Astra G jäähdytysjärjestelmästä vedet matkustamoon?
Astra G jäähdytysjärjestelmästä vedet matkustamoon?
Moi, eilen illalla lämmityslaitteen paikkeilta tuli 2-3 litraa jäähdysnesteitä matkustamon jalkatilaan. Vuoto ei meinaa löytyä. Olisi kenelläkään vinkkejä?
Re: Astra G jäähdytysjärjestelmästä vedet matkustamoon?
Eiköhän se kenno sieltä poksahtanut.. oletko sen tutkinut?al_astra kirjoitti:Moi, eilen illalla lämmityslaitteen paikkeilta tuli 2-3 litraa jäähdysnesteitä matkustamon jalkatilaan. Vuoto ei meinaa löytyä. Olisi kenelläkään vinkkejä?
Vuodon syistä
Ootko 100% varma että kyse on nimenomaan jäähdyttimen vuodosta? Voi tietenkin olla. Mutta mulla itellä Vectrassa kävi niin että aina ilmastoinnin ollessa päällä sukat kastui - sikäli kun ajoin sukkasillani. Viaksi paljastui ilmastointilaitteen laudutusvesiputken tukkeuma.
Ilmastointilaitteenhan kuuluu "pissiä" puhdasta vettä auton alle aina kun se on päällä. Tämä vesi poistuu letkusta, joka kulkee moottoritilassa alhaalla keskellä jossain vaaksan tai parin päässä kaasupolkimesta. Kumisessa letkussa on ikääkuin viilto, josta vesi pääsee ulos. Tämä viilto oli mennyt umpeen jolloin vesi tulvi jalkatilaan. Sitä tuli jopa desilitratolkulla joka kerta kun ilmastointi oli päällä.
Korjaus on äärimmäisen yksinkertainen. Etsi kyseinen kumiletku käteesi ja puristele sitä jolloin letkussa oleva viilto aukeaa ja vesi pääsee oikeaa tietä ulos. Itse jouduin viemään Vectrani nosturille asti ennenkuin vika ja kyseinen letku löytyi, on nimittäin hieman piilossa ja ahtaassa paikassa.
Ilmastointilaitteenhan kuuluu "pissiä" puhdasta vettä auton alle aina kun se on päällä. Tämä vesi poistuu letkusta, joka kulkee moottoritilassa alhaalla keskellä jossain vaaksan tai parin päässä kaasupolkimesta. Kumisessa letkussa on ikääkuin viilto, josta vesi pääsee ulos. Tämä viilto oli mennyt umpeen jolloin vesi tulvi jalkatilaan. Sitä tuli jopa desilitratolkulla joka kerta kun ilmastointi oli päällä.
Korjaus on äärimmäisen yksinkertainen. Etsi kyseinen kumiletku käteesi ja puristele sitä jolloin letkussa oleva viilto aukeaa ja vesi pääsee oikeaa tietä ulos. Itse jouduin viemään Vectrani nosturille asti ennenkuin vika ja kyseinen letku löytyi, on nimittäin hieman piilossa ja ahtaassa paikassa.
*** Vectra 3.0 CDTi V6 Sport Wagon 2007 ***