Zafira, Astra, Vectra?

Keskustelua Opeleista
essentia-
'Diplomat'
'Diplomat'

Zafira, Astra, Vectra?

Viesti Kirjoittaja essentia- »

zafira, astra vai vectra?
Mitä ollaan mieltä: olis toisaalta mukava istua korkeammalla, mutta hukkuuko Zaffen keula kokonaan? Entä jaksaako esm. Astra Wagonin 1.6 vai kannattaako tilojen puolesta katsella gts/wagon-vectraa? Onko pahoja tyyppivikoja, yllätyksiä jne.?

Lähinnä kyse olisi b-zafirasta, c-vectrasta ja h-astrasta...

Meillä Opel on nyt noussut yhdeksi vaihtoehdoksi seuraavaa autoa hankittaessa, ja koska tilantarve tulee seuraavassa autossa olemaan erilainen kuin nykyisessä, niin varmaan se olis kokoluokkaa isompi oltava... onko -(z)- :ssa matkustusmukavuus millä tasolla nykyään ts. voiko rykäistä 400km yhdeltä istumalta? :)
Hepokatti
'Admiral'
'Admiral'

Re: Zafira, Astra, Vectra?

Viesti Kirjoittaja Hepokatti »

essentia- kirjoitti:zafira, astra vai vectra?
Mitä ollaan mieltä: olis toisaalta mukava istua korkeammalla, mutta hukkuuko Zaffen keula kokonaan? Entä jaksaako esm. Astra Wagonin 1.6 vai kannattaako tilojen puolesta katsella gts/wagon-vectraa? Onko pahoja tyyppivikoja, yllätyksiä jne.?

Meillä Opel on nyt noussut yhdeksi vaihtoehdoksi seuraavaa autoa hankittaessa, ja koska tilantarve tulee seuraavassa autossa olemaan erilainen kuin nykyisessä, niin varmaan se olis kokoluokkaa isompi oltava... onko -(z)- :ssa matkustusmukavuus millä tasolla nykyään ts. voiko rykäistä 400km yhdeltä istumalta? :)
Itse ajan n. 50tkm vuodessa ja Vectran tärkein valintakriteeri oli kuljettajan penkki... Itselläni on n. 4 tuntia ajoa, sitten WC- ja kahvitauko. Jos matka on lyhempi kuin 4 tuntia, harvoin pysähdyn ollenkaan.

Itse ainakin uskalla C-Vectran penkkiä kehua yhdeksi parhaimmista missä olen autoissa istunut!

Jotain pientä on Vectrassa toki ollut vaihdelaatikon kanssa, mutta ne ovat menneet takuuseen.
Nykyään jotain ihan muuta...
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
essentia-
'Diplomat'
'Diplomat'

pitäis päästä itsekin ajamaan kunnolla jossain vaiheessa c-vectraa kun on viime ajosta aika katkinaiset muistikuvat mutta muistaakseni 2.2 directi wagon oli ihan mukava ajettava... tilaa siinä ainakin oli :lol:
Junnu79
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Junnu79 »

Mulla on ollu astra h ja parhaillaan on zafira b ja todella tyytyväinen ollu kumpaankin että eiku tilaamaan -(z)- :lol:
Peku.40
'Agila'

Re: Zafira, Astra, Vectra?

Viesti Kirjoittaja Peku.40 »

essentia- kirjoitti:zafira, astra vai vectra?

:D :D Ota Vekkuli ihmeessä, mulla oli ennen. Vaihdoin astraan kun tilantarve väheni. jaksaa ajaa sen verran et on pakko pysähtyä tankkaamaan.
nollapeli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja nollapeli »

Itellä ainakin pelkkiä hyviä kokemuksia Zafirasta, tosin A-koppasesta, mutta B-Vectralla ajaneena tykästyin tiloihin ja tosiaankin siihen että saa istua hivenen korkeemmalla, kuitenkaan ettei tunnu kun ajais pakulla.
Ajettavuus on mainio, ja auto on tosiaan tilava kuitenkaan olematta iso -(z)- Jos nyt tolla ajelis muutaman vuoden ja vihtais, vaikka OPC-Zafiraan :D
Kun tekee itte, saa semmosen kun sattuu tuleen
essentia-
'Diplomat'
'Diplomat'

oli ylimääräistä aikaa niin kävin kurkkailemassa paikallisen -(z)- liikkeen pihalla olevia zafiroita ja näytti tuo keula hukkuvan aika kiitettävästi... samaa vikaa taitaa olla muissakin tila-autoissa.

Voihan olla että hukkuvaan keulaan tottuu, mutta varmaan lähdetään sitten hakemaan autoa, jossa keula ei huku :o
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

Ääni ehdottomasti Vecculle. Mun mielestä pesee ajo-ominaisuuksilla Astran 4-0. Vakaampi, rauhallisempi, hiljaisempi jne... Zafiraa en ole kokeillutkaan, mutta tuskin on parempi kuin Astra, jo pelkästään korkeamman korinsa puolesta. Mun mielestä mun tarvitsemaa tilaakin on enemmän kuin zafirassa. Penkeistä sen verran, että kantsii huomioida Vectrassa olevat kaksi erilaista kangasverhoiltua penkkiä eli normaali, hmm 6-suunt säädettävä ja 8-suunt säädettävä. Ainakin aikaisemmin tuo 8-suuntainen oli vain elegancessa tai erikseen lisävarusteena tilatessa. Itse tilasin lisävarusteena ja oli tyytyväinen. Silloin se tulee vielä molempiin etupenkkeihin...
Opel Astra
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opel Astra »

