C20NE tyhjäkäyntimoottorin puhdistamisesta. Käytin searchia

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
qwerty1234
'Admiral'
'Admiral'

C20NE tyhjäkäyntimoottorin puhdistamisesta. Käytin searchia

Viesti Kirjoittaja qwerty1234 »

Koitin haulla etsiä tietoa tuosta tyhjäkäyntimoottorin puhdistamisesta, mutta siellä oli niin paljon erinäköisiä laitteita, kuin mulla on että en oikeen uskalla tehdä tohon mitään. Tosin huomasin, että 16 venttiilisten omistajat oli innokaasti pistänyt kuvia täysin vääränlaisesta moottorista.

Jotkut olivat porailleet reikiä siihen moottoriin, jota en ymmärrä, sillä eikö toisesta reiästä puhdistuslitkua sisään ja toisesta ulos ole riittävä?

Tarkat toimenpiteet kun tähän saisi VAIN C20NE MOOTTORILLE, niin olisin kiitollinen. Niin ja boksina Motronic M1.5.

Onko homma niin yksinkertainen, että kaasaricleaneriä sisään reiästä ja toisesta ulos? Onko jollain käsittelyn jälkeen hajonnut tuo tyhjäkäyntimoottori?
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

Esimerkiksi sitä puhdistus spraytä vaan ruikit reiästä sisään, aina parempi jos antaa vähän aikaa vaikuttaa aineen sisällä jotta liukenis kaikki paskat pois. Jatka tuota rumbaa niin kauan kun ei enää mustaa litkua tule säätimestä ulos. Ja putsauksen jälkeen voi esim. CRC tai vielä parempi ASEÖLJYÄ laittaa perään voitelemaan.

Näin olen ainakin ite tehny jo muutaman kerran ja aina on auttanut ja niin varmaan moni muukin.
Muut voi täydentää lisää.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
irmcher
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja irmcher »

Moottoria voi myös käynnistää ja sammuttaa muutaman kerran niin ohjainlaite ajaa säätökaraa jolloin öljy leviää paremmin säätömoottorin sisään.
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
qwerty1234
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja qwerty1234 »

Kiitos kiitos. Tuon vain halusinkin kuulla, että joku muu on tehnyt onnistuneesti tuon putsauksen, sillä tavalla, kuin minä sen ajattelin.
Vastaa Viestiin