Webaston

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Blondie
'Agila'

Webaston

Viesti Kirjoittaja Blondie »

Ööö...vaihdoin eilen bensiini Toyotani diesel Opel Vectra Caravaniin ja myyjä sanoi että tuo ääni on webaston. Mikä se nyt sitten on ja onko se jotenkin kytketty kelloon, kun en ohjekirjasta löydä mitään siitä. Tai tiedän, että se liittyy lämmitykseen mutta missä se on? Lämmitin aamulla lohkolämmittimellä ja entisen auton sisätilalämmittimellä. Dieseleitä on tosi vähän yksinhuoltajan kukkarolle sopivia enkä tiedä ostinko huonon auton, kun opelin ostin. Ihanan näköinen se on ja siisti ja hyvä ajaa.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

mikä ääni? :o webasto lämmittää konetta ja sitten myös ohjaamoa. sille pitäis olla oma säätöpaneeli kojelaudalla. mahottomasti ei kannata käyttää muuten loppuu akusta virta, tai näin ainakin olen käsittänyt. mut jos vaikka kauppaa menee niin jättää päälle niin on lämmät sisätilat. niin ja webasto tulee yleensä jälkiasennuksena.

etköhän ole ostanut ihan hyvän auton. -(z)-
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

eiköhän siellä eberi oo ja siinä koelaudassa ei o mitään nappulaa sille
F40
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja F40 »

Hei

Aika monessa uudehkossa diesel autossa on vakiona tuo lisälämmitin, koska itse moottori ei ajon aikana tuota tarpeeksi lämpöä :o .
Bensiini autoissa noita käytetään moottorin ja sisätilojen esilämmitykseen. Tuohon sinunkin autoon voi ehkä saada tuon kellon lisävarusteena eli voit lämmittää autosi moottorin ja sisätilat valmiiksi ennen ajoa. On aika kiva laite näillä pakkasilla.
Itellä on kummassakin autossa tuo laite enkä oo pahemmin ikkunoita rapaillu :D
Blondie
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Blondie »

Kiitos. Siinä on varmaan vakiona joku lämmitin, vuoden 2001 malli. Kovasti tykkään ajaa. On paljon helpompi ohjattava kuin Toyata Avensis farmari. Sirompi ja kevyempi. Toivottavasti myös yhtä turvallinen liikenteessä. Mulla on paha tapa nukkua ajaessa. Mikä olisi siihen paras lääke? Kylmyyttä olen kokeillut. Se kyllä pitää hereillä muttei ole muuten miellyttävää. Niin autoa olen nyt lämmittänyt entisen auton sisätilalämmittimellä ja lohkolämmittimellä, kun sellaiset on ja en voi luottaa jotenkin näkymättömään eberiin tai mikä nyt onkaan.
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Jos meinaat nukahtaa ajaessa ja on muutenkin päiväväsymystä, sulla voi olla uniapnea eli lekuriin mars, mars! Siihen löytyy hyvät hoitokeinot!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vastaa Viestiin