omega-a R25/omega-b R25

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
TDIC
OCF Member 2017

omega-a R25/omega-b R25

Viesti Kirjoittaja TDIC »

omega-a R25/omega-b R25

eli jos olen oikein käsittänyt niin eroavaisutta laatikoilla on pelkkä kytkin koppa?

omassa b-ompussani on tuo R25:nen ääntänyt kokoajan kun sen olen omistanut.

mikähän nuista laatikoista yleensä porsii, laatikko ääntää kolisemalla kun auton sammuttaa ja kun antaa paikallaan kiekkoja on pientä värinää havaittavissa->äänipoistuu kun kykimen painaa pohjaan, ehkä pääakselin laakerit?

autossa ei ole ilmastointia joten kaksoismassavauhtipyörä se ei ole.
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
glo
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glo »

No se laatikoiden eroavaisuus nyt tietysti riippuu, että mistä koneesta. Jos on OHC:n perästä tuo a-omegan aski, niin pitäisi sopia heittämällä ohc/dohc-koneiseen b-omppuun (vinkkelikoneesta ei varmuutta), mutta jos on cihhiläisestä (2.4/2.6/3.0) niin sitten ei passaa kytkinkopan puolesta, ja R25 on kiinteällä kopalla. Onko b-omppu neste vai vaijerikytkimellä? A:ssa on R25 kanssa vaijeri.

Ja kytkinakselin laakerithan siellä on tiensä päässä.
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

glo kirjoitti:No se laatikoiden eroavaisuus nyt tietysti riippuu, että mistä koneesta. Jos on OHC:n perästä tuo a-omegan aski, niin pitäisi sopia heittämällä ohc/dohc-koneiseen b-omppuun (vinkkelikoneesta ei varmuutta) Onko b-omppu neste vai vaijerikytkimellä?
B omegan askit on nestekytkimellä, ja 2,0 8/16v:n R25 käy bolt on tyyliin myös V6 Koneiden perään.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
TDIC
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja TDIC »

a-omega on ollut minun käsittääkseni ohc konella jotenka tuon swapin pitäisi onnistua sen puolesta , onkohan nestekytkimelle paikka jo tuossa vanhassa niin ei tartte ruveta vaijereita viritteleen.

en ole vielä nähnyt tuota laatikkoa jonka aion laittaa ja sitten laakeroin tuon alkuperäisen rauhassa niin ei tartte pitää autoa kauaa pois ajosta.

jerzey: olen lukenut x20se-x30xe swapistasi, olen itsekkin meinannut tehdä sen, mutta suunnitelmat muuttuvat kokoajan... :-?
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Vastaa Viestiin