Omega MV6 automaatti loota ongelmia...
Omega MV6 automaatti loota ongelmia...
Elikkäs Omegan loota toimii miten haluaa...
-kierroksia n 3000 että vaihde kytkeytyy
-ns.käsivaihteista toimii 2,3 ja 4
-varoitusvalo ei pala
-ajotietokoneessa lukee: automatik getriebe??? tjsp...
Auto ei ole oma vaan kaverin...
Jollakin tietoo???
-kierroksia n 3000 että vaihde kytkeytyy
-ns.käsivaihteista toimii 2,3 ja 4
-varoitusvalo ei pala
-ajotietokoneessa lukee: automatik getriebe??? tjsp...
Auto ei ole oma vaan kaverin...
Jollakin tietoo???
Opel Astra 2.0 GSi -95 (paalissa)
Ex- Toyota Starlet 1.4 -98 (lunastukseen)
Ex- Toyota Starlet 1.4 -98 (lunastukseen)
-
vanhatapio-79
- 'Admiral'

Automaattiloota
Mulla sama ongelma...mutta melko harvoin tulee...siinä samalla menee isoin vaihde päälle eikä toimi S-nappi! Virrat pois ja taas pelaa. Uskoisin että lootassa on jotain häikkää...jostain olen kuullut että melko heikkoja ovat opelin automaatit.
Uutta laatikkoa metsästämässä!
Uutta laatikkoa metsästämässä!
-
Gsi tuning
- 'Admiral'

Todella asiantuntevan oloinen kommentti...jostain olen kuullut että melko heikkoja ovat opelin automaatit.
Samaista GM:n laatikkoa käytetään mm BMW:ssä, ja laatikko perustuu TH180-malliin, joka on käytössä ties kuinka monessa jenkkiautossa.
Eli tuskin se mikään keskimääräistä huonompi on kestävyydeltään
Tuollaiset viat viittaavat kyllä enemmän vaihteiston sähkö/ohjauspuoleen kuin itse mekaniikkaan.
-
vanhatapio-79
- 'Admiral'

lootasta
niin no kyllä mun mielestä nuo lootat on täysiä susia! Kaverilla katosi 1 ja 2 kokonaan ja toisella taas ei muut pelaa kun 1 ja 2vaihde. totta ne susilootat on sit aina mua vastaan tulleet. Mites muilla on pelannu?
-
vanhatapio-79
- 'Admiral'

Laatikosta
Todella asiantuntevan oloinen kommentti...![]()
No tämäkö on sit asiantuntevaa...
mulla kans joutuu kierroksia välillä käyttämään, jos pakin jälkee suoraan Dn tai 1,2,3 laittaa päälle, jää niinku jumittaa välillä, et jos kaasun päästää pois ni jarruttaa, mut sit se tavallaan itekseen vapautuu.. jollaki oli laatikko sekoillu, kun on siinä jossai valitsimen vierellä, ollu kepin asentotunnistin paskaa täynnä..täytyis iteki tarkistaa.. ja joo, en itekään paskaks lähtis heti tältä istumalta laatikkoa haukkumaan, kyseessä on tosiaanki Hydra-Matic laatikko, jonka tekemisessä GMllä on aika pitkät perinteet, ensimmäiset sarjatuotantoon muistaakseni Oldsmobile asensi 1948.. ja BMW nimenomaan 90-luvun lopulla osti näitä mm.530 dieseleihinsä, kun ei ZF luvannut omilleen kestoa niille Nm lukemille..
ex-Kadett E 1.6 Sedan -89
ex-Omega A 2.0 Sedan -91
ex-Omega B 3.0 Sedan -96
ex-Corsa A 1.2 Sedan -89
ex-Omega B Caravan 2.0 16 -96
ex-Astra F Caravan 1.6 16 -95
ex-Omega A 2.0 Sedan -91
ex-Omega B 3.0 Sedan -96
ex-Corsa A 1.2 Sedan -89
ex-Omega B Caravan 2.0 16 -96
ex-Astra F Caravan 1.6 16 -95
Re: lootasta
Täytyy sano että erinomaisesti on pelannut!vanhatapio-79 kirjoitti:Mites muilla on pelannu?
Tämä ihan minun mielipide...
Vaikkei kyseessä olekaan varmaan(?) sama loota, niin vaihteen valitsimen tunnistin voi olla rikki.
Itseltäni moinen boksi piti vaihtaa kun vaihteli vaihteita miten sattuu ja lopulta toimi enää vaihde pari ja nekin käsin käyttämällä.
Ihan ilmainen tuo boksi ei kyllä ollut, jos joku muukin 'pääsee' sen vaihtamaan.
C20NE+automaagi.
Itseltäni moinen boksi piti vaihtaa kun vaihteli vaihteita miten sattuu ja lopulta toimi enää vaihde pari ja nekin käsin käyttämällä.
Ihan ilmainen tuo boksi ei kyllä ollut, jos joku muukin 'pääsee' sen vaihtamaan.
C20NE+automaagi.