Onko nuo identtiset etuvetoisissa? Jos ei, niin mitä eroa?
Millaiset säätömahdollisuudet ko. autoissa on taka-akseliston pyöräkulmille?
Vectra A vs. Calibra alustat
Etupää calibroissa ja vectroissa on hyvinkin pitkälle sama.
Takapäästä sitten löytyy eroja enempikin poislukien neliveto ja 2000vectrat(A-X vecut),joissa on sama vinoheiluriakselisto,kuin calibrassa.
Takapäässä ei taida säätöjä muuten olla,kuin hankkimalla säätöpuslat,joilla camberia saa säädettyä(A-X vecut ja calibra).
Viisaammat jälleen korjailkoon tarpeen vaatiessa...
Takapäästä sitten löytyy eroja enempikin poislukien neliveto ja 2000vectrat(A-X vecut),joissa on sama vinoheiluriakselisto,kuin calibrassa.
Takapäässä ei taida säätöjä muuten olla,kuin hankkimalla säätöpuslat,joilla camberia saa säädettyä(A-X vecut ja calibra).
Viisaammat jälleen korjailkoon tarpeen vaatiessa...
Tuolta sivun yläreunasta tekniikka linkin takaa löytyy tällaista:Ketsa kirjoitti:Löytyisikö linkkejä kuvatuksiin joista näkyisi takaripustusten erot?
http://www.opelclubfinland.fi/tekniikka ... kseli.html
Saabissa on se ylempi yksinkertaisempi rakenne, eli yhdystukiakseli takana, niinkuin Vectra A CC:ssäkin (viistoperä) jonka kanssa Saabin pohjalevy on samanlainen.Ketsa kirjoitti:Tai osaisiko joku sanoa suoraan kumman malliset takaripustukset on "kolmannessa sisaressa", eli Saab900 vm.-94-> ?
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Itelläni on tosiaan molemmat noi akselirakenteet, ja olen käynyt radoillakin molemmilla autoilla. Itse olen sitä mieltä, että jouset, iskarit ja renkaat vaikuttavat enemmän kuin tuo akseliston rakenne. Esimerkiksi minulla on Vectrassa jämäkämmät jouset ja se on radalla parempi ajaa kuin Calibra jonka jouset ovat pehmeämmät. Teoriassa Calibran pitäisi olla parempi, mutta eipä vaan ole omalla perstuntumalla. Alustasarja ja rengastus vaikuttaa enemmän. (ja Calibrassanikin on siis alustasarja, eli siis tarkoitan alustasarjan merkkiä, mallia ja tyyppiä, en vain sitä että onko alustasarjaa vai ei)Ketsa kirjoitti:Onko ata:lla tai jollain muulla näppituntumaa kertoa kuinka suuri ero taka-akselistoilla on ajatellen rata-ajoa?
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70