitteeseen ei tullut lukemaan mitään... Onko täysin normaalia??? Tuntu että tämä äijä eitiennyt edes omaa nimeään... Olis kiva saada eber käyntii ettei tarvi matkustaa jääviileepakastimella :roll: :roll:
Mulle taas sanottiin että kymmen käynnistys yritystä tilttaa koko vehkeen, ja se ns. lukitus on poistettava sitten vehkeellä, jolla pystyy lukemaan vikakoodit.

EDIT:

Ja en ole koskaan kuullutkaan että ohjainlaite menis rikki, liian monesta käynnistys yrityksestä, aateleppa kun olisit pyytänyt sitä korjaamaan sen, noin 300 euroa ohjainlaite jota se eiolisi varmaankaan edes vaihtanut + työt päälle. Mene suosiolla sellaiseen paikkaan jossa ymmärretään edes noitten lämmittimien päälle.
ducati851
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ducati851 »

minä muuten kävin sellasessa paikassa ja arvatkaapa...aivan oikein eivät saaneet häiriötilaa nollattua.Yrittivät sieltä eberin pistokkeesta(minun mielestä väärästä paikasta sillä olen sitä mieltä että olisi pitänyt mennä siihen opelin omaan pistokkeeseen) Ei siinä auttanut ammattilaisia neuvoa(klaukkalan diesel)En ole sit enää opelin huoltoon raahautua taidan heittää koko paskan tunkioon ja ostaa 5kw tilalle minikellolla ja asentaa ite,silleen aattelin et jättäis sen sisätilan lämmityksen poies antais vaan veden kiertää kennon kautta.Äkkiäkös se sitten ku kuuma kone tulille lähtee niin sen sisätilan lämmittää. :yawn: :yawn:
tonto88
'Agila'

Viesti Kirjoittaja tonto88 »

jos joku osaa hyvin englantia ja jaksaa lueskella ohjeita...

http://www.kotikone.fi/juha.ritala/eber ... nuaali.pdf

Tosta selviää varmasti... se äijä selaili huollossa juuri samaa manuaalia... :-?
tepim
'Agila'

Viesti Kirjoittaja tepim »

Catarthis kirjoitti:Se toimii sittenkin!! :P Suihkumoottori avustaa jälleen astran kulkua!
Eberi alkoi siis jälleen pöhisemään, joten remonttia voisi pitää onnistuneena. Polttoaine-pumppu tosin tuntuu ottaneen nokkiinsa muutaman viikon kuivasta kaudesta, eikä lähde joka kerta pumppaamaan. Pikku kopauksen jälkeen alkoi kyllä sykkimään ja eberi pysyi käynnissä niin kauan, että kone lämpesi ~80 asteeseen. Pitänee tarkkailla tuota pa-pumppua...
Toivotaan, että puhallin toimisi ainakin tämän talven :roll: Toivotaan parasta ja...

Hauskaa talven odotusta opelisteille :wink:

Kerronpa omankin tarinani, jossa on ainakin toistaiseksi onnellinen loppu. Ostin 2006 syksyllä Diesel Astran vuosimallia 2000. Autossa on kiinni Eberin Hydronic 4, jonka toiminnan (muka) testasin ostaessani. No toimihan se, mutta vain siten, että sisätilan puhallin ja kiertovesipumppu toimi, jos moottori oli lämmin. Eli se ei siis yrittänytkään syttyä. Onneksi myyjäliike tuli vastaan, ja 500€:lla uusittiin ohjainyksikkö ja tulppa. Pidin jo silloin sitä rajalla, että korjaanko vai uusinko, mutta koska itselle jäi 250€ maksettavaa, niin korjattiin. Laite toimi muuten hyvin, mutta ei startannut alle -15 asteen keleillä.

Tänä syksynä laite ei sitten enää startannut alle nollakelin ollenkaan, ja kiljui aina välillä kuin sikaa olisi pistetty. No laakerivikahan se siellä oli! Onneksi Catarthis oli tehnyt saman laakeriremontin aiemmin palopuhaltimelle, ja sain häneltä (tattis vaan) laakerin tyypin, jotta voin ostaa laakerit etukäteen, eikä tarvinnut repiä puskuria + Eberiä kahta kertaa irti (autolla kun piti koko ajan myöskin kulkea töihin). Eli nyt aparaatti vaati 7€ edestä Clas Ohlsonilta ostettuja laakereita (2 kpl) + pari tuntia autokässyä, ja pelaa hienosti.

Minulla on siis Hydronic 4, ja Catarthis omistaa Opelin "alkuperäisen" 3 kW version. Molemmissa tuntuisi olevan samanlainen palopuhallin, johon käy laakerit tyyppiä 624-2Z. Saapi ilmeisen helposti myös laakerikaupoista, jollei satu olemaan Clas Ohlsonia likellä. Ja itse laakereiden vaihtohan ei ole kovin paha, ainoastaan laakerit täytyy melkeinpä rikkoa pois otettaessa, koska harvalla on niin pientä ulosvetäjää. Ja jos joku ihmettelee, miten siipipyörä on kiinni, niin ei mitenkään muuten kuin tiukalla sovituksella, eli lähtee irti varovasti parilla isolla taltalla vääntämällä.

Tepi
Vastaa Viestiin