Kertokaapa te, jotka olette kyseisen sarjan asentaneet (C)20XE -koneeseen, niin pelaako sarja ilman sitä alumiinista "kuuppaa", mikä tulis ilmeisesti kaasuläpän ja ilmamäärämittarin väliin.. joku sovite vai? Oon vaan kuullu ristiriitaisia mielipiteitä uusien sarjojen mukana tulevista tarvikkeista, niitä ei kuulemma tarvi, sarja on ns. "bolt on"? En oo vielä ruvennut asentelemaan mitään.. jos menee sit käsille ja reisille. Uusi imusarjan tiiviste kyl löytyy, GM alkuperäinen.
Tän näköinen sarja:
Ja JOS sen alumiinisen "kuupan" tarvitsee välttämättä että sarja pelaa, niin mistäs v*tusta sellasen nyt tähän hätään löytää? Sutiilta? Eikös se oo kuitenkin Lexmaulin virallinen maahantuoja suomes? Vai pitääkö tilata suoraan Lexmaulilta?
On kait täälä nyt saman imusarjan omaavia/asentaneita henkilöitä linjoilla? Onko mitenkään mahdollista patentoida "oma sovite" jotenkin siististi/toimivasti jollain esim. oikean kokoisella haitariputkella, tiivistysmassalla sekä klemmareilla, jos ei sitä sovitetta omista, mikä ilmeisesti uusien sarjojen mukana tulee? Auttakee miestä mäessä.
Tai saako noita sovitteita jostain, Sutii ei vastaa mihinkään numeroon ja saksaa en osaa enempää ku kukaan muukaan, joten lähestyminen Lexmaulin suuntaan on liian hapokasta..
siis eikö tuohon vakio kaasuläppää kuulu joku kumi letku mikä alkuperäisessä menee siihen massa mittariin? ei ole kyseisestä koneesta kokemuksia mutta ainakin muihin kaasuläppiin tulee aina joku kumi letku väliin? ei luulis olevan liian vaikea itse soveltaa.
Kyse ei olekaan itse sovittamisen haasteellisuudesta, vaan ihan siitä, että kyllä kait tuo sovitepala pitäis mukana olla että lexmaul on asennettavissa oikein ja toimivasti, välttyy ainakin imuvuodoilta..
mutta pitää olla imusarjan myyjän kanssa yhteydessä vielä, jos se löytäis tuon sovitepalan tallistaan.
Patentoimalla en uskoisi tuon sarjan oikein toimivan, jos ei soviteholkkia käytä. Alkuperäisestihän kaasuläpän päälle tulee SFI-pömpeli, joka on 4'llä pultilla kiinni kaasuläpässä, sit siihen SFI-pömpeliin tulee kumiletkusovite ja sit tulee IM-mittari ja sit taas yks haitariletku ja sit vapaavalintainen suodatin, joko vapari tai oma pömpeli, jossa sisällä suodatin. Itse ajattelin käyttää BMC'n F1 vaparia, on hyväksi havaittu. Mutta kirjoittelen tähän jos tilanne ratkeaa ja jos sovitepalaa ei löydy/saa mistään, niin pistän kuvia sitten patentista. Eiköhän tämä selviä..
Kyllä, tuo sovite on nyt listallasi. SFI-boxista saat mitat tuohon soikean osan tekoon ja itse imusarjasta tuohon laippaan. Siis laippa imusarjaan + soikea lieriö, jonka voit tehdä esim. pellistä, nämä esim hitsaamalla liitetään ja valmis.
en usko että tuo palikka vaikuttaa toimivuuteen vaan se luultavasti on pelkästään sovite kappale sitä haitari putkea varten.mulla olis xe:n läppärunkoon itse tehty sovite 3"letkulle mikä käy sitten im mittariin.se saattais olla jopa myytävänäkin mahdollisesti.
