omegan lattia matot märkänä/jäässä--

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
ouppelixi
'Senator'
'Senator'

omegan lattia matot märkänä/jäässä--

Viesti Kirjoittaja ouppelixi »

:evil: :evil: Otin auton sisälle lämpimään huurtumis ongelman takia ja nostin etujalkatilan matot pois, niin lattia matto on märkä tai oikeestaan umpijäässä... :no: Onko tämä sellaanen ominaisuus vai ?
Mistä kautta se yleensä tulee se kosteus, kun tiivisteet päällisin puolin ovat ehyet. Tuleeko ves/kosteus mahd. moottoritilan puolelta vai etuikkunan tiivisteistä..
Kauhiasti epäselviä juttuja mulla :roll:
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

a vai b omega? tai sillä niin väliä siel on vänkärin puolella se lämppärin puhallin, ottaa ilmaa siitä tuulialsin alareunasta, siinä on viel alempana sellanen kaukalo mis on poistoletku mikä mulla ainakin oli ihan täynnä moskaa. kannattaa se kattoo ainakin aluks
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
ouppelixi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ouppelixi »

Goljat kirjoitti:a vai b omega? tai sillä niin väliä siel on vänkärin puolella se lämppärin puhallin, ottaa ilmaa siitä tuulialsin alareunasta, siinä on viel alempana sellanen kaukalo mis on poistoletku mikä mulla ainakin oli ihan täynnä moskaa. kannattaa se kattoo ainakin aluks
B-mallin vm.2000 ja farkku.
Poistoletku rintapellin päältä on auki ja en ikkunan tiivisteissäkään ole silmin havainnut vikkoo..
Kiitos kuitenkin.
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Jos on kangasmatot,niin ne kannattaa ottaa pois talveksi ja laittaa kumimatot tilalle.
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

ekomies kirjoitti:Jos on kangasmatot,niin ne kannattaa ottaa pois talveksi ja laittaa kumimatot tilalle.
Ja pitkillä matkoilla kannattaa ottaa matot kokonaan pois, niin kokolattiamattokin ehtii kuivua. Kumimaton läpi kun ei tahdo kosteus haihtua.
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

tarkista ettei ilmastoinnin kondenssivesi tule lattialle.mulla oli ompussa sama ongelma kuskin puolella.seuraa keskikonsolin verhoilua polkimille päin.siitä näkee ilmastoinnin kaukalon poistonysät.niitä ympäröi vaahtomuovirengas joka on märkä jos lattialle tulee.otin itse sen rinkulan pois ja laitoin puutarhaletkusta pikku pätkän ohjaamaan veden letkuun.mahdollista tietty on että poistoletkukin on tukossa.

mulla vesi tuli kaukalosta ihme kierteellä, jolloin osa meni poistoputkeen ja osa lattialle.mattoveitsellä äänieristys paloiksi ja kuivumaan.ei taatusti kuivu autossa kun on paikoin jopa 10 cm paksu.
omega 2.6 V6 car.elegance 2002
Caliisuttaja
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Caliisuttaja »

Mulla on Calibrassa kuskin jalkatila märkä. Joku kumitulppa oli pohjassa rikki mut siitä ei varmaankaan vesiä sisälle pääse kuitenkaan, korjasin kuitenkin. Näytti ennemmin joltain poistotulpalta. Vesikaukalosta moottoritilaan menevä poistoletku on ilmeisesti jääny jonnekin matkan varrelle, mahtaisko johtua siitä noi veden sisälle pääsyt? Loogisesti ajateltuna en kyllä keksi miks se vaikuttais mitenkään, onhan siinä paikalla reikä kuitenkin josta vedet pääsee ulos eikä kyljissä olevat kanavatkaan ole tukossa. Vai pääsiskö ne vedet valumaan tulipeltiä vasten sitte jonnekin alas jota kautta jostain raosta sisään?

Muita ehdotuksia mistä Calibraan pääsee vesi jalkatilaan, suunnilleen polkimien alareunan tasolle? Tai siellä ainakin märin kohta yleensä.

Mitä luulette kestääkö pohja vielä ens kevääseen asti vai onko sitte jo myöhästä lähteä korjailee? Sen verta mitä sain kurkistettua lattiamaton alle irroittamatta sitä kokonaan, niin itse pohja on ehjä mut ne äänieristeet on imeny itteensä vettä. Eikä ois oikein tilaa+aikaa=mahdollisuutta korjata ennen kevätilmoja :cry:

Edit: Autossa ei ole ilmastointia
Vastaa Viestiin