samulis kirjoitti: Penkeistä sen verran, että kantsii huomioida Vectrassa olevat kaksi erilaista kangasverhoiltua penkkiä eli normaali, hmm 6-suunt säädettävä ja 8-suunt säädettävä. Ainakin aikaisemmin tuo 8-suuntainen oli vain elegancessa tai erikseen lisävarusteena tilatessa. Itse tilasin lisävarusteena ja oli tyytyväinen. Silloin se tulee vielä molempiin etupenkkeihin...
Luetteletko nuo säädöt eli mitä sisältää 6- ja 8-suuntaisesti säädettävät penkit (itelle ei tule mieleen edes 6-suuntaa)... :oops:
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Opel Astra kirjoitti: Luetteletko nuo säädöt eli mitä sisältää 6- ja 8-suuntaisesti säädettävät penkit (itelle ei tule mieleen edes 6-suuntaa)... :oops:
Sitä itsekkin olen ihmettellyt, mutta sellaisina niitä myydään... Siitä tuo hmm... ennen noita, en sentään viitsinyt lainausmerkkeihin pistää... Muistaakseni pääsin parhaimmillaan hyvällä tahdolla ajatelleen 7:ään säätöön Vecun penkeissä...

Samuli
Opel Astra
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opel Astra »

samulis kirjoitti:
Opel Astra kirjoitti: Luetteletko nuo säädöt eli mitä sisältää 6- ja 8-suuntaisesti säädettävät penkit (itelle ei tule mieleen edes 6-suuntaa)... :oops:
Sitä itsekkin olen ihmettellyt, mutta sellaisina niitä myydään... Siitä tuo hmm... ennen noita, en sentään viitsinyt lainausmerkkeihin pistää... Muistaakseni pääsin parhaimmillaan hyvällä tahdolla ajatelleen 7:ään säätöön Vecun penkeissä...

Samuli
Juu, samaa oon ihmetellyt. Jos näin nopeasti ajatellaan niin omasta Vectrasta saa säädettyä:
Perussäädöt
- penkin "syvyyssuuntaa" (eteen-taakse)
- selkänojan kaltevuutta
- penkin korkeutta

"lisäsäädöt"
- penkin kallistus
- ristiseläntuen säätö

Tuossa oli viisi, muuta ei tule mieleen. No, lisäksi voi säätää keskikyynärnojaa (eteen taakse), kuuluko tuo edes penkkiin? Niskatuen korkeus- ja kallistussäätöjä ei kai voi edes laskea?? unohtuiko jotain vai onko meitä kusetettu?? :lol: :P
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Juu, samaa oon ihmetellyt. Jos näin nopeasti ajatellaan niin omasta Vectrasta saa säädettyä:
Perussäädöt
- penkin "syvyyssuuntaa" (eteen-taakse)
- selkänojan kaltevuutta
- penkin korkeutta

"lisäsäädöt"
- penkin kallistus
- ristiseläntuen säätö

Tuossa oli viisi, muuta ei tule mieleen. No, lisäksi voi säätää keskikyynärnojaa (eteen taakse), kuuluko tuo edes penkkiin? Niskatuen korkeus- ja kallistussäätöjä ei kai voi edes laskea?? unohtuiko jotain vai onko meitä kusetettu??
Niin siis kai ristiselkä kuuluu perussäätöihinkin? Tosin se on vain syvyyssäätö eikä esim pystysuuntainen. Kallistuksella tarkoitat Vecussa varmaan itse asiassa penkin etuosan korkeussäätöä eikä varsinaista kallistusta kuten esim Astran tilanteessa on... Itse laskin kyllä myös niskatuen säädöt, korkeus ja kulma/etäisyys (en muista kumpaa siinä pysty säätää), enkä toki sitä keskikäsinojaa... :D Silti on nimenomaan ollut hieman fiilis, että nyt on kusetettu eikä myyjätkään ole osanneet näyttää kaikkia... Laski melkein mitä tahansa niin tuo 8-suuntaan on varsin "mielenkiintoinen" luku... Joku myyjä esitti että 2-suuntaa saa kun säätää eteen ja taakse... :o :lol: :lol:

No, enivei se etuosan korkeusäätö tuo sikapaljon paremman asennon ainakin mulle ja etumatkustajanakin on mukavampaa kun pää ei hio kattoa eikä muutenkaan istu kuin pallon päällä...
wegeljeff
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja wegeljeff »

Ääni Veculle. 2 penskaa ja koira ja hyvin mahdutaan. 400km suupala. 6 suuntaiset penkit on hyvin riittäneet (sport).

Veikkaan että laskutapa menee niin että eteen-taakse on 2 suuntaa, joten 8 suuntaisessa saa varmaan etu ja takareunoille omat säädöt tai istuinosan pituutta säädettyä.

Moottori jaksaa ihan hyvin ylämäetkin :lol:
2.8T V6 BSR -06
essentia-
'Diplomat'
'Diplomat'

onkos muuten vekkulin bensakoneissa kuusivaihteinen ainoastaan 2.0 turbo? muistelin että 2.2 oli 5-lovinen ja dieselit taas 6-lovisia...? :o
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Ja mitä sillä 6-lovisella laatikolla tekee? Diisselijetta oli päivän isännällä koeajolla, eihän siitä ollut kuin haittaa. Jatkuvasti saa olla hämmentämässä kun vähänkään rivakammin kiihdyttelee. Kyllä minusta viis vaihdetta piisaa jo aivan hyvin kaikenlaisiin tilanteisiin, tai sitten 6-vaihteinen mutta niin että kuutonen on sitten todellinen loikkari jollekin 120-140 nopeuksille, ja muilla vaihteilla pärjäilee muuten. Silloin siitä voisi olla jo jotakin hyötyäkin...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Vastaa Viestiin