Calibran maalaus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
CalibraDTM
'Kapitän'
'Kapitän'

Calibran maalaus

Viesti Kirjoittaja CalibraDTM »

Osaisiko joku sanoa että missä maalattaisiin suht halvalla mutta todella hyvin auto? Mieluiten lähellä raumaa. Kävin Rauman maalaus liikkeessä jossa sanottiin että 3000€ :roll: mutta kun en sitten tiedä mitä sellainen maksaa muissa liikkeissä.

Eli auto on valkoinen ja se tarvitsisi saada metallihohto mustaksi.

Paukauttakaa vastauksia jos tiedätte edes hinnoista hieman.
Mua voi koittaa mut mua ei voi voittaa!!!!!!!

BLING BLING!! **tun köyhät! ;)
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ioni »

Oma auto ylimaalauksessa etelä-Suomessa, pohjineen 1500€. Ei sisällä kuittia :lol:
(ja paikka on ihan vakuutusyhtiöidenkin käyttämä, eli ei mikään autotalli)

E: niin onko ylimaalaus oikea termi, väri vaihtuu täälläkin, eli auto purettuna nätisti atomeiksi. (alempaan viestiin viitaten)
TBD
rausku72
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja rausku72 »

Hinnoista en mene mitään sanomaan, mutta oletko käynyt kysymässä hintaa siellä raumalla olevasta uudehkosta maalausliikkeestä, olikse nyt nimeltä Someri Oy..?
Se on siinä Prismasta katsottuna kadun toisella puolella Auto Iiron vieressä.. Epäilen kyllä että ei ole välttämättä mistään halvimmasta päästä, mutta jälki on TODELLA hyvää 8) .. siellä tehdään paljon vakuutus yhtiöiden autoja... :wink:
Hintaahan sille kertyy jos ja kun se maalataan ympäri (kerran kun väri vaihtuu kokonaan), kun taas jos se vaan maalattais pelkästään päältä (eli yli)...
Erno
Meriva OPC(gas), Manta -74, Manta -72, Manta -77, vectra c 3.2.
T.J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Paitsi että nuo ylimaalaukset ovat suhteessa halvempia kuin paikkamaalaukset,kummaa kyllä vaikka kaikkea menee enemmän kuin paikkaväreissä,mut tuo kait perustuukin tuohon suojaamiseen missä on aivan järkyttävä työ.
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
CalibraDTM
'Kapitän'
'Kapitän'

T.J kirjoitti:Paitsi että nuo ylimaalaukset ovat suhteessa halvempia kuin paikkamaalaukset,kummaa kyllä vaikka kaikkea menee enemmän kuin paikkaväreissä,mut tuo kait perustuukin tuohon suojaamiseen missä on aivan järkyttävä työ.
Aika hassu homma.

Mutta tarviiko autosta purata itse jotain kun sen vie maalaamoon?
Mahdollisesti ovipahvit tms? :roll:

R.Lehtinen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja R.Lehtinen »

Jos purat, saat halvemmalla, jos et itse pura/ tee mitään, maksa enemmän.. :roll:

joka maalaamo ei maalaa asiaakaan omille pohjille mitään..koska jos myöhemmin tulee kukkaa jne, niin ei maalaamo halua kontolleen mitään, mikä johtuu syrkeesti tehduistä pohjatöistä..parhaiten saat varmuudella, jos annat maalaamon hoitaa alusta loppuun kaikki, mutta halpaa ei tule olemaan :P
Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
JaspaJami
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JaspaJami »

Tampereen lähiseudulta kyselin maalauksen hintoja parista paikasta. Jos itse tehdyt pohjat ilmoittivat hinnaksi 500e ja jos vien auton vain sinne ja tekevät itse kaiken oli hinta 1300-1500e. Kyseessä siis ylimaalaus, väri pysyisi samana.
CalibraDTM
'Kapitän'
'Kapitän'

värin vaihto esim. valkoisesta mustaksi taitaa maksaa siis paljon enempi?
Vai kuinka? :roll:

R.Lehtinen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja R.Lehtinen »

No ei kai muuten, mutta pitää tietty maalata ovien sisäpuoletkin, siinä on iso homma, joten siksi maksaa enemmän värin vaihto..jos samalla värillä vetää, eihän niitä välttämättä tartte silloin maalata :roll:

ei se värin vaihto muuten enempää varmaankaan maksa, jos samanlainen maali kyseessä, esim. jos molemmat on 2-komponentti maaleja, tai molemmat on 3 kerros helmiäistä..hinta on varmaankin sama.
Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
Jonppa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jonppa »

Jep, siihenhän toi homman hinta perustuu niinkuin R. Lehtinen sanoi. Ylimaalauksessa maalataan auto vain päältä uudelleen. Kun taas värinvaihdossa maalataan ovien välit, ovet sisältä, mahdollisesti takaluukku, konepelti molemmin puolin, konehuoneesta yläpuoli yms.. Ja auton joutuu yleensä purkamaan paljon pienempiin osiin kuin pelkässä ylimaalauksessa. Koska värinvaihdossa uuden maalin pitää peittää vanha väri kaikkialta.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time,
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
CalibraDTM
'Kapitän'
'Kapitän'

Jonppa kirjoitti:Jep, siihenhän toi homman hinta perustuu niinkuin R. Lehtinen sanoi. Ylimaalauksessa maalataan auto vain päältä uudelleen. Kun taas värinvaihdossa maalataan ovien välit, ovet sisältä, mahdollisesti takaluukku, konepelti molemmin puolin, konehuoneesta yläpuoli yms.. Ja auton joutuu yleensä purkamaan paljon pienempiin osiin kuin pelkässä ylimaalauksessa. Koska värinvaihdossa uuden maalin pitää peittää vanha väri kaikkialta.
Eli jos ylimaalaisin koko auton listat ym. valkoisella niin olisiko se sitten tuo n. 1500 euroo vai kuinka paljon sitten pelkkä ylimaalaus maksaa?

Jonppa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jonppa »

Jotain tuota luokkaa se olisi. Ylimaalaukset ovat yleensä luokkaa 1500-2000€. Riippuen tietysti autosta ja työn määrästä.

Minä en sitten ole mikään automaalaamisen asiantuntija. Nämä asiat nyt vaan ovat olleet tapetilla erään maalarin kanssa kun oma auto myös menossa ylimaalaukseen.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time,
but you cannot fool all the people all the time.
-Abraham Lincoln
ile:_
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ile:_ »

Kannattaa vissiin soitella sinne maalaamolle, niin saat varmaa tietoa.
CalibraDTM
'Kapitän'
'Kapitän'

ile:_ kirjoitti:Kannattaa vissiin soitella sinne maalaamolle, niin saat varmaa tietoa.
Okei! Taidanpa tehdä niin huomenissa.

Carpila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carpila »

Kannattaa oikeasti värinvaihdossa purkaa autoa mahdollisimnman paljon itse ja maalata ovien ja luukkujen välit itse myös. Loput pohjat voi sitten jättää maalarille. Tällä tavoin säästää piiitkän pennin, ja lisäksi ovienvälien maalaus on "helppo" tehä itse kun maalattavat pinnat on pieniä. Ja maalaus onnistuu vaikka ihan "pilteman" ruiskulla...
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
Vastaa Viestiin