omega c20ne mooaa...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
j4mpp4
'Admiral'
'Admiral'

omega c20ne mooaa...

Viesti Kirjoittaja j4mpp4 »

eli normaaliajossa alkaa omega yhtäkkiä hyytymään tuntuu kuin bensa loppuisi kesken samoten tyhjäkäynti pätkii silloin tällöin...eli olen koklannut tosta varaosa moottorista irroitella ja vaihdella osia..olen laittanut uudet tulpat,tulpanjohdot,jakajankannen,pyörijän,bensasuodattimen,tankin ja lämpötilaanturin...toisesta moottorista olen vaihtanut tähän kampiakselin anturin, suuttimet, bensanpainesäätimen, kaasuläpäntunnistimen, motronicin boxin, ilmamäärämittarin...
olen myös mitannut bensanpaineet 2-2.5 bar ja alipaineletkun pois otolla nousee n.0.5bar eli ihan oikeat paineet,puristuspaineet mittasin joka pytyssä 13...ja mittasin lambdan paikalta myös pakoputkiston vastapaineen joten putkikaan ei ole tukossa ainakaan sillä hetkellä ollut...kokeilin myös toista lambda-anturia mutta se oli otettu astro vanista joten en tiedä onko merkitysta mutta yhtään paremmin/huonommin se ei pelannut...
joten alkaa hermot oleen kireällä koska vika häiritsee, myös vikana todella korkea bensankulutus...
JeStEr
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja JeStEr »

Silloin kun kaikki ei ole aivan justiinsa niin tulos on vähän mitä sattuu.
Viittaisi väärään sytytys ennakkoon, mutta sehän on motronicin hommia.
Jotain siellä sytytys piirissä on vikana. Johtoja irti/poikki/huonosti kiinni?

Entäs Varsova?
-=J0J0=-
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja -=J0J0=- »

Itellä oli tasan sama vika viime kesänä ja osia tuli vaihdettua kans paljon. Lopulta järjen valo keksi tarkistaa puolalle tulevat johdot (ne kun oli viimeiset vaihtamattomat syttypuolen osat) ja sehän oli kovin heikossa hapessa ja edellisen omistajan jäljiltä löytyi teippien alta 3 jatkoliitintä molemmista johdoista. (Musta, muistaakseni virtalukolta, menee puolan "miinukseen" ja vihreä, motronicilta tuleva pulssi puolan plussaan)
Korjauksena kuorin teippejä pois niin, että löytyi tervettä johtoa, huonot pois, juottamalla uutta tilalle. Avot, euron ja 15 minuutin homma ja vika oli korjattu. Niitä 200 euroahan ei lasketa, mitä meni muihin syttypuolen "kulutusosiin". :lol:
-=J0J0=-
j4mpp4
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja j4mpp4 »

tähän vielä lisätäkseni koneesta kuuluu outo sivuääni kun painaa kaasua sellainen kimeähkö ääni vähän kuin tulpanjohdot löis läpi mutta kun ne ei lyö tänään just vaihoin toiset joten vika vieläkin on päällä eli n 2500-3500 suurin vika alue tuntuu puutuvan tosissaan ja motari vauhissa vikavalo vilkkuu ja herjaa lambdaa...katoin myös nuo puolan johdot mutta ne näytti olevan ok...
Vastaa Viestiin