Ps. Monta unetonta yötä olen viettänyt tällä foorumilla etsiessäni tietoa eri asioihin ja yleensä olen tarvittavat tiedot löytänyt, joten vasta nyt täytyi rekisteröityä
Xe Mekaaniset paininkupit
Xe Mekaaniset paininkupit
Mistä olette hommanneet kestäviä mekaanisia paininkuppeja ja mihin hintaan vai oletteko muokanneet vakio hydroista?
Ps. Monta unetonta yötä olen viettänyt tällä foorumilla etsiessäni tietoa eri asioihin ja yleensä olen tarvittavat tiedot löytänyt, joten vasta nyt täytyi rekisteröityä
www.risse-motorsport.de
tuolta saa kovia painimia ja muutos palikoita joilla muutetaan vanha hydro kovaksi
tuolta saa kovia painimia ja muutos palikoita joilla muutetaan vanha hydro kovaksi
-Janne
ex Corsa E OPC PP 2018
ex Corsa E OPC PP 2018
Ok. Onko noi Rissen kovat painimet osoittautunut kestäviksi?
Tuolla toisessa linkissä taitaa noi painimet olla samoja kuin Risselläkin?
Mites Cat Camsin painimet, näyttäis olevan ainakin halvemmat, mutta kestääkö?
Suunnittelin alunperin, että jos sorvaisin tapit hydroihin, mutta painimista taitaa tulla vähän liian painavat, vai tuleeko?
Suunnittelin alunperin, että jos sorvaisin tapit hydroihin, mutta painimista taitaa tulla vähän liian painavat, vai tuleeko?
Tapeillako meinasit hoitaa venttilien säädön?Hev1 kirjoitti:Ok. Onko noi Rissen kovat painimet osoittautunut kestäviksi?
Titaanitappi ei painolla hommaa pilaisi ja materiaali tarvis on pieni, siis kulunakaan ei olis paha.
j.h
Suoraan tapista olisi tarkoitus hioa välys.jpisteh kirjoitti:Tapeillako meinasit hoitaa venttilien säädön?
Titaanitappi ei painolla hommaa pilaisi ja materiaali tarvis on pieni, siis kulunakaan ei olis paha.
j.h
Pysyisikö jonkunlaisesta titaaniseoksesta sorvattu tappi mitoissaan, vai pitäisikö olla joku karkaistava materiaali?
Paljonko tuollainen Rissen mekaaninen nostaja painaa?
Perustitaani on tuohon liian pehmeää.Hev1 kirjoitti:Suoraan tapista olisi tarkoitus hioa välys.jpisteh kirjoitti:Tapeillako meinasit hoitaa venttilien säädön?
j.h
Pysyisikö jonkunlaisesta titaaniseoksesta sorvattu tappi mitoissaan, vai pitäisikö olla joku karkaistava materiaali?
Paljonko tuollainen Rissen mekaaninen nostaja painaa?
Materiiali pitäisi olla sellaista ns. hyvää terästä, mutta karkaisu ole tarpeellista.
Äsken työstettiin alan osaajan kanssa sorvilla, viilalla ja smirgelillä.
- titaania
- venttiilivartta
- ja voimalaitosturbiinia (kuvainnollisesti).
Noin minäkin välysjuttua ajattelin.
Noi rssen nostajan painot myös kiinnostaa...
j.h
Täytyy perehtyä asiaan...
No miksei niitä valmiita onttoja kuppeja voi suoraan ostaa esim. Enemiltä tai Ranacolta(muistaakseni Arrowin tekemät), sarjaan tulee myös jousilautaset joissa on syvennys säätöpalalle, joita saa valmiina. Nopeuttaa kummasti säätää välyksiä kohdalleen(tietysti myös helpottaa).
Tai tietysti eri asia jos kamat ei saa maksaa mitään, niin silloin joutuu askartelemaan aika paljon. Mutta paljon vähemmillä harmeilla kyllä valmiilla osilla pääsee, kokeiltu ja todettu on.
Tai tietysti eri asia jos kamat ei saa maksaa mitään, niin silloin joutuu askartelemaan aika paljon. Mutta paljon vähemmillä harmeilla kyllä valmiilla osilla pääsee, kokeiltu ja todettu on.
Minustakaan virittämiseen ei kannata ryhtyä, jos mikään ei saa maksaa mitään. Itse lähdin tähän keskusteluun mukaan, kun osto tai omavalmiste tulee tapeetille jossain vaiheessa kumminkin.
Toisaalta jos ei uskalla tehdä moottoriin ns. itse osia, kuinkahan on sitten alustan laita?
Moottorivauriosta selviää rahalla, mutta alustan pettämisestä voi mennä henki (pahimmassa tapauksessa joltain muulta).
Löytyy kokemusta XE:n tehdaskupeista (muistaakseni Enem), jotka näyttivät aika simppeleiltä vrt hinta, niin ajatus heräsi...
Toisaalta itsetehdyistä jousilautasistakin on hyviä kokemuksia, siis senkin puoleen ajatus ei pelota.
j.h
Eikös Risseltä saa ostettua koko virimoottorin, joten mitäs itse säveltämään...
Toisaalta jos ei uskalla tehdä moottoriin ns. itse osia, kuinkahan on sitten alustan laita?
Moottorivauriosta selviää rahalla, mutta alustan pettämisestä voi mennä henki (pahimmassa tapauksessa joltain muulta).
Löytyy kokemusta XE:n tehdaskupeista (muistaakseni Enem), jotka näyttivät aika simppeleiltä vrt hinta, niin ajatus heräsi...
Toisaalta itsetehdyistä jousilautasistakin on hyviä kokemuksia, siis senkin puoleen ajatus ei pelota.
j.h
Eikös Risseltä saa ostettua koko virimoottorin, joten mitäs itse säveltämään...