Astra f:n oven ärsyttävä äänimaailma

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Juissi
'Kadett'
'Kadett'

Astra f:n oven ärsyttävä äänimaailma

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Juu, elikkä hivistelin tuossa sen verran, että laitoin erkkasatsin paikoilleen astraan. (Muokkasin ovipahveihin paikat.) Samalla yritin vaientaa kuskin etuovesta jo aiemmin kuulunutta helvetillisen ärsyttävää tärinä-kolina-resonointi ääntä. laitoin molemmat, oven avauskahvan ja lukitus tangon, tangot kumiputken sisään ja kiristin ikkunahissin? kaikki kolme pulttia mitä siinä oli. Olin jo varovaisesti onnellinen opelisti. Laitoin paffin paikoilleen ja rupesin popittamaan, ei ihmeemmin ääniä kuulunut, mutta kun lähdin liikkeelle, tuntui, että ääni oli vieläkin helvetillisempi :evil: Eli resonoi ja niin pirun lujaa!

Olen huomannut, että kun ikkunan vetää kunnolla tiukalle kiinni, niin helpottaa, eikä resonoi niin kovaa.

Osaisitteko auttaa onnetonta opelistia ratkaisemaan onkelman?

Kiitos jo etukäteen!
sori, et oon syntyny ja anteeks, et oon olemassa
julma juha
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja julma juha »

Siinä ikkunalistan alapuolella on sellanen kotelorakenne ja ovipelti ottaa siihen kiinni laita sinne väliin vaikka sikamassaa tai jotain muuta vastaavaa niin pärinä lakkaa elikkä verhoilu vex kosteussulkumuovi pois sit katsot vähän yläviistoon sinne oven sisälle niin huomaat mistä kohdasta on kyse
Pitipä sattua ja näin viimeisenä työpäivänä
Juissi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Kiitoksia avusta :lollis: tiiänpähän mitä tehhä.
sori, et oon syntyny ja anteeks, et oon olemassa
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

onko omegassa samalla lailla vai onko mulla lasi löysäs? ikkunanko veivaa oikeen tunteella kiinni niin on hiljaa
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
julma juha
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja julma juha »

Omegan ovirakenne jonkinverran erilainen .Joku ikkunakisko varmaan löysällä.Siellä sisällä ei muistaakseni ollu peltejä samallatavalla lähekkäin kun astrassa...Just vaihdoin yhen ovipellin b omppuun
Pitipä sattua ja näin viimeisenä työpäivänä
Number28
'Agila'

Re: Astra f:n oven ärsyttävä äänimaailma

Viesti Kirjoittaja Number28 »

Lainaan tätä threadia hieman:

Itselläni resonoi ovet jonkin verran, mutta kaikista kauhein on peräkontin resonointi kun subbarin sinne pistin. :evil:

Onko tässä nyt muuta mahdollisuutta kuin pistää bitumimattoa sinne vaimentamaan? Näyttäisi itsestä pöljälle ne kolot missä on ensiapulaukku, johdot takana ja hätäkolmio, niiden koteloiden kannet on kyllä tosi heilakasti kiinni ja näyttäisi että niitä kun saisi myös enemmän kiinni niin jonkun verran vaikuttaisi, kuitenkin pääasiallisesti se resonointi tulee koko peräkontista :( Kaikki ruuvit on kiristetty hyvin, joten siitäkään ei pitäisi jäädä kiinni. Paljonko bitumimattoa peräkontin vaimentamiseen suunnilleen tarvitaan? Kokeillaan nyt ainakin aluksi siihen takaluukkuun.
Vsq
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Astra f:n oven ärsyttävä äänimaailma

Viesti Kirjoittaja Vsq »

Itse lisäsin farkussa bitumia oviin, takaluukkuun, varapyöräkoteloon, takapyörien koteloihin, takalokareihin sekä massasin pohjan. Hiljeni huomattavasti, mutta sitten rupesi ärsyttämään aurinkolipan natina kattoverhoilua vasten. Se siitä auton hiljentämisestä :banghead:

Jossain sedan-mallissa kannattaa kiristää takakontin lukon kiinnitystä s.e. luukku ei resonoi (liiku) vaan lepää tiukasti tiivistettä vasten. Takakontin sulkeminen on toki sen jälkeen yhtä tuskaa, mutta elämä on...
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Vastaa Viestiin