paitsi kukkopillillä virittämisen?????puuhapete81 kirjoitti:Ei taida kumminkaan noi kanget olla niitä osia joita kannattaa ruveta kokeilemaan.... Voipi tulla kalliit kokeilut... Ei ihan joka asiassa kannata säästää.. Jos PO-kanget kestää varmuudella 600hp ja jotkut opelin omat kanget ehkä 400hp, ni ei tarvi kahta kertaa miettiä... Ainakaan minun...Ainakaan enää... Joitain asioita EI kannata kokeilla lompakon/kantapään kautta.ja tuohonkin sanoisin että halvempi se on noita vakiorojuja hajoittaa ja testata niillä mitkä kestää ja mitkä ei.ja kyllä noista osista silmälläkin näkee mitä kannatta sotkea keskenään.jos ei sitten joku vakio osa näytä kestävältä niin ne voi sitten korvata kalliilla jälkituotanto osilla.
PO-Metal kimppatilaus kanget (c)20xe/let (c)20ne/se/seh
Todennäköisesti väärässä.
-
puuhapete81
- 'Senator'

Yks hyvä puoli tossa ne:ssä on: jakopää ei oo niin vikaherrrrkkä! Aika helposti muuten toi kkk meni siihen! ja näköjään hyvin menee 1.5 ahdoilla 
Btw: kelläköhän vehkeet seiso tossa koko kevään ja kesän??? kysyn vaan..meillä ei seiso kuin koiralla ja sekin sai eilen pesää.itsellä auto ja munat lepäilee nyt kun nautin kesäautoilusta! Kyllä kupla on kiva peli. tosin bensalämmitin on turhan tehokas
"Joko muutes sait kiillotettua ne uudet pölykapselit?"
mistä kuulit et oon hommannu?????? ootko nähny kuvia jossain??? vai????
Btw: kelläköhän vehkeet seiso tossa koko kevään ja kesän??? kysyn vaan..meillä ei seiso kuin koiralla ja sekin sai eilen pesää.itsellä auto ja munat lepäilee nyt kun nautin kesäautoilusta! Kyllä kupla on kiva peli. tosin bensalämmitin on turhan tehokas
"Joko muutes sait kiillotettua ne uudet pölykapselit?"
mistä kuulit et oon hommannu?????? ootko nähny kuvia jossain??? vai????
-Ei selvä kuski sisulta haise!
voin olla väärässä mutta veikkaisin että nuo kanget on testattu jo tehtaalla...miettikääpä sitä 4wd e-kadettia mikä piti tulla silloin 80-luvulla rallin mm-sarjaan b-ryhmäläisten valtakaudella.moottori oli tehty sarjatuotanto osia sekoittamalla ahdin ja apulaitteet poislukien.autossa oli silloim n.500hv ja silloin ajettiin vielä yötäpäivää kaasupohjassa eli myös kestävyyttä vaadittiin.jos viitsii tutkia kyseistä kokoonpanoa niin tämä antaa kyllä vihjeen siitä mistä veiveistä voisi olla kyse? madi ja g-lader ei saa vastata...en minä niitä tietoja salaile mutta jotain sais mielellään tietääkin tai ainakin privan käyttö sais olla hallussapuuhapete81 kirjoitti:Ei taida kumminkaan noi kanget olla niitä osia joita kannattaa ruveta kokeilemaan.... Voipi tulla kalliit kokeilut... Ei ihan joka asiassa kannata säästää.. Jos PO-kanget kestää varmuudella 600hp ja jotkut opelin omat kanget ehkä 400hp, ni ei tarvi kahta kertaa miettiä... Ainakaan minun...Ainakaan enää... Joitain asioita EI kannata kokeilla lompakon/kantapään kautta.ja tuohonkin sanoisin että halvempi se on noita vakiorojuja hajoittaa ja testata niillä mitkä kestää ja mitkä ei.ja kyllä noista osista silmälläkin näkee mitä kannatta sotkea keskenään.jos ei sitten joku vakio osa näytä kestävältä niin ne voi sitten korvata kalliilla jälkituotanto osilla.
