A vectra pärisee ja kuski myös

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Playa
'Kadett'
'Kadett'

A vectra pärisee ja kuski myös

Viesti Kirjoittaja Playa »

Kyselen nyt täältä siinä toivossa että jollain olisi ollut samanmoista vikaa.. Eli kärry on Vectra -94 ja meteli melkoista..

Otin viikonloppuna kattoverhoilun irti ja liimasin ne kiskot uudestaan Sikabondilla. Oli aikakin, oli se linnunpaska sellaseen kuntoon siellä muhinut ( siis se vähä mitä vielä jäljellä oli) :D

Mutta : edelleen rämisee. Kuulostaa kuin ääni tulisi jostain keskikonsolin paikkeilta kun esim. peruuttaa ja kierrokset laskee tarpeeksi alas. Kellään tietoa mikä siellä voisi mahdollisesti rämistä ? Penkkien kiinnitykset on justiinsa kuolemassa ja ne onkin tarkoitus vaihtaa ensi viikolla uusiin, näkee sitten oliko siitä kiinni.

Lisäksi ovet särisee.. Joku ääni ainakin kuuluu niistä lukitusnupeista. Kellään mitään "pro"-maisempaa korjausehdotusta kuin teippi ? 8)
ja toisaalta kun pitää sormella kiinni siitä lukitusnupista niin silti jossain rämisee oven sisällä.. :roll:
Ilmeisesti jotain bitumimattoa sinne kai olisi ängettävä, arvaa vain suinpäin ruveta moista puuhaamaan...

Kaikki apu on tervetullutta! -(z)- :wink:
Hartikainen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Hartikainen »

Oiskohan mitään laittaa niihin avausmekanismien tankoihin jotain letkua tms? tarkotan, et niinkun halkaisee letkun ja pyöräyttää tankojen ympärille. Tos omassa a-vectrassa on tilaa niiden tankojen ympärillä tarpeeksi tuolle.

Hiukka mutua, mut eihän sellanen 5mm tai 6mm oleva letku ole kallista ;) Täytys käydä ostamassa letkua ja testailla.
'94 Audi V8 & ´90 Audi 200 20v
Playa
'Kadett'
'Kadett'

Hartikainen kirjoitti:Oiskohan mitään laittaa niihin avausmekanismien tankoihin jotain letkua tms?

Hiukka mutua, mut eihän sellanen 5mm tai 6mm oleva letku ole kallista ;) Täytys käydä ostamassa letkua ja testailla.
Hmm... Töistähän tuota saa, kautta edulliseen hintaan kun ottaa vain :D
En ole vielä sitä ovipahvia ottanut irti kun ei tosiaan ole ollut mitään mitä alkaa sieltä metsästää.. Tarvii nyt toi ainakin katsoa. Toinen vaihtoehto olisi sulattaa sellaista kutistesukkaa sinne jos metalli pärisee metallia vasten... ?
calluman
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja calluman »

Playa kirjoitti:
Hartikainen kirjoitti:Oiskohan mitään laittaa niihin avausmekanismien tankoihin jotain letkua tms?

Hmm... Töistähän tuota saa, kautta edulliseen hintaan kun ottaa vain :D
En ole vielä sitä ovipahvia ottanut irti kun ei tosiaan ole ollut mitään mitä alkaa sieltä metsästää.. Tarvii nyt toi ainakin katsoa. Toinen vaihtoehto olisi sulattaa sellaista kutistesukkaa sinne jos metalli pärisee metallia vasten... ?
Mulla ainakin rämisee oven kahva kun se jousivoima on hävinny mikä pitää kahvaa perusasennossa.
Epätasasella tiellä se aina pärrää ja rämisee kun se kahva pomppii vapaasti.
@veccus
'Senator'
'Senator'

Re: A vectra pärisee ja kuski myös

Viesti Kirjoittaja @veccus »

Playa kirjoitti:Kuulostaa kuin ääni tulisi jostain keskikonsolin paikkeilta kun esim. peruuttaa ja kierrokset laskee tarpeeksi alas.
Itellä ainakin rämisee pakosarjan päällä oleva lämpösuoja... On hitsitäpit irronnu kokonaan. Tiedä sitten voiko olla sama vika...
Vectra A Sport (X20XEV) -95
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Playa kirjoitti: Kuulostaa kuin ääni tulisi jostain keskikonsolin paikkeilta kun esim. peruuttaa ja kierrokset laskee tarpeeksi alas. Kellään tietoa mikä siellä voisi mahdollisesti rämistä ?
Veikkaisin pakoputkea. Pakoputken keskimmäinen äänenvaimennin on a-vectrassakin siinä keskikonsolin kohdilla, saattaisi jostain päästä ottamaan kiinni.

