Apuja!Omega A nykii ja puutuu!

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
pasipo
'Kadett'
'Kadett'

Apuja!Omega A nykii ja puutuu!

Viesti Kirjoittaja pasipo »

Tosiaa A-mallin omega nykii ja puutuu ihan kun jäätys kuin kaasariauto vaik ruiskuhan tää on..Hetken kun seisoo nii taas meno jatkuu alkuun ihan normaalisti kunnes taas alkaa puutumaan ja nykimään. Keula on laitettu umpeen, masinolia on bensassa ja polttoaineen suodatin on vaihdettu. 18-20 asteen pakkasessa alkaa nää ongelmat. Itellä rupee olemaan ajatukset vähissä mistä vois johtua? Ite meinaan seuraavaks kattoo putkia esim.huohotinputki että onko ehjä...Vinkkejä?
Katana
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Katana »

Itsellä sattui vastaavaa tuossa syksystä kun pakkanen kiristyi. Oli omega A 2.i -91 lainassa ja muutenkin kiinnitti huomion ettei se ollut aivan yhtä virkeä kuin oma vastaava aikoinaan samalla koneella. Tämä yksilö vielä ajettu vain 70 000km :o verrattuna omaan jolla n.180 000km. Olin siis reissussa ja matkaa kotiin oli vielä n.400km jäljellä, pakkasta, pimeää, su ilta, joten aika masentavaa oli. Siis oireet oli juuri kuvaamasi kaltaiset. Samaa pysähtelyä että pääsi aina hieman eteenpäin, jäänestoa, ei mikään auttanut...
Kaiken syyksi paljastui lopulta pakoputki joka oli vaimentimien osalta tukossa :o Omistaja myöhemmin vaihtoi putken ja oli muuten aivan eri virkeä. Syy ei siis ollut katissa vaan pöntöt oli täynnä tarkemmin erittelemätöntä tavaraa.
Huollossa olivat myös tienneet kertoa että olisi vastaavissa hyvinkin yleistä.
Calibra 2.0i 16v -91
liteFun
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Itellä kesän nykimistä helpotti seossuhteen(?) säätely (se musta purkki mikä on tulpattu).
E: itse myös joustavalla mömmöllä (quik leak jotain) paikkasin haitariletkua, mutta siinä ei vuotoa ollut.
pasipo
'Kadett'
'Kadett'

Alustavasti katsoin haitariletkun ja se oli päällisin puolin ehjä mut pitänee illalla ottaa irti ja katsoa oikein tarkkaan. Myös pakoputki täytyy tutkia kerta tuollaista tukkeutumista ollut.Putki on kyllä kerran vaihdettu mut täytyy tarkistaa tuokin. Tosin ihmetyttää jos putki on tukos ja oireet alkaa vasta kun pakkanen lähestyy kahtakymppiä. Autolla on nyt ajettu 235000 ja toimii vielä 15 pakkasasteessa normaalisti.Mut kiitti vinkeistä ja lisää otetaan vastaan...
kfd83
'Agila'

Viesti Kirjoittaja kfd83 »

Mulla ainakin oma omppu alkaa nykimään siksi että koneen huohottama vesihöyry jäätää kaasuläpän ruiskusta kovilla pakkasilla maantienopeuksilla... pahvi keulalla auttaa mun tapauksessa... auto -86 2.0 i omppu....
Katana
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Katana »

Itsellekkin tuli silloin mieleen juuri edellä mainitut ongelmat, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Ongelmat hävisi kun lauhtui, mutta koko ajan se oli sellainen nuhaisen oloinen.
Calibra 2.0i 16v -91
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

kfd83 kirjoitti:Mulla ainakin oma omppu alkaa nykimään siksi että koneen huohottama vesihöyry jäätää kaasuläpän ruiskusta kovilla pakkasilla maantienopeuksilla... pahvi keulalla auttaa mun tapauksessa... auto -86 2.0 i omppu....
Tuosta pahvista et tuli viime talvena kokeiltua eikä hyvä... Nousee lämmöt vähän turhanki korkealle.. Tai sit ois pitäny vaan laittaa pienempi pahvi...
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
pasipo
'Kadett'
'Kadett'

Ilmamassamittarilta tulevan haitariletkun irroitin enkä silmin nähtäviä reikiä löytänyt.Vanhahan se on ja tietty jotain reikähuokosia vois olla vaik niitä ei nää. Pakoputkea en oo viel irrottanu.Oireet jatkui tuossa aamutuimaan mut taas toimi ekat 15km normaalisti.
Vastaa Viestiin