ja kysytään myös vielä sitä miksi ne veivit hajoaa myös lotarin moottorissa kun siitä nostetaan painetta?maailmallahan liikkuu myös juttua että se on paska moottori?hajoaa kuulemma kun siitä ottaa +500 hv?miksi sitten 4-cih kestää läjässä suuremmilla tehoilla?moniko on saanut let-moottorista veivin pihalle ISOLLA pakopesällä olevalla ahtimella?
"...en minä niitä tietoja salaile mutta jotain sais mielellään tietääkin tai ainakin privan käyttö sais olla hallussa"
Ei millään pahalla, mutta minkä ihmeen takia tällaista palstaa sitten pidettäisiin vireillä, jos kaikki perustuu omaan tietämykseen ja/tai privaattiviesteihin???
Otetaanpa tyyppiesimerkkinä esim; Kosunen tai jpisteh (ja moni muu), joilta tuntuu molemmilta löytyvän omalta saraltaan aikalailla kova määrä tietotaitoa-> ja vastailevat kyllä asiallisiin kysymyksiin asiallisen opastavaan tyyliin, mitään peittelemättä/salailematta. Heidän kirjoitelmistaan paistaa oikea tietämys tyhmemmänkin lukijan silmille, eikä joukossa ole "arvaa mitä", "kokeile eri osia", "ota itse selvää", "jotain vois tietää itekin" - tyylisiä naljailulauseita.
Noille ylläoleville nimimerkeille hatunnosto ja kumarrus oikeasta tiedonjakamisesta, heidänlaisiaan tarvitaan lisää, niin on Opel-miesten/naistenkin hyvä olla.

Ei millään pahalla, mutta minkä ihmeen takia tällaista palstaa sitten pidettäisiin vireillä, jos kaikki perustuu omaan tietämykseen ja/tai privaattiviesteihin???
Otetaanpa tyyppiesimerkkinä esim; Kosunen tai jpisteh (ja moni muu), joilta tuntuu molemmilta löytyvän omalta saraltaan aikalailla kova määrä tietotaitoa-> ja vastailevat kyllä asiallisiin kysymyksiin asiallisen opastavaan tyyliin, mitään peittelemättä/salailematta. Heidän kirjoitelmistaan paistaa oikea tietämys tyhmemmänkin lukijan silmille, eikä joukossa ole "arvaa mitä", "kokeile eri osia", "ota itse selvää", "jotain vois tietää itekin" - tyylisiä naljailulauseita.
Noille ylläoleville nimimerkeille hatunnosto ja kumarrus oikeasta tiedonjakamisesta, heidänlaisiaan tarvitaan lisää, niin on Opel-miesten/naistenkin hyvä olla.
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
-
puuhapete81
- 'Senator'

Mutta jos ei tiedä mitkä kanget on kyseessä niin edelleenkään en suosittele arpomista vaihtoehdoksi. Eri asia jos on asiasta satavarma...omega16T kirjoitti:voin olla väärässä mutta veikkaisin että nuo kanget on testattu jo tehtaalla...miettikääpä sitä 4wd e-kadettia mikä piti tulla silloin 80-luvulla rallin mm-sarjaan b-ryhmäläisten valtakaudella.moottori oli tehty sarjatuotanto osia sekoittamalla ahdin ja apulaitteet poislukien.autossa oli silloim n.500hv ja silloin ajettiin vielä yötäpäivää kaasupohjassa eli myös kestävyyttä vaadittiin.jos viitsii tutkia kyseistä kokoonpanoa niin tämä antaa kyllä vihjeen siitä mistä veiveistä voisi olla kyse? madi ja g-lader ei saa vastata...en minä niitä tietoja salaile mutta jotain sais mielellään tietääkin tai ainakin privan käyttö sais olla hallussapuuhapete81 kirjoitti:Ei taida kumminkaan noi kanget olla niitä osia joita kannattaa ruveta kokeilemaan.... Voipi tulla kalliit kokeilut... Ei ihan joka asiassa kannata säästää.. Jos PO-kanget kestää varmuudella 600hp ja jotkut opelin omat kanget ehkä 400hp, ni ei tarvi kahta kertaa miettiä... Ainakaan minun...Ainakaan enää... Joitain asioita EI kannata kokeilla lompakon/kantapään kautta.ja tuohonkin sanoisin että halvempi se on noita vakiorojuja hajoittaa ja testata niillä mitkä kestää ja mitkä ei.ja kyllä noista osista silmälläkin näkee mitä kannatta sotkea keskenään.jos ei sitten joku vakio osa näytä kestävältä niin ne voi sitten korvata kalliilla jälkituotanto osilla.
