Auto: Opel Astra F 1.8i Sport -95
Tänään ku olin ajelees kylillä, niin alko liikennevaloissa seilaamaan kiekkamittari 700-1500 välillä.. kunnes auto sammu tyystin. Tyhjäkäynti on muuten ollut myös vähän heikon oloinen, ajossa vaihde päällä ja kytkin pohjassa>>> kiekat jossaki tos 1500 kohdilla ja heittelee.
Kotiin päästyäni otin lamda-tunnistin johdon pois käytöstä.. näin ollen vikavalo palaa, mutta auto toimii taas hyvin vikatilan vuoksi.. Olisko toi nyt sit just lamdasta johtuvaa?? Opel-liikkees olen käynyt näyttämässä autoa, ja siellä sanoivat että "näyttäis" olevan lamda menossa rikki.. taikka sitten se oli jo.
Olisko lamda-tunnistin rikki???
Juu ei tuo paha ole putsata,muutamasta opelista ton on joutunu putsaamaan ja aina on aaltoilut loppunu,kato samalla se letku mikä siihen tsydeemiin tulee yleensä aika lötköä kamaa ja siitä irtoaa tota p**kaa säätimelle.
Lambda mulla oli paskana omasta astrasta 20xev:stä eikä siinä ainakaan aaltoilua esiintyny lähinnä tehottomuuden tunnetta ja sopan kulutusta.
Lambda mulla oli paskana omasta astrasta 20xev:stä eikä siinä ainakaan aaltoilua esiintyny lähinnä tehottomuuden tunnetta ja sopan kulutusta.
Mulla -95 Astra C18XEL koneella. Tekee just samaa kun lambda antaa vikakoodia. Tyhjäkäyntisäätimen ja kaasuläppäyksikön puhdistamisella ei kierrosten seilaaminen lähteny pois. Mutta ku vähän lambdan johtoja ja liitintä paranteli niin käynti muuttu normaaliksi. Ja kulutuskin tippu yli litralla/100km.
Kylläpäs on kummallistat.. Olin tässä tänään aamulla ajelemassa taas autolla kunnes yhtääkkiä moottori sammui. Nyt auto sammuu vähän väliä vaikka en olisi pysähdyksissäkään.. Mikä hitto tuon mahtaa tehä?? 
Kokeilin samantien taas ottaa jonku muun ku lamda tunnistimen pois, tällä kertaa massatunnistimen.. auto käy hyvin uuden käynnistyksen kanssa.. mutta ku otin tämän jälkeen lamda tunnistin johdon pois, niin kävi hetken ajan hyvin mutta lopulta sammui(vikatila oli tällöin päällä).. moon ihan tunnelissa tuon vian kanssa.. Ja katsastuskin on edes tällä kuulla...
Kokeilin samantien taas ottaa jonku muun ku lamda tunnistimen pois, tällä kertaa massatunnistimen.. auto käy hyvin uuden käynnistyksen kanssa.. mutta ku otin tämän jälkeen lamda tunnistin johdon pois, niin kävi hetken ajan hyvin mutta lopulta sammui(vikatila oli tällöin päällä).. moon ihan tunnelissa tuon vian kanssa.. Ja katsastuskin on edes tällä kuulla...