Itselläni siis 2.0 dti vectra -98 farkku. Tosi tyytyväinen olen ollut hankintaani. Auto on Astraan verrattuna paljon hiljaisempi ja kivempi ajaa. Pienin keskikulutus tankkausvälillä on ollut 6.1 litraa. B-Vectra on myös hankintahinnaltaan todella edullinen. Itse esim. suunnittelen Saksasta hakea hyvillä varusteilla dti Vectraa. Edullisuutensa ansiosta myös verotusarvo on pienempi.
Varusteita/tietoa:
-tää on karvalakki, ei ilmastointia
-ajettu 266tkm
-kulutus: pidän kirjaa tankkaus.com-sivustolla. Keskikulutus siinä 6.2 Hki-Vantaa-ajossa. Kuukausikustannukset n. 150€ polttoaineisiin.
Nyt vikaa:
-keskikonsolin tuhkakuppi ei aukea (jollakulla vinkkiä korjaamiseen?)
-pientä nykimistä alaväännöillä (egr?) (Korjattu: ks. kuvat alla)
Huollot:
-vaihdettu 100 ampeerin laturi
-hehkut
-takajarru-kengät (Piti uusia, kun leikin käsijarrulla ajaessani. Astrassahan käsijarrua herkistellään ajon aikana vähän vetämällä käsijarrussa, mutta ei Vectrassa. Tuli opittua tällainenkin seikka kantapään kautta
-korjattu nuhainen kulku ja nykiminen --->
Nuhainen kulku ja nykiminen kiihdytyksissä korjautui imusarjan putsauksella. Putsattiin myös egr-venttiili eli oli hyvä ettei tullut vaan tilattua turhaan kallista osaa. Imusarjan koppa ja läppäkotelo irti. Putsailua kauttaaltaan. Ja takasasennus. Nyt toimii kuin unelma!
kustannukset: tiivisteet 2 kpl parikymppii.

-pikkasen tukkeessa. Ei ihme ettei kulkenut.

-putsattuna. Ja toimii ko elukka!! Noitten läppien liikkuvuus herkistettiin liikuttamalla akselia eestaas käsin.
Toi imusarjan uudelleenasennusvaihees kantsuu pinnat putsata huolellisesti. Ennen putsausta kantsuu tukkia imukanavat. Meinaan tuo määrä paskaa menee helposti sinne imukanaviin. Mulla oli tuo map-anturin tunnistinkohta oli tosi likainen ja tukossa (ei näy kuvissa), tämäkin nyt putsattu. Mappi menee kuulemma herkästi rikki, mutta mulla näemmä kesti paineilmaputsauksen. Nuo läpät eivät tahtoneet putsauksen jälkeen kunnolla liikkua. Siis sitä akselia piti räplätä hetken käsin ennenkuin läpät pyöri siinä jouhevasti.
Suunnitteilla:
-alustasarja Eibach+Bilstein - tätä yhdistelmää on kehuttu.
-takalasien tummennos (viikolla 4-5).
-Upsolute-lastu (edukas viritys ja hyvät kokemukset aikaisemmasta 1.7 dti astrasta).