Calibran takajarruvalo(t?) sekaisin

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
db
'Agila'

Calibran takajarruvalo(t?) sekaisin

Viesti Kirjoittaja db »

Moro!

Hommasin juuri ensimmäiseksi autokseni -93 vuoden Calibran. Nyt olen olen törmännyt ensimmäiseen ongelmaan: Valojen ollessa päällekytkettyinä, jarrua painaessa vasen takajarruvalo himmenee oikean valon taas vahvistuessa. Jarruvalot kuitenkin toimivat normaalisti, kun kytken valot katkasijasta pois päältä. Missähän voisi olla vika?

Kuten aluksi tuli todettua, ko. auto on ensimmäinen pirssini ja tätä ennen on tullut räplättyä enemmän tietokonepuolella, joten nämä autosysteemit ovat toistaiseksi vielä vähän outoja. Silti halu oppia olisi kova, joten laittakaapa vihjeitä mikä vain mahdollista :)
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Ensimmäisenä putsaat kaikki takavalojen kontaktipinnat,myös polttimoista ja liittimistä.
AksuPaksu
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja AksuPaksu »

Ja tarakastat maadotuksen, ettei ole hapettunut tai jotain maalauskorjausta tehdessä maalattu.
db
'Agila'

Viesti Kirjoittaja db »

Noniin, hinkkasin polttimoista ja liittimistä kosketuspinnat ja kappas alko toimimaan :)
Kiitoksia paljon!

edit: Kävin tuossa liikenteessä ja vähä aikaa ajettua taas räpsähti kojetauluun merkkivalo, ettei jarruvalot toimi. Pitänee hinkata paremmin...
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Itse jouduin vaihtamaan takapolttimot,kun oli kulunut kuopalle ne polttimoitten kontaktit.

Kannattaa myös tsekata jarrupolkimen yläpäässä sijaitseva jarruvalon katkasija.
Sekin on aiheuttanut harmaita hiuksia calibrassa.

Lähtee polkimen telineestä kiertämällä irti.
Vastaa Viestiin