Siinä kadetissa tais cm 1850 kone ja voi olla, että olen todella pahasti metsässä muuta eikö sen tekniikka ja neliveto tais perustunu audiin? Jostain ruotsalaisesta lehdestä olen mielestäni siitä lukenut.
Mitä tulee sen osiin en jaksa uskoa, että siellä kovin paljoa "vakio-osia" sijaitsi. Muistaakseni niitä autoja tehtiin jopa kourallinen...
Korjatkaa kuka tietää, koska tämä perustuu vain muistiini, joka on todella hyvä mutta lyhyt!
Itse ainakin olen mielummin syönyt pari kuukautta näkkäriä ja ostanut mielummin överi osat koneeseen, kun laittanut testiksi jotain alimitoitettuja osia ja niiden hajotessa rikkonut mahdollisesti jotain muutakin kuin pelkät testiosat.
Madi ehti noista kangista mulle, jo vihjasta... Mut tosta erikoisesta muna kadetista olisin kyllä tiennyt jotain muutenkin...
Madi mitä tulee sun ja mun autoihin niin eihän ne ole edes autoja ne on OOPPELEITA!!
Mitä tulee sen osiin en jaksa uskoa, että siellä kovin paljoa "vakio-osia" sijaitsi. Muistaakseni niitä autoja tehtiin jopa kourallinen...
Korjatkaa kuka tietää, koska tämä perustuu vain muistiini, joka on todella hyvä mutta lyhyt!
Itse ainakin olen mielummin syönyt pari kuukautta näkkäriä ja ostanut mielummin överi osat koneeseen, kun laittanut testiksi jotain alimitoitettuja osia ja niiden hajotessa rikkonut mahdollisesti jotain muutakin kuin pelkät testiosat.
Madi ehti noista kangista mulle, jo vihjasta... Mut tosta erikoisesta muna kadetista olisin kyllä tiennyt jotain muutenkin...
Madi mitä tulee sun ja mun autoihin niin eihän ne ole edes autoja ne on OOPPELEITA!!
juu,madille siitä kerroinkin privana ja nyt siis tiedät varmaan että ne on siis testattukin jo.ja xe:n männillä tuohon koneeseen mistä ne veivit ovat alunperin, tulee tilavuudeksi n.1846 eli aika liki se mitä tehdas ilmoitti 1850
.sitä lohkotasoa höyläämällä tuo puristuskin saadaan kohdalleen.tuosta nelivedosta en sen enempää tiedä mutta se alakerta oli tosiaankin ihan sarjatuotanto-osia mutta se kansi näytti aika oudolta
ja vaikka noita veivejä jotkut väittävätkin särkeneensä niin luulen että syy on ihan jossain muualla kuin veivin heikkoudessa,onhan niitä po:n veivejäkin rikki mennyt...
ja vaikka noita veivejä jotkut väittävätkin särkeneensä niin luulen että syy on ihan jossain muualla kuin veivin heikkoudessa,onhan niitä po:n veivejäkin rikki mennyt...