kokemuksia 2.2 Directistä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

kokemuksia 2.2 Directistä

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

eli tommonen vectra C ja 2.2Direct olis kiva kuulla käytännön kokemuksia tommosesta koneesta,ajossa ainakin vaikuttaa hyvältä.

kuinkas noissa on jakopää?ketjulla?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
P3
'Senator'
'Senator'

2.2 Direct

Viesti Kirjoittaja P3 »

22YH. Ei ole valtavan äänekäs. Hiljaisempiakin kyllä löytyy.

Kyllä se veccua kohtuudella vie, kunhan muistaa painaa sitä kaasua ; )
Aika mukava alakierrosvääntö (kadunkulmat , matetelut ).

Ei se nyt hirveä juoppokaan ole, mutta kaikki on mennyt, mitä tankkiin olen pistänyt.

Ketjuhan siellä.
Sanoisin, että hyvä kone.
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

ok!eihän toi kovin huono voi olla koska GM on käyttänyt sitä ainakin ennemmin jo pontiacissa...

lähinnä mietityttää toi suora suihkutus....?

ainakin VAG:n noi FSI koneet on ihan susia...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Jarzki
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jarzki »

Mitä itse olen ajanut niin manuaali vaihteisena tuo 2.2 tuntuu jotenkin..hmm..luonteettomalta moottorilta, sitten taas automaatti vaihteisena tuntuu jo täysin erilaiselta positiivisessa mielessä.
Wicket
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Wicket »

Varmasti järkevä vaihtoehto vectraan. Aikaisemmam version (Z22SE) jakopää-ongelmasta on paljon keskustelua, mutta eiköhän se nykyään ole historiaa. Taisi tulla kuntoon jo 2002, koska lähes kaikki keskustelut koskee 01 malleja.

Kaupungissa tuo 2.2 on mukava, kun se vääntää alakierroksillakin. Uutta 1.8 -konettahan moititaan vähän "opelimaiseksi" eli alakierrosten vääntö on jäänyt tehtaalle. Lisäksi 1.8 on melko uusi kone ja uusiahan kannattaa kiertää jonkun aikaa merkillä kuin merkillä.

Maantiellä vectra on kotonaan ja vakionopeudenrajoitin on tarpeen. Mukavastihan se liukuu sakkopuolelle kun kutosella päästelee hiljaisia teitä...
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

Silloin kun oli vielä C Veccu farkku -04 niin mulla oli nimenomaan tuo Z22YH patana ja hyvin erityyppisiä kommentteja voi lukea varmaan pitkän matkaa täältä foorumilta. Kokemukset tosin koskevat sen 5. vaihteisen manuaalin kanssa yhdistettynä. Automaatti tosin vei mun sydämmen 5pv koeajon aikana täysin, mutta vaimo ei suostunut sitä ottamaan silloin... Tässä jotain muistikuva summaryä...

- Loistava kone. Tykkäsin kuin sika limpusta tehoa&vääntöä riittävästi vs kulutus/hinta. Toki tehokkaampi auto kiikuttaa vielä rivakammin, mutta mun ja meidän perheen liikkumistarpeisiin tuossakin oli reserviä riittävästi, toisin kuin nyt... :cry:
- Äänekäs, mielestäni ko moottorin ääni tulee ihan liikaa esiin eli esim faijan vastaava 1.8 liikkuu kuin sukkasillaan. Kerran joduin noin 24tkm kohdalla lisään öljyä ja sen jälkeen kyllä myös ääni hiljeni eli tod näk ketju piti pahinta ääntä..
- Moottorissa selkeet vetoalueet -2000 auto liikkuu ja nopeus pysyy mutta ei juuri kiihdy, 2000-3600 kiva normiliikkenne kiihdytysalue, 3600-5500, kyllä lähtee... Tosin itse käytin pääsääntöisesti 98E:tä, joka ei tosin vaikuttanut kulutukseen juurikaan, mutta mutta... Persdynolla ero oli järkyttävän suuri... Erityisesti 3600-> esim ohituksissa 4.vaihteella oli nannnaa, tosin rinnalla piti höllätä kaasu... Koneessa 12:1 puristus, muttuvaa imupuolta sekä kaksoismassaista vauhtipyörää, joten se osaa varsin hyvin sopeutua tilanteeseen...
- Yleiskulutus oli speksin mukainen, mutta odotin alhaimempaa. Maantiellä en päässyt alle 7L kuin kerran ja sekin tosi hiljaisena päivänä talvinopeusrajoituksilla vakkarilla ajelle lähes täydessä kesäkelissä. Tosin ei tainut olla koskaan maantie ajossa yli 8:kaan.
- HS:ssäkin oli kerran juttua siitä kylmäkäynnistysongelmasta eli kone heittää hanskat tiskiin jos auto on seissyt vähänkään pidempää yli 25 asteen pakkasessa ja yrität käynnistää...
-5-lovisen manuskan kanssa kiekat maantiellä turhan korkeat.
Vastaa Viestiin