Opel Senator 3.0 12v vm89 Ongelmia

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jonko
'Agila'

Opel Senator 3.0 12v vm89 Ongelmia

Viesti Kirjoittaja jonko »

Tommonen tuli ostettua, mutta ajotietokoneen näytössä lukee kun auto on käynnissä Pr06,kellon kohdalla on vain --.-. Kun auto ei ole käynnissä mutta virrat päällä näytössä on kellon aika sekin on mitä sattuu.Eli onko vika korjattavissa?

Toinen vika on vakionopeuden säädin joka ei toimi,ohjekirjasta oon lukenut miten pitäs toimia mutta ei toimi. Jos nyt oon ymmärtänyt oikein niin toista nappia painetaan halutussa nopeudessa (polkimiin ei saa koskea silloin) niin sen pitäisi ottaa sillä hetkellä oleva nopeus?

Säätyvä alusta on autossa mutta otettu myjän mukaan pois käytöstä, miten tämä säätyvä alusta oikeen toimii?Tietäis vaan mistä lähtee etsimään vikaa.

Kaasu polkimessa on pikku pykälä alussa,mikä todennäkösesti johtuu ruiskussa olevasta "varresta"(varsi menee ruiskun sisälle) johon kaasu vaijeri on kiinitetty.Onko tämmöinen vika jolleikin tuttu? On vaan ärsyttävä kun lähtee paikoiltaa niin joko painetaan kaasua paljon tai auto rupee nykimään koska on alussa pykälästä johtuvaa jäykkyyttä.

Haulla yritin mutta olen aika käsi tuon haun kanssa :roll:
Leppis
'Senator'
'Senator'

Re: Opel Senator 3.0 12v vm89 Ongelmia

Viesti Kirjoittaja Leppis »

jonko kirjoitti:
Säätyvä alusta on autossa mutta otettu myjän mukaan pois käytöstä, miten tämä säätyvä alusta oikeen toimii?Tietäis vaan mistä lähtee etsimään vikaa.

Haulla yritin mutta olen aika käsi tuon haun kanssa :roll:
No itselläni on ainakin säädettävät iskarit. Kytkimessä on kolme eri asentoa/jäykkyyttä. En ole sen kummemmin tutkinut toimintaa, mutta jokaiselle iskarille menee piuhat ja kytkimen asentoa vaihdettaessa iskareista kuuluu sellaista "surinaa" eli jonkinlainen moottori siellä ilmeisesti säätää kuristusta tai tilavuutta... Jos myyjän mukaan toiminta on otettu pois käytöstä, niin oliskohan sinne vaihdettu tavalliset iskarit...

Haulla löytäisi paremmin, jos kaikki vaivautuis kirjoittamaan edes autonsa merkin oikein eikä esim. omppu, omena, sena, kasetti, cona, veccu jne.
B-conamega
'Admiral'
'Admiral'

Re: Opel Senator 3.0 12v vm89 Ongelmia

Viesti Kirjoittaja B-conamega »

jonko kirjoitti:Tommonen tuli ostettua, mutta ajotietokoneen näytössä lukee kun auto on käynnissä Pr06,kellon kohdalla on vain --.-. Kun auto ei ole käynnissä mutta virrat päällä näytössä on kellon aika sekin on mitä sattuu.Eli onko vika korjattavissa?
:roll:
The error code is set, if the on board computer contains a not programmed program memory. If the on board computer is not in the diagnostic mode, "PrOG" appears in the function announcement. - * Program memories replace * Error code delete * New alignment of the range announcement accomplish * Diagnostic mode terminate * On board computer functions examine - Possible error cause, error tracing: Program memory does not program. If the program memory is replaced, deletes to error code and accomplish new alignment of the range announcement. If error code 163 is again set: On board computer defectively.

:roll:
omppu2k
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja omppu2k »

Mulla omegasta kärähti akun vaihdon yhteydessä tuo ajotietokone samanlailla ja siinä jäi näyttöön vain tuo sama Prog teksti. Opelin liikkeessä yrittivät sitä testerillä ohjelmoida uusiksi siinä onnistumatta. Noissa ilmeisesti on takana irroitettava "ohjelmisto palikka". Ensiksi voisit kokeilla vaihtaa pelkkä se palikka tai helpompi ehkä vaihtaa koko tietsikka.

Ajotietokone itse laite on sama myös omegassa mutta ohjelmisto versioita on useita, konepellin alla olevassa peltilätkässä missä on sarjanumerot ja muut näkyy oikeassa alanurkassa ohjelmisto koodin numero. Toimivan tietokoneen ohjelma version näkyy kun painaa molemmat napit pohjaan kun ja kääntää virtaavaimesta virrat päälle näkyy näytössä numero.

Vakionopeus säädin noissa on lähes jokaisessa rikki, vika yleensä itse ohjain boxissa.
http://www.fastcarskotka.com/tekniikka/ ... cruise.htm

Säädettävä alusta on alunperin CD malleissa eli iskareilla on 3 eri toiminta asentoa: löllö,normaali ja tiukka. Melkeen kaikkiin on jo tässä vaiheessa vaihdettu halvemmat perus iskarit tilalle jolloin järjestelmä ei tieteskään enään toimi. Paljonkohan noi iskarit uutena muuten maksais GM:llä ?
Ihan mukava systeemi muuten jos on toiminnassa, löllö asento voi noille mukulakivi kaduille olla just hyvä.
Arskari
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Arskari »

Tais olla metrossa 750€ taakse nuo säädettävät iskarit tai jtn sinne päin. :D
Eteen en uskaltanut enää edes kysyä
Opel Senator C30SE.
Vastaa Viestiin