Omega B pakosarjanpultit
Omega B pakosarjanpultit
Minkälainen homma vaihtaa? Onko joku tehny, missä, ei merkkiliikkeessä. Omega B -00, kone on y22xe. Tossa jakohihnan vaihdossa paljastu moinen..
10/2009 - ?? Vectra -06 2.2 farkku
06/2009 - 10/2009 Omega -00 3.0 farkku
07/2005 - 06/2009 Omega -00 2.2 sedan
06/2009 - 10/2009 Omega -00 3.0 farkku
07/2005 - 06/2009 Omega -00 2.2 sedan
Re: Omega B pakosarjanpultit
Lekksi kirjoitti:Minkälainen homma vaihtaa? Onko joku tehny, missä, ei merkkiliikkeessä. Omega B -00, kone on y22xe. Tossa jakohihnan vaihdossa paljastu moinen..
Tein juuri tuon homman x20xev koneeseen. Jos on pultteja poikki niin tettää töitä, porakonetta ja vastakierretappia, niillä mulla lähti tynkä pois. ne pultit tosin voi katketa myös irroittaessa. Irroittaessa pitää olla myös varovainen ettei hylsy lipeä, voi tulla muuten hankala irroitus jos mutteri pyöristyy pakosarjan alapuolelta, sinne kun ei oikein suuria koneita mahdu. Mutta jos kaikki lähtee irti ok, niin kyllä tuon tekee sellainen "tee se itse mies" kotioloissakin. Pakoputken irroitus vaatii että pitää päästä auton alle ja pitkällä jatkolla hylsyn kanssa ähräten se irtoaa.
Mistä kohti pultti oli poikki?
Etupään pultti? X20XEV koneessa on muutama kohta josta mahtuu poraamaan katkenneen pultin normaalilla porakoneella ja vastakierretappi systemillä, mutta muut, eli suurin osa vaatii jo erikoistyökaluja. Itse tein niin että porasin pienen reiän katkenneen pultintyngän keskelle, eli siitä läpi, siinä pitää olla erittäin varovainen ettei poraa liian pitkälle, sieltä voi nimittäin tulla nesteet ulos, ja sitten öljyä reiästä sisään ja annoin liota, suurensin reikää että sain 5mm vastakierretapin reikään ja sieltähän se lähti. Tuossa rempassa on se riski että niitä katkenneita tynkiä on siellä helposti lisää koska pinnapultit voivat olla tiukassa ja katkeamisen vaara on todellinen.