uusi mobilin öljy (super synt)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
340cid
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 340cid »

On 2004-02-24 10:52, Tume22 wrote:
Mielestäni mobilin öljyt on pelkkää rahastusta, kalliissa purkissa huonoa ööliä. Castrol on paljon parempaa ainakin minun kokemuksissa. mobilin 10w40 on täyttä paskaa= auto vilautteli öljynpaine valoa no vaihdoin täyssynteetiset 5w40(tai 50) mobilit niin auto söi sitä kun elukka ja vuoti joka raosta ulos sitä! vaihdoin castrolin lighttex(tai jotain tuonnepäin) niin ei syö öljyä ei vuoda lähelekkään niin paljoa eikä vilauttele öölinpainelamppua! tosin kone on jo -88 vuosmallia että voi olla et mobilit on uudempiin suunniteltuja :smile:
Kedautti, Manta ja nyt Corsa on toiminu moblan 10-40:llä aivan loistavasti. Ei vilku valot eikä kuse alleen tai "syö"öljyä normaalia enempää :wink:
Tume22
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tume22 »

On 2004-04-02 13:31, 340cid wrote:
On 2004-02-24 10:52, Tume22 wrote:
Mielestäni mobilin öljyt on pelkkää rahastusta, kalliissa purkissa huonoa ööliä. Castrol on paljon parempaa ainakin minun kokemuksissa. mobilin 10w40 on täyttä paskaa= auto vilautteli öljynpaine valoa no vaihdoin täyssynteetiset 5w40(tai 50) mobilit niin auto söi sitä kun elukka ja vuoti joka raosta ulos sitä! vaihdoin castrolin lighttex(tai jotain tuonnepäin) niin ei syö öljyä ei vuoda lähelekkään niin paljoa eikä vilauttele öölinpainelamppua! tosin kone on jo -88 vuosmallia että voi olla et mobilit on uudempiin suunniteltuja :smile:
Kedautti, Manta ja nyt Corsa on toiminu moblan 10-40:llä aivan loistavasti. Ei vilku valot eikä kuse alleen tai "syö"öljyä normaalia enempää :wink:
Heh! kyllä mullakin kone on kunnossa ajettu "vasta" 190tkm ja hyvin toimii nyt noilla castroleilla, ihan järkytys ollut kun en oo kertaakaan lisänny talvella ööliä kun ei enää vuoda eikä syö juuri yhtään :smile:
Gutless
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gutless »

Kendallia, 5-50:stä. Kisakoneisiin.
ruttu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ruttu »

pitänee vissiin kokeilla jotain muuta kun tuota opelin omaa(5w30), on ollut sitä c20xe(söi kohtuu paljon) ja nyt x20xev(ei syö ihan niin paljon kun xe mutta yllättävän paljon) olen aatellu kokeilla seuraavaksi shelliä, mobilia tai castrollia, mitä viskositeettia suositteletta tuohon xev myllyyn?
Kuva
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

ruttu kirjoitti:pitänee vissiin kokeilla jotain muuta kun tuota opelin omaa(5w30), on ollut sitä c20xe(söi kohtuu paljon) ja nyt x20xev(ei syö ihan niin paljon kun xe mutta yllättävän paljon) olen aatellu kokeilla seuraavaksi shelliä, mobilia tai castrollia, mitä viskositeettia suositteletta tuohon xev myllyyn?
Mulla on ainakin toiminut Valvolinen Maxlife mukavasti.Koneeseen vaihdettiin talvella ohjainkumit ja lisää olen kaatanut n. 0.5 ltr 3000 kilsan välein.
Konehuone pysyy siistinä,ei vuoda öljyä mistään.

Kaikki noi nykymoottorit kuluttaa öljyä...ohjekirjassa X20XEV moottorille ilmoitetaan öljynkulutukseksi muistaakseni 0,075 ltr/100 km.

C20NE öjynvaihtovälinä pidin 15 tkm ja yli 250 tkm ajetulla koneella lisäilin litran verran öljyä koneeseen/vaihtoväli 8)
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
kantti_GSI
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kantti_GSI »

Tume22 kirjoitti:Mielestäni mobilin öljyt on pelkkää rahastusta, kalliissa purkissa huonoa ööliä. Castrol on paljon parempaa ainakin minun kokemuksissa. mobilin 10w40 on täyttä paskaa= auto vilautteli öljynpaine valoa no vaihdoin täyssynteetiset 5w40(tai 50) mobilit niin auto söi sitä kun elukka ja vuoti joka raosta ulos sitä! vaihdoin castrolin lighttex(tai jotain tuonnepäin) niin ei syö öljyä ei vuoda lähelekkään niin paljoa eikä vilauttele öölinpainelamppua! tosin kone on jo -88 vuosmallia että voi olla et mobilit on uudempiin suunniteltuja :smile:
jaa etä hiukan... varsinkin noi 0V-40 öljyt.olisin tyttytväinen jos pysyy alle -90 autoissa sisällä ollenkaan...
Kadett GSI 2.0 16V
Julazz
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Julazz »

yks "öljyedustaja" sano mulle joskus että noissa ei merkittäviä eroja kuin viskositeetissa :) ja sekin voi hyvilläkin merkeillä vaihdella sen verran samassa tuotteessa että syö tai ei syö. elikkä tästä vedin johtopäätöksen: "halvinta mitä kaupasta löytyy" ja ei kumpikaan kadetti ole kyttyrää tykänny, hyvin on öölit pysyny :D
Vastaa Viestiin