jakohihnan oikea kireys?
jakohihnan oikea kireys?
Eli miten todetaan ton jakohihnan oikee kireys, vai onko se hyvä kun se kiristin sitä kiristää? Alkanu koneesta kuulumaan joku ihme "ratas rohina" hihnan vaihdon jälkee, ettei vaan ois liian kireellä.
-
Fittiville
- 'Senator'

- Viesti:
Kyllä siitä on kyse... jätän yleensä kirjottamatta jos on sigussa olevasta autosta kyse..
Tuli just vaihdettua noi jakopään hilppeet, ja nyt pitää outoa ääntä.
Jotain ihme "Ratas rohinaa" Kuulostaa lähinnä betonimyllyltä, ja toisinaan outoa "napsutusta" kuin renkaassa olis joku ruuvi mikä ropisee asvalttiin muttei ole.
E: Sit tähän samaan viel et kun kiihdyttää vähän reippaammin niin kuuluu sellanen omituinen sirinä(vaikee kuvailla) Ei ole mikään resonanssi ääni, niitäkin on etitty muttei oo löytynyt, et voiskohan olla pakosarja halki/pultti poikki? Tässä koneessahan tuo halkeeminen ei ole mitenkään harvinaista, tai näin olen ainakin jutuista ymmärtänyt. Tosin tuo ilmenee myös lämpimällä koneella.
Tuli just vaihdettua noi jakopään hilppeet, ja nyt pitää outoa ääntä.
Jotain ihme "Ratas rohinaa" Kuulostaa lähinnä betonimyllyltä, ja toisinaan outoa "napsutusta" kuin renkaassa olis joku ruuvi mikä ropisee asvalttiin muttei ole.
E: Sit tähän samaan viel et kun kiihdyttää vähän reippaammin niin kuuluu sellanen omituinen sirinä(vaikee kuvailla) Ei ole mikään resonanssi ääni, niitäkin on etitty muttei oo löytynyt, et voiskohan olla pakosarja halki/pultti poikki? Tässä koneessahan tuo halkeeminen ei ole mitenkään harvinaista, tai näin olen ainakin jutuista ymmärtänyt. Tosin tuo ilmenee myös lämpimällä koneella.
Vaikea sanoa kuulematta ääntä, mutta mulla jakorempan jälkeen alkoi kanssa hirveä rallatus. Kone sama kun sulla ja kilsoja vajaa 200tkm. Olivat siis laitteneet huonosti kiristimen kiinni metroautossa ja jakohihna pyöri vähän väärällä kireydellä n.1000km. Epäilivät äänen aiheuttajaksi, että nokkapyörät olisivat kuluneet ja kampiakselin hihnapyöränkin voisi vaihtaa
. Tuo oli vika tikki joten en jäänyt ottamaan selvää mikä siellä äänteli, vaan myin auton pois
Kuuluuko ääni kampiakselin hihnapyörän kohdilta vai mistä???
Leon FR 20vt
Lue tuolta se jälimmäinen osio, sekä kuuntele ääninäytteet ja vertaa autosi ääniin:
http://vectra.desteem.org
Projektit -> Jakohihna
http://vectra.desteem.org
Projektit -> Jakohihna