Omega 3000 24v hyytyi
Omega 3000 24v hyytyi
Eli ajon aikana huomasin kun lähdin risteyksestä niin kiihtyi vähän nykimällä jonka jälkeen tasakaasulla ajaessa veto alkoi loppumaan. Vaihdoin pienempää ja yritin saada kierroksia mutta ei onnistunut vaan alkoi täristää ja käydä kuin olisi osa pyttyistä pimeänä. Lopulta enää pääsi juuri ja juuri eteenpäin ja sain ajettua parkkiin. Sammutin ja yritin taas käynnistää mutta ei lähde. Vähän vain hörähtelee. Sen verran oon kerenny tutkimaan että letkut päällisinpuolin paikallaan ja johdot virranjakajassa on paikallaan ja samoin puolan johto. Virranjakajan kantta käytin auki ja kaikki näytti olevan ok. Mistä vikaa kannattais lähteä etsimään. Sytytyspuolella se kai saattaisi olla siitä päätellen kun kävi niin huonosti, mutta voiko sellainen "röpötys" johtua bensapulasta? Meinaan vaan kun bensapumppu on käydessä pitänyt ääntä. En tiedä auttaako asiaan mutta tyhjäkäynti on temppuillut tyypillisesti eli jää välillä tuonne 1000-1500rpm ja joskus tyhjäkäynnillä ollessa auto tärähtelee. Nämä johtuu ilmeisesti tyhjäkäyntimoottorista mutta temppuilu on viime aikoina lisääntynyt huomattavasti. Lisäksi moottorinvaroitusvalo on syttynyt silloin tällöin täyskiihdytyksessä silloin kun kierrokset on korkealla mutta kun löysää kaasun niin sammuu. Ei tee tätä joka kerta. Varoitusvalo ei palanut nyt kun tilttasi. Auto on ollut minulla n.5kk ja toiminut muuten moitteettomasti. Osaisko joku viisampi neuvoa missä vika todennäköisimmin olisi?
Bensan saanti kokeiltiin ja huonosti tuli ainetta. Kun sitten ryömin auton alle etsimään bensapumppua huomasin että tankki on rutistunut ihan läjään. Siitä pääteltiin että korvusilmaletku on jostakin tukossa. Tankki tiputettiin alas ja paineilmalla saatiin taas korjattua. Mutta se tukos jäi nyt vielä löytämättä. Aktiivihiilisuodattimelle menevät letkut oli auki mutta onko mahdollista että itse suodatin on tukossa? Voiko tuo tukos olla sitten jossakin muualla? Tankin täyttöputken juuressa takalokarin sisällä on sellainen muovinen rasia johon tulee kaksi letkua ja lähtee kaksi. Onko mahdollista että se aiheuttaisi tukoksen kun sekin tuli mieleen vasta kun kaikki oli saatu kasattua. Olis pitänyt kattoa onko se auki. Auto saatiin ajokuntoon mutta nyt vaan pelottaa milloin se tekee saman uudelleen kun itse vikaa ei löydetty...