Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
koneen lämmöt nousee melkein punaselle! otin termarin pois ja flektin liimasin kiinni (pyörii koneen mukana) mutta viäläkin lämmöt nousee!! että voiko öljynlauhari esim vaikuttaa tohon? jos on vaikka paskana/tukossa.
Onko pakokaasu valkoista/haiseeko makealle eli glykolille?
Kerääkö painetta paisuntasäiliöön eli kupliiko siellä reilusti?
Onko paisuntasäiliössä öljyä/öljyn seassa jäähdytysnestettä (kerman väriä?)
Onko jäähdytysjärjestelmä ilmattu jäähdytysnesteen vaihdon jälkeen?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Timonen kirjoitti:Onko pakokaasu valkoista/haiseeko makealle eli glykolille?
Kerääkö painetta paisuntasäiliöön eli kupliiko siellä reilusti?
Onko paisuntasäiliössä öljyä/öljyn seassa jäähdytysnestettä (kerman väriä?)
Onko jäähdytysjärjestelmä ilmattu jäähdytysnesteen vaihdon jälkeen?
ei oo valkosta en oo kyl haistellu mut tarvii kattoo se.
painetta kerää kyllä paisariin ja kuplii välillä. öljyä siä ei oo eikä oo öljyn seassa vettä. ilmattu?
Mulla rupes omegassa lämmöt temppuilemaan termarin vaihdon jälkeen, kun oli jäänyt ilmaa sisään. Korjaus opas neuvo irroittamaan pari "ylintä" letkua siitä koneen päältä ja täyttämään kunnes litku valuu niistä letkuista pihalle. Ja se toimi.
Ile84 kirjoitti:Mulla rupes omegassa lämmöt temppuilemaan termarin vaihdon jälkeen, kun oli jäänyt ilmaa sisään. Korjaus opas neuvo irroittamaan pari "ylintä" letkua siitä koneen päältä ja täyttämään kunnes litku valuu niistä letkuista pihalle. Ja se toimi.
Kuulostaa aika tutulta. Mulla oli samanlainen vika ja kerkesin ostaa kannentiivisteen, mutta sitten huomattiin että vesipumpun MUOVINEN "turbiini" oli murtunu akselista, joten ostin uuden ja valurautasen ja toimii. Onneks oli veljellä just mersussa käyny samalla tavalla niin osas sanoa että tarkistaa se vesipumppu....