C20ne Tehot;MOOTTORI tehot 122/180. kisan voittajat selvinny
-
nuhapumppu
- 'Diplomat'

Hevosvoimista. Näin minä olen antanut itseni ymmärtää.lmb-58 kirjoitti:kysyn taas, kun en ole käsittänyt, onko kyse kilowateista vai din hepoista vai miten siinä dynossa mitataan tehot. ja eikö ne vääntömomentit ja kiekkamäärät ole tärkeämpiä kun pollet.
Tähän asti niissä penkeissä, joissa olen käynyt (4 eri penkkiä), teholapuissa on ilmoitettu teho ensisijaisesti hv:na, ja lisäksi myös kW:na.
Ja nythän tässä on kait kyse vaan arvuuttelusta, et mitä penkitys kertoo? Ei siitä, et miltä käyrät näyttää...
Ja ihan OT:nä : missä topicissa olet tuota aiemmin kysyny? Et ainakaan tässä?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
virittäminen topicissa sitä malliksi kyselin. mutta vieläkin jäi epäselvyyksiä, mikä on hv, onko se din vai sae, vai käytetäänkö enää kw lisäksi muita. aikoinaan käytettiin näitä kahta vaihtoehtoa, ilmeisesti nää on katoavaa kansanperinnettä. no jos oli esim. 85kw niin silloin oli jotain 100 din ja 120 sae hv. en nyt tarkkaan muista mutta kyllä näille on jonkunlainen laskentasysteemi. sae laskettiin muistaakseni moottorin teho ilman mitään apulaitteita ja din kaikkien roippeitten kanssa kai sitten pyöristä.
Noita SAE heppoja sitte kai on mulla käytetty. 85kW x 1,3636 = 116hv.lmb-58 kirjoitti:virittäminen topicissa sitä malliksi kyselin. mutta vieläkin jäi epäselvyyksiä, mikä on hv, onko se din vai sae, vai käytetäänkö enää kw lisäksi muita. aikoinaan käytettiin näitä kahta vaihtoehtoa, ilmeisesti nää on katoavaa kansanperinnettä. no jos oli esim. 85kw niin silloin oli jotain 100 din ja 120 sae hv. en nyt tarkkaan muista mutta kyllä näille on jonkunlainen laskentasysteemi. sae laskettiin muistaakseni moottorin teho ilman mitään apulaitteita ja din kaikkien roippeitten kanssa kai sitten pyöristä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Nimen omaan.haen lukemia ja samoilla lukemilla vertaan jos teen muutoksia ,mihin suuntaan mennään.Timonen kirjoitti:Hevosvoimista. Näin minä olen antanut itseni ymmärtää.lmb-58 kirjoitti:kysyn taas, kun en ole käsittänyt, onko kyse kilowateista vai din hepoista vai miten siinä dynossa mitataan tehot. ja eikö ne vääntömomentit ja kiekkamäärät ole tärkeämpiä kun pollet.
Tähän asti niissä penkeissä, joissa olen käynyt (4 eri penkkiä), teholapuissa on ilmoitettu teho ensisijaisesti hv:na, ja lisäksi myös kW:na.
Ja nythän tässä on kait kyse vaan arvuuttelusta, et mitä penkitys kertoo? Ei siitä, et miltä käyrät näyttää...
Jos heidän laitteisto antaa kw;nä vain,se muutetaan 1,36 kertoimella ja niitä heppoja täällä arvanut lähimmäks potin vie.
sama väännöllä nm arvaus/tietotaito veikkaus.
en nyt rupea arvuuttelemaan millä kierroksilla max teho ja vääntö saadaan.
85 kilowateilla nuo ei ole kummatkaan 1.36 kertoimella.ja kun täällä arvaukset jo puolen hepan tarkkuudella,niin ei voi laittaa jotain vähä yli...lmb-58 kirjoitti:virittäminen topicissa sitä malliksi kyselin. mutta vieläkin jäi epäselvyyksiä, mikä on hv, onko se din vai sae, vai käytetäänkö enää kw lisäksi muita. aikoinaan käytettiin näitä kahta vaihtoehtoa, ilmeisesti nää on katoavaa kansanperinnettä. no jos oli esim. 85kw niin silloin oli jotain 100 din ja 120 sae hv. en nyt tarkkaan muista mutta kyllä näille on jonkunlainen laskentasysteemi. sae laskettiin muistaakseni moottorin teho ilman mitään apulaitteita ja din kaikkien roippeitten kanssa kai sitten pyöristä.