Opel Astra 1.6i GL -96 pakokaasupäästöjen analyysi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
tumpelo :P
'Agila'

Opel Astra 1.6i GL -96 pakokaasupäästöjen analyysi

Viesti Kirjoittaja tumpelo :P »

Pyytäisin kokeneilta Opel-Guruilta kommenttia eli missä voisi vika piillä. Pakokaasupäästöt katsastuksessa oli
jouto/yli 2000
- CO: 0,02/0,03
-HC: 12/20
-Lambda: /1,08
-CO2%: 13,70/13,60
O2%:1,42/1,58
Eli lamda-arvostasta hylsy tuli

Itse olen täysin Opel noviisi ja nimimerkin mukainen
:wink: . Astra on ollut mulla vasta muutaman viikon ja käynnissä en ole havainnut mitään ihmeellistä. Kone pitäisi olla lastutettu
paholainen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja paholainen »

vaihda se lambda anturi uuteen alkuperäseen.. ja kato eka onko sen lambdan kärki irti/halki tai heliseeks. 8) ..
kurttu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kurttu »

Kyllähän tuo käy mellkoisen laihalla. Bensaa menee varmaan aika niukasti ja kone hieman empivä, arvelisin.

Lambda-vikahan tuollaista seosten heittoa aiheuttaa. Tai sitten lastutus on sotkenut koneen toimintaa. Kannattaa yrittää ottaa selvää, mitä sille koneelle on oikeasti tehty. Onko vaihdettu esim. nokka-akselia tms. Yleensä jotkut halvat "lastut" vaan huijaavat koneen käymään normaalia rikkaammalla. Sitten jos on vaihdettu koneeseen viriosia, saattaa olla kyseessä esim. viri-imusarjan valmistajan toimittama oikea lastu. Pitemmälle viritetty kone saattaa toimia pienehköillä kierroksilla epäoptimaalisesti ja se voi myös selittää seosten heittelyn
kurttu
Vastaa Viestiin