Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Yllätys yllätys... astra ei oikeen halua toimia.. eli sellasta olis ongelmana että auto nuutuu jos painaa esim. 1. vaihteellaa n. tyhjäkäynnistä tallan pohjaan niin auto nuutuu sekunniksi joskus kaheksi ja lähtee sit vasta... nykii pienillä kierroksilla ja kun keirrokset on esim 4000 ja päästän kaasun niin kierrokset tippuu alle 400... outoa! voisiko olla "ilmamäärä mittari"
niin ja -00 1.8 16v
(edit) meen ens viikolla kattoon koodilla.. mutta jos joku tietää sanoa niin kiitos..
Täältä ääni sytytyskasetille (=puolapketti). Ilmamäärämittareitakin kaveripiirissä noista mennyt. Tosin oireiluna silloin huono joutokäynti +häiriövalo palaa. Tuo sytytyskasettihan ei välttämättä kooodia edes anna.
Janne M kirjoitti:Täältä ääni sytytyskasetille (=puolapketti). Ilmamäärämittareitakin kaveripiirissä noista mennyt. Tosin oireiluna silloin huono joutokäynti +häiriövalo palaa. Tuo sytytyskasettihan ei välttämättä kooodia edes anna.
Juu ei välttämättä, mulla kun hajos niin hävis välillä kipuna 3 pytystä....sitten anto kyllä vikakoodia ja käyntikin oli aika kehnoa...
"jan_k"eli sellasta olis ongelmana että auto nuutuu jos painaa esim. 1. vaihteellaa n. tyhjäkäynnistä tallan pohjaan niin auto nuutuu sekunniksi joskus kaheksi ja lähtee sit vasta...
Mulla on samanlaista ongelmaa kun ilmastointi on päällä,muutoin ei.
Samoin moottorijarrutus on supertehokas ilmastoinnin kanssa.
Voiko tälläiseen silloin olla puola syynä?
Z16XE on koneena.
annan ääneni kans puolapaketille, itellä oli samaa et nyki ku paino kaasun pikkukierroksilta pohjaan, ei jaksanu sytyttää isolla kuormalla siis seosta. ja mulle ei ainakaan antanu se puolapaketti mitään vikakoodia.
Itselläni tuli tänään tuollainen ongelma On välillä liikkeelle lähdettäessä tehnyt sellaisen nykäyksen mutta nyt meni ajossa sitten kone vajaalle ja jonkun matkan jälkeen syttyi se merkkivalo. Olisiko puola mennyt. Auto käynyt huollossa kesällä jolloin olisi pitänyt tulpat vaihtaa.
Poistuuko vikakoodi sitten itsestään jos tuon puolan korjaa vai onko pakko käyttää ritsa korjaamolla nollattavana?
Mitäs on korjaamoissa maksanut kyseinen puolanvaihto? Onko vaikeaa tehdä itse??