2.0 dth sahaten käyntiin
2.0 dth sahaten käyntiin
Ei meinaa käynistyä kylmänä kuin pitkällä sahauksella (2*n10s)ihan muutamakin pakkasaste riittää temppuiluun.Roikasta ja lämpimänä käynistyy normaalisti,autolla kilometrejä 490tkm mutta öljyä ei mene joten ihan väljä ei kai ole.Mistä tuota alkaisi tutkiin?hehkurelettä itse arpoisin vialliseksi
Niin Hehkut on uusittu.
2.0 Dti 503 tkm Myyty ja nyt Vectra 2.5 B1
Kyllä pitäisi DTI:n näillä pakkasilla hehkuttaa jo vajaan puolen vuorokauden seisonnan jälkeen
Muistaakseni luin jostain, että termarin kohdalla kannessa oleva 1-johtoinen anturi olisi hehkua ohjaava lämpöanturi. Siis tuo johto irrottamalla pitäisi hehkuttaa kuumaakin konetta. Valitettavasti ei ole tullut testatuksi pitääkö tuo paikkansa.
Muistaakseni luin jostain, että termarin kohdalla kannessa oleva 1-johtoinen anturi olisi hehkua ohjaava lämpöanturi. Siis tuo johto irrottamalla pitäisi hehkuttaa kuumaakin konetta. Valitettavasti ei ole tullut testatuksi pitääkö tuo paikkansa.
- DieselDaddy
- 'Admiral'

Osaatko paikantaa? http://koti.mbnet.fi/ari1/Opel/Imusarja ... roitus.jpghehkua ohjaava lämpöanturi
Nuo keltaiset merkinnät on muuta varten.
Omega -96 X20SE
minusta tuo anturi ei vaikuta, kuin hehkunmerkkivalon palo aikaan, ainakin itse kun mittasin hehkulle tulevaa jännitettä, niin tuli aina saman aikaa (melkein puoli minnuuttia), mutta merkkivalon palamisaika piteni (n10s), kun johto oli irti.
eli tuo anturi on vaan sitä varten, että malttaa antaa hehkuttaa tarpeeksi kauan (sen aikaa, kun valo palaa), vaikka hehkutus jatkuukin pitempään.
eli tuo anturi on vaan sitä varten, että malttaa antaa hehkuttaa tarpeeksi kauan (sen aikaa, kun valo palaa), vaikka hehkutus jatkuukin pitempään.
Ettei kyse ole jälkihehkutuksesta, sehän jatkuu pisimmillään useita minuutteja koneen käynnistämisen jälkeen, jos mittaat hehkujen johdoissa kulkevaa virtaa saattaisi hehkutuksen pituuden saada paremmin selville.
Tai sitten mittaamalla vaikka akun jännitettä, kun hehkutus on päällä se saattaa olla joitain kymmenyksiä pienempi.
Luulen että ecu määrää tuolla anturilla hehkutuksen pituuden, mutta pelkkää jännitettä mittaamalla hehkutulpista hehkutuksen aikaa voi olla hankala saada selville..
Tai sitten mittaamalla vaikka akun jännitettä, kun hehkutus on päällä se saattaa olla joitain kymmenyksiä pienempi.
Luulen että ecu määrää tuolla anturilla hehkutuksen pituuden, mutta pelkkää jännitettä mittaamalla hehkutulpista hehkutuksen aikaa voi olla hankala saada selville..