Minulla f-astrassa juuri näin. :(
Tosin minulla tuo räminä/kolkatus tulee melkein ainoastaan mm. rajummin kanttaillessa mutkiin. Ja sitten ääni voimistuu ja kuuluu selvemmin joka kerta kun on sadekeli? aika kumma ilmiö, mistäköhän johtuu... :roll:
Playa
'Kadett'
'Kadett'

Osku kirjoitti:Veikkaisin pakoputkea. Pakoputken keskimmäinen äänenvaimennin on a-vectrassakin siinä keskikonsolin kohdilla, saattaisi jostain päästä ottamaan kiinni.
Joo, joku pakoputken kiinnike mullakin kävi mielessä, en vain ole vielä kerinnyt katsoa.. Ja tuntuu tosiaan itsekin ihan kuin sadekelillä olisi kovempi meteli, meinasin kuuroutua prkl kun viimeksi satoi :roll:

Tarvinnee noihin oviin liittyen ottaa ne ovipahvit kokonaan pois ja katsoa olisko siellä joku löyhällä. Saisi samalla korjattua tuon oikuttelevan keskuslukituksen. -(z)- 8)
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

@veccus kirjoitti:
Itellä ainakin rämisee pakosarjan päällä oleva lämpösuoja... On hitsitäpit irronnu kokonaan. Tiedä sitten voiko olla sama vika...
vähän ot mutta mulla rämisi kans ni pitkään että kesälomalla vittuunnuin ja hakkasin sen lämpösuojan pistokärkilapiolla irti ku ei oolu muuta kättä pitempää :P
swoody
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja swoody »

Hartikainen kirjoitti:Oiskohan mitään laittaa niihin avausmekanismien tankoihin jotain letkua tms? tarkotan, et niinkun halkaisee letkun ja pyöräyttää tankojen ympärille. Tos omassa a-vectrassa on tilaa niiden tankojen ympärillä tarpeeksi tuolle.

Mulla rämisee ne itse nupit siinä päässä, ei siellä mulla ainakaan mikään tanko ota mihkään..
Playa
'Kadett'
'Kadett'

swoody kirjoitti:
Mulla rämisee ne itse nupit siinä päässä, ei siellä mulla ainakaan mikään tanko ota mihkään..
sama homma noiden nuppien osalta. Ei esim. sitä napin ympärillä olevaa tiivistettä saisi jostain tms.. ? Jotenkin tuo teippaaminen ei oikein sytytä.. :roll:
Hartikainen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Hartikainen »

Playa kirjoitti:
swoody kirjoitti:
sama homma noiden nuppien osalta. Ei esim. sitä napin ympärillä olevaa tiivistettä saisi jostain tms.. ? Jotenkin tuo teippaaminen ei oikein sytytä.. :roll:
Joo uudet kelpais mullekin. 2 jotenki ehjää ja 2 kunnolla rikki :D :D

Mut täs pitää vähän noita kaiuttimia ovista taas säätää, niin täytyy tutkia perusteellisemmin niitä peltiosia yms ja katsella mikä vois resonoida.
'94 Audi V8 & ´90 Audi 200 20v
liteFun
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Mulla rämisee Omegassa vaihdekeppi.. Siirtäjässä tms liikaa klappia tjsp.. se on normaalia wanhoissa romuissa.
Playa
'Kadett'
'Kadett'

Kuulostelimpa tänään vähän tarkemmin tuota mekkalaa... Kuulostaa että toi ovista johtuva lähtisi kaikissa ihan siitä lukitusnapin juuresta oven sisältä.. Saattaa olla joku verhoilun klipsikin, näkee sitten kun kerkiää repästä sen pois...
Vastaa Viestiin