termostaatti sökönä vai muuten vaan kylmä?
termostaatti sökönä vai muuten vaan kylmä?
Olen tässä pakkasilla seuraillut astra H 1.7CDTI lämpöjä..
Olen tukkinut keulaa pahveilla jolloin lämmöt saa nousemaan 20km motariajossa sinne 85 asteeseen.
lämpö pysyy noin 85-86 asteessa, jos ei laite lämppäriä kovemmalle kuin 3/7(ECC)...
Lauhemmalla nousi parhaimmillaan tonne 91 asteeseen...
Kaupungissa tollanen 65 astetta on jo saavutus -15 pakkasella..
Oon kuitenkin seuraillut tota lämpöä niin eikös teoriassa lämmön pitäis tipahtaa muutama aste kun toi termari aukee? Monenkohan asteen termari tossa on?
VAi onko kerrassaan niin, että hukkalämpöö syntyy niin vähän, että eten motti ei pysy kunnolla lämpimänä...
Ja seurauksena tästä --> kabiinissa palelee!!
Olen tukkinut keulaa pahveilla jolloin lämmöt saa nousemaan 20km motariajossa sinne 85 asteeseen.
lämpö pysyy noin 85-86 asteessa, jos ei laite lämppäriä kovemmalle kuin 3/7(ECC)...
Lauhemmalla nousi parhaimmillaan tonne 91 asteeseen...
Kaupungissa tollanen 65 astetta on jo saavutus -15 pakkasella..
Oon kuitenkin seuraillut tota lämpöä niin eikös teoriassa lämmön pitäis tipahtaa muutama aste kun toi termari aukee? Monenkohan asteen termari tossa on?
VAi onko kerrassaan niin, että hukkalämpöö syntyy niin vähän, että eten motti ei pysy kunnolla lämpimänä...
Ja seurauksena tästä --> kabiinissa palelee!!
Astra H Wagon 1.7CDTI Cosmo Pannacotta
No mul oli pari vuotta 1.7 dti 16V. Muuten oli hyvä peli, mut ei tarennut ajella. Sisälämmitin ihan ehdoton. Hukkalämpöö ei tosiaan sieltä heru. Toista on ajella dti vectralla nyt kun näis on eberi vakiona, tulee melkein hiki.
Tosta termarista ei kyllä tarkempaa tietoa näis kiisseleis, mut käsittääkseni se ei ole syynä palelemiseesi. Ja kaupunkiajossa sit viel kylmempää kyytiä, koska lämmöt laskee valoissa kummasti pakkasilla. Suosi reittejä jois ei tartte seisoskella ruuhkas tai valois.
Juuri tämmösten takia on keksitty se polttoainelisälämmitin. Niit o semmosii jotka lämmittävät auton valmiiksi ennen lähtöä ja sit semmosii jotka lämmittävät ajon aikana. Lämmittävät moottoria ja auton sisätiloja. Viisaammat korjatkoot tai selostakoot tarkemmin.
Juuri tämmösten takia on keksitty se polttoainelisälämmitin. Niit o semmosii jotka lämmittävät auton valmiiksi ennen lähtöä ja sit semmosii jotka lämmittävät ajon aikana. Lämmittävät moottoria ja auton sisätiloja. Viisaammat korjatkoot tai selostakoot tarkemmin.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Ei oo.pekkisp kirjoitti:Jos Astrassa on toi Eberin lisälämmitin niin kuin Vecussa, niin tarkista sen toiminta. Vecussa se on vakiona, Astrasta en tiedä. Ilman sitä auto on kuin jääkaappi kovemmalla pakkasella.
Ja oon kuullu samaa ainakin Nissanin dieselist. Mut täs kysees 1.7 kone, joka on jo iha eri asia ko 2 litranen. Luulis lämmöntuotto olevan ihan eri juttu isommis koneis.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
astra dth20 farkku -01 ilman lisälämppäriä sun muita maskeja. lämmöt mittarin mukaan 80-83 - myös termarin vaihdon jälkeen! sisälämmöt ja ilmankierto riittää vielä reilun 3 -kympin pakkasissa maantiellä (pelkälle kuskille) hyvin. (ilmankierto on kaikenkaikkiaan heikohko jos "puhaltelijoita" on kyydissä useampia ja vaikka sisäilmanputsari on heitetty tietysti luontoa saastuttamatta ketuille ihmeteltäväksi).