..jossa ata kertoo mm. näin: "..maksaa uutena jotain 800 € hujakoilla, käytettynä tietysti vähemmän. Tosin jos ostatte tuota imusarjaa käytettynä, niin varmistakaa että mukana tulevat myös asennuksessa tarvittavat lisäosat, kuten esim. muovisen "SFI"-tekstillä varustetun laatikon korvaava alumiiniosa."
Juzzi kirjoitti:siis eikö tuohon vakio kaasuläppää kuulu joku kumi letku mikä alkuperäisessä menee siihen massa mittariin?
Ei kuulu ei. Ne on noita uudempia Ekotek koneita missä sillätavalla menee. (myös C18XE ja ehkä joku muukin)
20XE moottorin kaasuläppä on muodoltaan soikea ja näin ollen siihen on aika hankala sovittaa suoraan pyöreää ilmamassamittarille menevää haitarikumiputkea. 20XE kaasuläppäkotelon päälle tulee (alunperin) suoraan SFI-kotelo josta sitten lähtee pyöreä kumiputki ilmamassamittarille.
20XE Lexmaulin imusarjan mukana tulee ainakin uutena kyseinen kaasuläppäkoteloon kiinnitettävä alumiinikuuppasovite kuten kuvasta http://www.d-kadettpower.nl/fotoalbum/a ... C03008.JPG voidaan havaita. Eli kuuppa siis muuntaa soikean lähdön pyöreäksi jotta alkuperäinen haitarikumiletku passaisi siihen suoraan.
Ei tuossa nyt vielä maailma kaadu vaikka tuo kuuppa uupuisikin. Vaihtoehto a) pyytää imusarjan myyjältä kuuppa jälkitoimituksena b) tehdä itse/teettää sopiva vastaava laippa kaasuläppäkotelon päälle. c) kysellä Lexmaulin maahantuojalta tai suoraan valmistajalta tuota kuuppaa.
Kiitos havericky erittäin asiallisesta ja tyhjentävästä vastauksesta. Odottelen myyjän yhteydenottoa asian tiimoilta ja senjälkeen vasta teen päätökset, lähteäkö jaakaamaan tuota kuuppaa ja mitä kautta vai annanko itselleni mahiksen sössiä siihen jonkun patentin. Case closed.
Noniin, homma etenee: eli kaikki muu on saatu paikoilleen kiitettävin arvosanoin mutta kaasuvaijerin asennon kanssa ja sen toimivuuden kanssa on todellisia haasteita, eli miten olette ratkaisseet sen? Olisiko kuvia laittaa? Ja nimenomaan GSi 16V Kadetin omaavat, joilla kyseinen imusarja on kiinni. Ostin sarjan käytettynä ja puutteellisia tietoja on sen kanssa että tuleeko uuden satsin mukana jonkinlaisia sovitteita tuon vaijerin kanssa?
Asia ratkes ku soitin Markolle, joten tekee parhaansa, että saa hommattua mulle Lexmaulin varastolta tuon uupuvan osan. Eli se puuttuva "kiekko" on tulossa kaasuvaijerin loppupään kiinnitykselle. Käytettynä kun noita sarjoja ostaa, niin AINA puuttuu jotain tärkeitä osia.. patentoidakin tuon pystyisi, mutta ei nyt lähdetä sille linjalle. Laitan kuvia tonne sit kun on asennus valmis ---> cardomain.com/ride/2163352
Lexmaul asennettu muutama viikko sitten ja tänään laitoin Castrolin TWS't sisään ja uudet jäähdytinnesteet. 99 V-Poweria tankkiin ja auto käyntiin, ei polttoainevuotoja, ei nestevuotoja, mutta kauhistuksekseni sain huomata että tyhjäkäynti ei laske alle 1800rpm, eli käy aika korkealla, ja edes kaasuvaijeri ei ollut vielä tässä vaiheessa kiinni! Mitä v*ttua?! Meneekö mahdollisen imuvuodon piikkiin vai mikä on? Ei oo ku imusarja vaihdettu ja kaikki on oikeilla paikoillaan.. perkele näitä romuja tai omaa saamattomuutta..