jäähytysnesteen määrän anturi omega b:ssä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Omega 2.5td -97
'Kadett'
'Kadett'

jäähytysnesteen määrän anturi omega b:ssä

Viesti Kirjoittaja Omega 2.5td -97 »

Moi, mun omegassa ajotietokone väittää, että jäähdytysnestettä on liian vähän, kun virrat laittaa päälle. Nestettä ei ole liian vähän eli vika on jossain muualla. Missä tämä nesteen määrän mittaava anturi sijaitsee? Vois olettaa, että paisuntasäiliössä, mutta ei voi olla varma. Tulisko mieleen mahdolliset muut viat?

Kiitos vastauksista!
Jope
OCF Member 2016

Re: jäähytysnesteen määrän anturi omega b:ssä

Viesti Kirjoittaja Jope »

Omega 2.5td -97 kirjoitti:Vois olettaa, että paisuntasäiliössä, mutta ei voi olla varma.
Siellähän se anturi yleensä on mutta tuosta ei varmuutta. Johdot poikki, liitin irti tai kosketushäiriö.
omegamv6manual
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja omegamv6manual »

Oma teki samaa, anturi paskana eikä kait voi vaihtaa. Vaihdoin paisarin, jo loppui turha ilmoittelu.
kag1
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja kag1 »

mulla on kanssa omassa omegassa se anturi paskana. yhdistin itse piuhat ja herjaaminen loppu halpa tapa korjata ei tarvi ostaa uutta paisaria..
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

Siis sen paisuntasäiliön keskellä on se "pässinkives" joka nousee kun siellä on nestettä. Jos sinne pääsee esim öljyä niin se voi alkaa jumittamaan ja ilmoittelemaan olemattomista häiriöistä.
Vastaa Viestiin