Soitin kitupiikistä..

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
artcev
'Kapitän'
'Kapitän'

Soitin kitupiikistä..

Viesti Kirjoittaja artcev »

On kenelläkään kokemuksia tälläsestä soittimesta mikä on myynissä kitupiikkissä??
Ei ainakaan oo ominaisuuksissa hyvin pahoja puutteita eikä toi hintakaan niin paha ole? Mut mitenkähän on laatu?

http://www.kitupiikki.net/productdescription5445.aspx
JR81
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja JR81 »

En tiedä tuosta kyseisestä soittimesta, mutta Kitupiikistä en kyllä suosittele tilaamaan mitään. Onhan nuo vehkeet siellä hieman halvempia ja toimituksetkin yleensä pelaavat hyvin. Takuuasiat eivät kyllä sitten toimi enää mitenkään (näin ainakin omalla kohdallani). Ostin kyseisestä puljusta kalliin Alpinen mankan ja siihen tuli vikaa takuun ollessa vielä voimassa. Suomessa sitä ei alettu takuuseen huoltamaan ja kitupiikistä ei kommentoitu asiaa mitenkään. Eli heitin monta sataa euroa hukkaan. Voihan tuolta toki tilata kampetta halvalla mutta takuu ei tahdo oikein toimia.
Opel Vectra CDX -94
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ioni »

JR81 kirjoitti:En tiedä tuosta kyseisestä soittimesta, mutta Kitupiikistä en kyllä suosittele tilaamaan mitään. Onhan nuo vehkeet siellä hieman halvempia ja toimituksetkin yleensä pelaavat hyvin. Takuuasiat eivät kyllä sitten toimi enää mitenkään (näin ainakin omalla kohdallani). Ostin kyseisestä puljusta kalliin Alpinen mankan ja siihen tuli vikaa takuun ollessa vielä voimassa. Suomessa sitä ei alettu takuuseen huoltamaan ja kitupiikistä ei kommentoitu asiaa mitenkään. Eli heitin monta sataa euroa hukkaan. Voihan tuolta toki tilata kampetta halvalla mutta takuu ei tahdo oikein toimia.
Kyllähän Alpinelta takuun saa. Miksi ei muka huolleta Suomessa?

Kysäseppä tuolta:
http://www.alpineradiopari.fi

E: Sillä ei ole väliä mistä sen mankan ostaa uutena, jos takuukuitti löytyy niin se huolletaan kuntoon Suomessakin. Vaikka Kitupiikki ostaisi nämä ulkomailta.
Tämä siis ainakin tunnetuissa merkeissä, jostain Korealaisista en osaa sanoa. :roll:
TBD
niklas_ve
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja niklas_ve »

suomen alpine eli radippari ei korjaa ulkomailta ostettuja tuotteita. täytyy olla suomalainen kuitti todisteeksi. ja miksi korjaisi. he eivät ole hyötyneet soittimesta mitään kun on ostettu jostain kitupiikistä. siitä tulee vain kuluja heille vaikka tehdas maksaisikin huollot. ymmärrän täysin radioparin asenteen. tieto on faktaa, sillä radioparin edustaja luennoi asiasta paikkakunnalla käydessään. nimimerkillä popit ostettu mustasta pörssitä ja takuu pelaa.
teme2112
'Agila'

Viesti Kirjoittaja teme2112 »

Takuu voimassa koko EU-alueella

EU:n kilpailulainsäädännön mukaan lähtökohtana on, että valmistajan yhdessä jäsenmaassa myöntämän takuun on oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa. Kuluttajalla on siten oikeus saada tavara takuukorjattua Suomessa, jos sillä on valmistajan antama takuu ja maahantuoja Suomessa. Takuuta ei voida kilpailulainsäädännön perusteella evätä sillä perusteella, että tavara on hankittu toisesta jäsenmaasta tai ostettu siellä toimivasta verkkokaupasta taikka tuotu Suomeen rinnakkaistuontina ohi virallisen maahantuojan.

