Moottorin vikavalo B2-vectra mikäköhän siel oli vikana?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
B2V
'Agila'

Moottorin vikavalo B2-vectra mikäköhän siel oli vikana?

Viesti Kirjoittaja B2V »

elikkä tässä eilen rupes yhtäkkiä vikavalo palaamaan. Autona b2-vectra sport vm-99 moottorina vissiin X20XEV. olin ajanu vähän päälle 100km just sitä ennen. auto toimi ihan normaalisti, pidettiin pieni tauko ja ku jatkettiin matkaa niin vikavalo syttyi. mutta auto toimi ihan normaalisti vielä! :o no rupesin sitte vähän katsomaan jos jotai löytyis, mutta enhän minä mitään vikaa löytäny... :oops:
kokeilin sammuttaa ja käynnistää auto pari kertaa ja ihan normaalisti toimi... sit ku auto oli seissy pihalla vähän aikaa niin et se oli viilenny kunnolla niin käynnistin uudestaan ja kappas! ei vikavaloa! :-?
ainoa "vika" minkä löysin oli et jäähdytysnesteen pinta oli aika alhaalla. voiko vikavalo syttyä siitä syystä? ja sitten siinä tietty löytyy toi vakiovika et tyhjäkäynti seilaa 1000-2000 välillä... mitä en oo ehtiny kattoa ja putsata se kaasuläppäkotelo :oops: vai mikä se oli jonka takia tätä ilmenee...?

Onkohan teillä viisailla ooppelisteilla ideoita et miks se valo syttyi ja sammui? haulla koitin... mut en löytäny... :oops:
Antti99
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Antti99 »

Jos tyhjäkäynti seilaa niin sanoisin et lisäilmaluisti aka. tyhjäkäyntimoottori alkaa kypsyä. Joskus se sytyttää vikavalon
kimmo.k
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja kimmo.k »

Lue vikakoodit -(z)-
Jos epäröi liian pitkään, joutuu pian vaihtamaan kalsarit.
16SH, X20XEV, X25XE, Z22YH, Y22DTR
uusi opelisti
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja uusi opelisti »

itsellä samallainen vika. vikaa ei vain löydy ei edes merkkihuollossa. merkillinen juttu. en vain ole huomannut odottaa että jäähtyis kunnolla, olen kuitannu aina maakaapelia irrottamalla
Vastaa Viestiin