Bensatankki f-Astraan

Keskustelua Opeleista
jtg
'Senator'
'Senator'

Bensatankki f-Astraan

Viesti Kirjoittaja jtg »

Nykyinen tankki vuotaa ja uusi(tarvike) pitäisi laittaa tilalle.Kyseessä -96mallin 1,8 16v farmari.Motonetin myymää tankkia katselin,olisi edullinen.Onko kokemusta noista motonetin tankeista,sopivatko hyvin paikalleen ja onko laatu millaista.Toinen vaihtoehto on opel liikkeen myymä tarvike tankki 147€.Meneekö tuossa tankinvaihdossa paljon muuta uusiksi(tankin kannakehihnat,letkuja,bensapumpun ja tankin välisiä tiivisteitä yms????)
kmov
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kmov »

itse yhden astran tankin motonetistä ostaneena toteaisin että sopivuus ihan ok, kannattaa maalata kunnolla ennen asennusta. ainut miinus tulee siitä ettei ko. tankissa ole pumpun ympärillä sitä "kaukaloa" eli viimeiset noin 10 litraa jää aina käyttämättä, kun ei voi ajaa liian tyhjäksi kun pumppu rupeaa haukkomaan ilmaa esim. pitemmässä ylämäessä.. tosin nyt ei toimi pensamittarikaan siinä autossa joten tankille muutenkin mentävä kun tripissä alkaa olla 500km..
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Anodi »

Itse olen kanssa yhden tankin astraan motonetista ostanut. Tosin kyllä tässä tankissa on loiskelevyt tai kaukalo pumpun ympärillä. Siitä olin samaa mieltä että maalata tankin voisi. Mutta kun sanoin asiasta korjaamolle, he totesivat: kauemmin se tankki kestää ruostumatta kuin auto.
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Minä kans olen vaihtanut Motenetin tankin. Kyllä siinä oli kaukalo pumpulle. Reunat ei siinä ollut ihan samanlaiset alkuperäisen kanssa, vähän piti taivutella niitä, että sai pannat kiinni.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
jtg
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jtg »

Oliko näistä havaintoa: Meneekö tuossa tankinvaihdossa paljon muuta uusiksi(tankin kannakehihnat,letkuja,bensapumpun ja tankin välisiä tiivisteitä yms????)
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Kyllähän sinne kannattaa samalla uusia pumpun ja anturin tiivisteet, ei muistaakseni maksanu maltaita. Letkut nyt on makuasia, jos joku on rikki niin sitten tietysti vaihtoon. Uudet klemmarit.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
bone
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja bone »

Motonet-tankin laitoin omaan farmariinkin, sopi ihan heittämällä paikalleen mutta maali oli todella ohut, joten kerros maalia ei tekisi pahaa. Ja tuo loiskekaukalo sieltä kyllä löytyi. Mitään tiivisteitä ei tullut mukana, mutta mielestäni hyvä hinnan ja laadun suhde. Bensaletkut ja klemmarit kannattaa mielestäni laittaa samalla, itselläni oli ainakin jokaisen letkun pää halki.
-respect to the man in the ice cream van-
Luu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Luu »

Kyllä noissa tankeissa pitäis yleensä tulla tiivisteetkin mukana, ainakin niissä parissa kymmenessä joihin olen törmänny.
jtg
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jtg »

Ok,kiitoksia vastauksista.Täytynee tarkistaa toi tiivistepolitiikka tiskillä, ja tarvittaessa ostaa mikäli ei sisälly.
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

varautuu myös siihen että anturi voi ottaa siipeensä, ahas on reikä mistä pujotellaan.
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
jtg
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jtg »

J.Toivanen kirjoitti:varautuu myös siihen että anturi voi ottaa siipeensä, ahas on reikä mistä pujotellaan.
Hyvä tietää ,pidetään mielessä.
jtg
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jtg »

Nonniin,tankki on vaihdettu.Aikaa meni 2h(auto nosturilla).Tuossa motonetin tankissa oli bensapumpun ja anturin läpivientitiivisteet.Tankki oli pohjamaalattu ja siinä oli "potero"bensapumpulle.Tankinpäältä lähtevä tuuletusletkun natsa oli eri asennossa kuin orkkiksessa,ts. tuuletusletku jäi aivan sairaan tiukalle.Tankki tuli vielä malattua kertaalleen ja massattua ennen kiinnilaittoa.Eiköhän se kestä sen mitä toi loppuromukin missä se on kiinni...
jtg
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jtg »

Vielä kiusaa tankki ,vaikka vaihdettiin uusi vuotavan vanhan tilalle.Nyt vuotaa ilmeisesti anturin reiästä(läpivienti joka on kohti apukuskinpuoleista takarengasta).Onko muilla ollut vastaavanlaista ongelmaa,mahtaako tankinmukana tullut tiiviste olla vääränlaista materiaalia joka ei kestä benziiniä?
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

tai on kääntynyt kierälle. ite ostin tankin astraan ja ei ole vuotanut yhtään. Tietty voihan se tiiviste "kantaa" jostain.
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
jtg
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jtg »

Juu ei auta kuin ottaa alas ja tutkia.
Vastaa Viestiin