Tuolla perusteella kyllä pitäisi homman hoitua, vaikka sanois maahantuoja mitä. Kyseinen teksti on suoraan kuluttajaviraston nettisivuilta.
JR81
'Admiral'
'Admiral'

Suomessa ei huolleta takuuseen Kitupiikistä tilattuja mankkoja... siis ainakaan Alpinen mankkoja. Olen tiedustellut asiasta Suomen Alpinen maahantuojalta ja totesivat että heillä ei ole mitään tekemistä kitupiikistä ostettujen soittimien kanssa -> eivät huolla takuuseen.
Tiedustelin sitten kitupiikisltä että lähetänkö soittimen Saksaan huollettavaksi, koska väittävät tuotteidensa takuuasioiden toimivan. Kitupiikistä ei vastattu mitään vaikka yritin ottaa yhteyttä monta kuukautta. Tuona aikana sitten tietenkin soittimeni takuuaikakin umpeutui.

Eli itse en ainakaan enää tavaraa Kitupiikistä tilaa.
Opel Vectra CDX -94
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

JR81 kirjoitti:Suomessa ei huolleta takuuseen Kitupiikistä tilattuja mankkoja... siis ainakaan Alpinen mankkoja. Olen tiedustellut asiasta Suomen Alpinen maahantuojalta ja totesivat että heillä ei ole mitään tekemistä kitupiikistä ostettujen soittimien kanssa -> eivät huolla takuuseen.
Tiedustelin sitten kitupiikisltä että lähetänkö soittimen Saksaan huollettavaksi, koska väittävät tuotteidensa takuuasioiden toimivan. Kitupiikistä ei vastattu mitään vaikka yritin ottaa yhteyttä monta kuukautta. Tuona aikana sitten tietenkin soittimeni takuuaikakin umpeutui.

Eli itse en ainakaan enää tavaraa Kitupiikistä tilaa.
Mitä itse olen kuullut niin ovat ainakin huoltaneet myös ulkomailta tulleita. Toisekseen sullahan on kuitti Kitupiikkiin, sen pitää riittää. Se että olet lopettanut tuossa vaiheessa on taas oma moka, toisaalta ei takuuhuolto pidä olla noin vaikeaa. Itse olisin ollut yhteydessä suoraan Alpineen (Googlella olisi varmasti sopiva osoite löytynyt), olisi pannut maahantuojan kuriin. Jos ei tämä riitä niin kuluttajaneuvojalta lisää ohjeita. Fakta on se, että se olisi saatu korjattua. Nyt jos tuosta paljon aikaa, on eri asia sitten.

Tuo Teme2112:n laittama teksti on silkkaa faktaa miten homma pitää toimia.
TBD
JR81
'Admiral'
'Admiral'

Tietenkin mulla oli kuitti kitupiikiltä ja sen mukaan takuu oli voimassa. Suomessa mikään Alpinen soittimien takuuhuolloista vastaava liike ei ottanut soitinta huoltaakseen. Tiedustelin asiaa Suomen Alpinen maahantuojalta ja sain tietää että Kitupiikistä tilattuja soittimia ei huolleta takuuseen suomessa.

Tämän jälkeen yritin tosiaan saada useamman kuukauden yhteyttä kitupiikkiin siitä että miten minun tulisi toimia tässä asiassa... turhaan. Kitupiikistä ei vastattu yhtään mitään. Mielestäni heidän olisi kuulunut neuvoa miten saan soittimeni huollettua, koska siihen takuun lupasivat. Todella huonoa asiakaspalvelua minun mielestäni.

