Vectrassa takalasin/sivupeilien lämmitin ei toimi kylmänä

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
vectra95cdx
'Agila'

Vectrassa takalasin/sivupeilien lämmitin ei toimi kylmänä

Viesti Kirjoittaja vectra95cdx »

takalasin/sivupeilien lämmitin ei toimi kylmänä mutta kun kone hiukan lämpiää niin alkaa pelaamaan.
Mistäköhän voisi johtua?..
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Aikoja sitten muistan nähneeni keskustelun, jossa A-vectran omistaja väitti tämän olevan ominaisuus. Eli ei jostain syystä käynistäisi tiettyjä paljon sähköä vaativia toimintoja, jos auto on vasta käynnistetty.

B-vectrassa tälläistä ei ainakaan ole, eli jos kyseessä on B-malli, autossasi on vika. Jos A-malli, niin saattaa olla ominaisuus...

Edit: Kolmas vaihtoehto on se, että olet ostanut juuri tämän vectran, missä sen piti olla ominaisuus :lol:
vectra95cdx
'Agila'

Viesti Kirjoittaja vectra95cdx »

Kyseessä on A-Vectra mutta ominaisuus sen ei pitäisi olla koska aikaisemmin toiminut.
Vika ilmeni mielestäni samoihin aikoihin kun kävin vaihdattamassa uuden laturin, en sitten tiedä voiko se vaikuttaa asiaan..?
kosalo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja kosalo »

Kyllä A-vecussa ei lähde takalasin lämmitin (tai muut isommat läpövastukset) päälle jos laturi ei lataa.

Laturi ei lataa heti jos se ei saa herätettä. sulla ehkä vaihdon yhteydessä se herätepiuha on jäänyt.

Kokeile käynnistyksen jälkeen käyttää kierroksia 2500-3000 välillä ainakin minulla tämä herättää laturin ja sitä kautta myös lämmitimet. Näin minä olen pärjännyt vuoden kun se herätte on kateissa.

Muistaakseni Wesku-79 tais tietää ja selittää tosta laturin toiminnasta minulle. Kokeile hakua a-vecun laturi topikkeija on paljon.

Mutua loppuun eli jos akun merkkivalo on palanut niin ei saa herätettä kun se muistaakseni kiertää merkkivalon kauta se heräte. ehkä näin?
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

jo muinaisessa C asconassa oli ominaisuus ettei lasinlämmitin lähde päälle ennenkuin latausvirtaa tulee.
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
Vastaa Viestiin