kiisseli vero

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Hootta
'Kapitän'
'Kapitän'

kiisseli vero

Viesti Kirjoittaja Hootta »

paljoko 1.7td astras on vero?? yks olis antaas vaihos sellasta
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

taitaa olla 500 ekun paikkeilla, Samanlaisella kun ajelen.
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

Suatana että on painava auto :D

Niin ja kiisseliä saa kaupasta...
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vincent »

460€ oli dti -00 mallis + autovero
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Kasa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kasa »

Tähän topiciin vois viel jatkaa, että mitä vero on erikokoisissa koneissa? Määräytyykö vero auton kantokyvyn vai koneen koon mukaan vai molempien? Heitelkääpä verojenne suuruuksia erityisesti farmarilla ajavat ja kuinka paljon mittariinne tulee kilsoja vuodessa.
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

Kasa kirjoitti:Tähän topiciin vois viel jatkaa, että mitä vero on erikokoisissa koneissa? Määräytyykö vero auton kantokyvyn vai koneen koon mukaan vai molempien? Heitelkääpä verojenne suuruuksia erityisesti farmarilla ajavat ja kuinka paljon mittariinne tulee kilsoja vuodessa.

Auton kokonaismassan mukaan.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

omega b 2,2dti kokonaismassa on 2265kg ja perusvero on 127,75e ja dieselvero 562,46e yhteensä oli 690,21 jonka maksoin tänään :cry:
Laskin että verrattuna tohon 2,5v6 automaattiin nii 3-4l/100km menee vähemmän polttoainetta eli 1,2-1,6e/100km.
Meillä tulee n30tkm vuodessa et aika äkkiä tulee kuitattua tuo veron osuus.
Skoda Octavia -08
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

mul oli puolentoista vuoden saalis 44tkm. Pikkasen päälle 5 litran keskikulutuksella dieselvero kuittaantui noin 10 000 km:ssa (jos vertaa bensakoneeseen jonka keskikulutus n.8l/100km). Öljyt vaihdoin itse, joten huollot ei sen kalliimpia. Ja mul on raskas kaasujalka :oops:
Kasa
'Senator'
'Senator'

Vincent kirjoitti:mul oli puolentoista vuoden saalis 44tkm. Pikkasen päälle 5 litran keskikulutuksella dieselvero kuittaantui noin 10 000 km:ssa (jos vertaa bensakoneeseen jonka keskikulutus n.8l/100km). Öljyt vaihdoin itse, joten huollot ei sen kalliimpia. Ja mul on raskas kaasujalka :oops:
Jaahans, kertokaa viisaammat ja asiasta enemmän tietävät, että miksi kaikki/kaikkialla kerrotaan, että diesel-autolla pitäisi ajaa ainakin 30tkm vuodessa, että se olisi kannattavaa (verojen tai jonkun muun asian takiako)?

Maksaako dieseleissä sitten joku enemmän kuin bensakoneessa vai kuinka. Hankintahinnaltaan diisselit taitavat olla kalliimpia, mutta mitä muuta?

Me ajamme noin 27- 30tkm vuodessa ja olen pohtinut diisselin hankkimista. Toinen askarruttava asia on, että kulkeeko ne mihinkään ja onko konehuoneessa riittävästi tehoja? Eipä näistä nykydiisseleistä kokemusta ole, joten minua saisi asiasta valaista. Kiitosta vaan!
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland
Kasa
'Senator'
'Senator'

Vincent kirjoitti:mul oli puolentoista vuoden saalis 44tkm. Pikkasen päälle 5 litran keskikulutuksella dieselvero kuittaantui noin 10 000 km:ssa (jos vertaa bensakoneeseen jonka keskikulutus n.8l/100km). Öljyt vaihdoin itse, joten huollot ei sen kalliimpia. Ja mul on raskas kaasujalka :oops:
Jaahans, kertokaa viisaammat ja asiasta enemmän tietävät, että miksi kaikki/kaikkialla kerrotaan, että diesel-autolla pitäisi ajaa ainakin 30tkm vuodessa, että se olisi kannattavaa (verojen tai jonkun muun asian takiako)?

Maksaako dieseleissä sitten joku enemmän kuin bensakoneessa vai kuinka. Hankintahinnaltaan diisselit taitavat olla kalliimpia, mutta mitä muuta?

Me ajamme noin 27- 30tkm vuodessa ja olen pohtinut diisselin hankkimista. Toinen askarruttava asia on, että kulkeeko ne mihinkään ja onko konehuoneessa riittävästi tehoja? Eipä näistä nykydiisseleistä kokemusta ole, joten minua saisi asiasta valaista. Kiitosta vaan!
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

30 000 km vuodessa juttuja tulee tekniikan maailman tms. autolehtien vertailuista ainakin. Mielestäni tuo pitää paikkaansa, kun puhutaan uudesta autosta. Tällöin bensa- ja diisseliauton hintaero on suurempi (karkeasti noin 4-6000€). Myös huoltokustannukset ovat diisselissä kalliimmat, ainakin jos teetät huollot liikkeessä. Toisaalta mikä huolto ei olisi liikkeessä arvokasta.

Käytettyjen diesel- ja bensaautojen hintaerot sen sijaan voivat olla jopa olemattomat. Myös diesel-auton käyttömukavuus puoltaa ainakin minun osaltani dieselin käyttöä. Tarkoitan esimerkiksi seuraavaa: vääntävämpi kone helpompi ajaa kun kiertää jo alhaalta; vääntävämpää konetta ei tartte kierrättää ylös vaan voit esim. maantieajossa ohitella isoimmalla vaihteella; pieni kulutus vähentää huoltoasemalla käyntiä ja lisäksi tankkauskerta on halvempi.

Oma kokemukseni esimerkiksi. Ennen dieseliä minulla oli 2.0 16V Astra. Tehoa 136hv ja vääntö 195. Minun ajossani taajamassa (työmatkat hki-vantaa) ja moottorieajossa (hki - heinola) tankkausväli oli viikottain ja tankkauskerta noin 60€. Tämän auton jälkeen ajelin pari vuotta 1.7 dti 16V Astra farkulla, jossa lastutettuna 95 hv ja vääntö 194 Nm. Tankkausväli pariviikkoa ja tankkauskerta joka kerta reilusti alle 50€. Vuodessa tulee kevyesti 1500 - 2000 € voittoa.

Tätä kertomustani nyt ei tarvitse ottaa pilkulla nussien. Luvut ovat karkeita, mutta lähellä totuutta. Mutta se on varma, että bensakoneella ajanut ihmettelee ensimmäisillä matkoilla yhtä asiaa; "Toimiiko tuo polttoainemittari?". Mulla bensakoneesta siirtyminen dieselpeliin -asian ratkaisi ajo- ja käyttömukavuus. Dieselitkin ovat nykyään niin tehokkaita, ettei niillä jalkoihin jää -varsinkaan lastutuksen jälkeen.

Tossa 1.7 dti:ssä jakohihnan vaihtoväli on 120 000, eli puolet enempi kuin astran bensavehkees yleisesti ottaen. Vielä parempi olisi 2 litranen diisseli astra, jossa on ketju eikä vaihtotarvetta ole! Jos jotain huonoa pitää dieselistä löytää, niin ne eivät ole ihan niin äänettömiä kuin bensakoneet. Mut kyl siihen raksutukseen sitten tottuu :roll:

ai niin.. ja kiisseli on kans vähä viileempi talvella :o

tuolla vähän kokemuksiani ennen ja jälkeen lastutusta -->>

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... sc&start=0
Vastaa Viestiin