Tiedän että oli oma mokani heittää tuon jälkeen haskat tiskiin. Nyt tekisin toisin. Mutta tämä tapaukseni olkoon varoituksen sana Kitupiikistä tilaajille. Takuuasiat eivät välttämättä toimi siten kuten pitäisi.
Opel Vectra CDX -94
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

JR81 kirjoitti:Tietenkin mulla oli kuitti kitupiikiltä ja sen mukaan takuu oli voimassa. Suomessa mikään Alpinen soittimien takuuhuolloista vastaava liike ei ottanut soitinta huoltaakseen. Tiedustelin asiaa Suomen Alpinen maahantuojalta ja sain tietää että Kitupiikistä tilattuja soittimia ei huolleta takuuseen suomessa.
HEAD OFFICE
Alpine Electronics of UK Ltd.
Alpine House
Fletchamstead Highway
Coventry
CV4 9TW

Customer Support: support@alpine-electronics.co.uk

Laitappa piruttain, jos englanti yhtään taipuu, juttusi tuonne mailina ja kysyä kuinka pitäisi menetellä kun takuuhuolto Suomessa ei pelaa. Alpine kuitenkin merkki, mikä pitää imagostaan huolta.
TBD
JR81
'Admiral'
'Admiral'

Joo, ei mulla mitään Alpinea vastaan ole. Olin soittimeen todella tyytyväinen niin kauan kuin se toimi. Maanantai kappaleitahan sattuu jokaiselle valmistajalle. Enemmänkin mua kyrpii toi Kitupiikin käyttäytyminen tuohon asiaan. Koska takuun kerran soittimelle lupasivat, niin mielestäni heidän olisi kuulunut osoittaa minulle paikka missä voin soittimeni huollattaa. Mutta eivät tosiaan vastanneet yhtään mitään tiedusteluihini ja se tympii. Eli edelleen Kitupiikissä romut ovat hieman halvempia kuin suomessa ja toimitukset toimivat, mutta kun ongelmia tulee niin silloin pestään kädet koko asiasta. Henkilökohtaisesti en siis suosittele tilaamaan mitään tuosta puljusta jos haluaa, että takuu toimii.

Ps. Voisin oikeasti lähettää tarinani tuonne Alpinelle ja katsella mitä sieltä vastaavat.
Opel Vectra CDX -94
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Kitupiikin toiminta oli syvältä kun eivät vastanneet, mutta enemmän ihmettelen maahantuojan kantaa. Tämä maahantuoja (Radiopari) ilmoitetaan Alpinen virallisilla kotisivuilla paikaksi johon ottaa yhteyttä jos tulee huolia. Siksi en ymmärrä miksi homma ei toimi niinkuin tuollaisella merkillä pitäisi.
TBD
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Jos meinaa kitupiikistä tilata niin eikö kannata samalla vaivalla tilata suoraan sieltä Saksasta mistä se kitupiikkikin soittimensa hakee. Vois tulla halvemmaksi kun yksi välikäsi vähemmän, ja monet muut paikat yleensä vastailee sähköposteihin yms. toisin kuin pihtari. Ihme toimintaa :no:
JR81
'Admiral'
'Admiral'

Joo kyllä mua tympi toi Suomen maahantuojankin toiminta oikeen kunnolla. Tämä siksi että tällekin kyseiselle soittimelle luvattiin koko EU:n kattava takuu, eli olisin voinut kiikuttaa soittimeni huoltoon missä vain EU:n sisällä... mutta ei ilmeisesti Suomessa. Näin ainakin maahantuoja antoi ymmärtää.

Nykyiset soittimeni ostan suosiolla Suomesta vaikka hieman kalliimmalla, mutta takuut ainakin toimivat.
Opel Vectra CDX -94
joonak
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja joonak »

No se nyt on ihan sama mitä Alpine tai Kitupiikki sanoo, mutta laki sanoo että takuuhullon pitää toimia EU:n alueella. Kuluttaja-asiamieheen yhteyttä jos ei ala sutviutumaan.
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

joonak kirjoitti:No se nyt on ihan sama mitä Alpine tai Kitupiikki sanoo, mutta laki sanoo että takuuhullon pitää toimia EU:n alueella. Kuluttaja-asiamieheen yhteyttä jos ei ala sutviutumaan.
Näin on. Kyllä se asia pitäisi kuluttaja-asiamiehen kanssa saada kuntoon. Itse 2 asiaa hoitanut tämän avulla ja tuttavani myös monta. Aina toiminut niin kuin pitää. Hetken se ottaa mutta kannattaa :).
Vastaa Viestiin