Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Paljon siitä lähti tehoa? Entä vääntö? Oon tässä suunnitellu ite vastaavaa projektia ja suunnitellu erilaisia vaihtoehtoja turbotukseen ja tullu siihen tulokseen että toi sun turbotus on ainakin edullisin, ja mahdollistaa sen että voi tehdä ite paljon ja säästää rahaa. Onko siinä muuten välijäädytintä?
siis joo, autossa oli vanhalla putkella 145kw/315nm, nyt suuremman putken (+56%) virtauspintalan kasvun takia tuntuu ainaskin että tuo +200hp on rikki ja helposti eli pinta-alaa on tarpeeksi.. ja teinhän minä siihen vesisuihkun kuulerin pintaan..
Kiitos tiedoista. Kävin kattelee niitä kuvia ne oli ihan hyviä, mut yks asia jäi mietityttämään, mistä otit voiteluöljyn ahtimelle, paluuöljy näytti menevän öljytikun alapuolella olevaan reikään vai kuin?Ai niin jouduitko vaihtamaan jarrut?
On 2002-09-24 10:21, Viper wrote:
Kiitos tiedoista. Kävin kattelee niitä kuvia ne oli ihan hyviä, mut yks asia jäi mietityttämään, mistä otit voiteluöljyn ahtimelle, paluuöljy näytti menevän öljytikun alapuolella olevaan reikään vai kuin?Ai niin jouduitko vaihtamaan jarrut?
tein tuonne öljypumpun luokse kovajuottamalla t-haaran öljynpaineanturille josta samasta lähtee öljynpaine turbolle... ja nappasin sen ison reijän lohkon kupeeseen mistä on öljyn paluu turbolta..
jarrut on vakiot mutta hyväksi herkistetyt, rahatilanne on kovasti sotinut kaikenmailman rakennusta vastaan nyt...
Oletko sä muuten itse muokannut tuota ECU:a uusiksi? Kävin joskus katselemassa noita juttuja sun hakemistosta/sivuilta ja siellä oli ECU:sta kaavioita. Tuo boksin pieni huijaus kiinnostaisi itseäkin.
bensaa menee normaaliajossa se ~8l/100km, sit kun innostuu polkemaan, niin kyllähän sitä menee
ja siintä ecun itsemodifioinnista : turbokäyttöä ajatellen ei voi tehdä tarpeeksi. koskapas motronikin sytytysennakkoa ei säädetä millään muulla noissa asteluvuissa mitä tarvitaan kuin ohjelmalla.. ja ne mun sivuilla olevat on niitä orgis-softia ko. ecuihin. mutta mitäs niillä tekee kun ei ole lukusoftaa ? jos tuosta olisi tullut tiukka vapari, niin ei olisi ollut hätää, koska aina sen verran pääsee mitä tarvitsee hieromaan tuota motronicciakin.. mutta se sytyn säätö kun on mahdottomuus kun puhutaan -+20astetta säädöistä... n.10 astetta vielä voi itse kutitella noilla vastusarvoilla pelleilemällä kyllä helposti..
lämpötilaantureita kusettamalla.. eli : jos pissit tuota moottorinlämpötila anturia silmään, saat samalla enemmän soppaa koneeseen & jyrkemmän ennakon.. ja : onhan sekin vaihtoehto että kusetat ilmamäärämittarissa olevaa imuilmanlämpöanturia, sillä saa kanssa lisää ennkkoa/pois sitä.. ja vielä yksi tapa : hank
it erilaisia oktaaninvalitsin plugeja. niitä kääntelemällä ja kokeilemalla saatat löytää jonkun paremmalla käyrästöllä varustetun softan motronicista...