Astra- F ja Vaarallinen Keskuslukko

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Astra- F ja Vaarallinen Keskuslukko

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Elikkä pesin eilen auton kun nousi lämpötila päiväl pariin plussa asteeseen, tietty sit jääty yön yli. Aamulla olikin sitten jo -10 astetta pakkasta. Avas keskuslukko ihan normaalisti, paitsi että kun minun piti kuskin ovi sulkea niin jäi se lukituskynsi sellaiseen asentoon ettei napannu lukkoon, pomppas vaan ovi auki kun kiinni paiskas.
Rämpläsin sit kuskin puolelta sitä lukkoa edes taka, minkä seurauksena veti kaikki ovet takalukkoon. Emäntä oli tietty autossa ja ei pääsy ulos..... :-? Ei siinä sit muuta auttanu kun ikkuna auki ja sisälle siittä, parikymmentä kilsaa reipasta ajoa lämmityslaite täysillä niin yhtäkkiä avas ovet.
Onko moista sattunut teille, että jumittuu se lukon kynsi ja ovi ei mene lainkaan kiinni. Saati tällaista keskuslukituksen temppuilua. Perhana eihän moiseen autoon voi enää luottaa yhtään...... :(
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

olen huomannut myös että jos lukkoja avaa ja sulkee pakkasella niin parin keran jälkeen ne lukkomoottorit jumahtaa.
olisko joku suunniteltu "ylikuormitus" suojaus.
koska lukot alkaa toimimaan taas vartin päästä.

jos ovet mene omia aikojaan lukkoon tai osa ovista jää auki niin vika on silloin yleensä läpivientien johdotuksessa.
varsinkin takaluukun piuhat menee helposti poikki.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Mulla teki -96 astra aivan saman tempun pesun jälkeisenä päivänä.Lukot kyllä aukes ja ovikin jollai tapaa mut eihä se kii tupannu menee.Ajoin lähimpään parkkihalliin ja käväsin kaupassa ja sillä välin rupes toimii normaalisti.
Töissä sit puhalsin paineilmalla kaikki mekanismit kuiviks ja sen jälkeen kunnon rasvaus ni ei oo ollu sen jälkee mitään ongelmia.
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Eipä oo itellä ollu vielä tommosta ongelmaa -(z)-
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
masa_
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja masa_ »

Eipä oo itellä ollu vielä tommosta ongelmaa
Sama vika -(z)-
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
MarkusL
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja MarkusL »

kyllä täälläkin toimannu ihan normaalisti...
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

ipa kirjoitti:olen huomannut myös että jos lukkoja avaa ja sulkee pakkasella niin parin keran jälkeen ne lukkomoottorit jumahtaa.
olisko joku suunniteltu "ylikuormitus" suojaus.
koska lukot alkaa toimimaan taas vartin päästä.

jos ovet mene omia aikojaan lukkoon tai osa ovista jää auki niin vika on silloin yleensä läpivientien johdotuksessa.
varsinkin takaluukun piuhat menee helposti poikki.
Tosta toistuvasta räpläämisestä ainakin mulla menee joksikin ajaksi pois käytöstä riippumatta kelistä ja kun oottaa ihan pienen hetken toimii taas. Vois tosiaan luulla et on jokin suojaus mut ei mulla kyllä tartte varttia oottaa, joku kymmenen sekuntia riittää ja sit toimii aivan normaalisti..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Vastaa Viestiin