Eli selailin netin syövereitä ja etsin dieselautoa, joka olisi "kohtuuhintainen", hyvin varusteltu ja laadukkaan merkin maineessa. No löysin mm. Saksasta (mobile.de:n avulla) vähänajettuja ja edullisia 320d Bemareita vaikka millä mitalla ja sellainen alkoi kiinnostamaan (ei aivan tosimielessä, mutta kuitenkin jonkilaisena tulevaisuuden haaveena kuitenkin). Autot olivat siis todella hyvin varusteltuja ja olen aina kuvitellut BMW:n hyväksi autoksi eli mukava ajaa ja luotettava (plussana ketjukone) eli luulin siis löytäneeni sen mitä etsin.
No seuraava askel oli etsiytyä BMW-foorumille etsimään yleistä tietoa ja ennen kaikkea vikoja kyseisestä mallista. Jälkimmäisiä eli vikoja näytti löytyvän ihan riittävästi: turbo (saattaa hyvinkin paukahtaa alle 100 tkm), jakajapumppu (sama juttu kuin turbon kanssa), suuttimet (foorumilla oli kommentti: "niitä menee kuin leipää") jne jne.
Tästä heräsikin kysymys, jonka perusteella laitoin tämän topikin pystyyn: eli onko olemassa luotettavaa uutta dieseliä ja miten autonvalmistajat voivat tehdä tällaista "kuraa" markkinoille??!!
Se hyvä puoli tässä "silmien avautumisessa" on, että nyt olen siinä uskossa, että tuo nykyisen auton kone lienee kuitenkin kestävän maineessa (tai sitten mua kustu silmään taas