Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Pyytäisin kokeneilta Opel-Guruilta kommenttia eli missä voisi vika piillä. Pakokaasupäästöt katsastuksessa oli
jouto/yli 2000
- CO: 0,02/0,03
-HC: 12/20
-Lambda: /1,08
-CO2%: 13,70/13,60
O2%:1,42/1,58
Eli lamda-arvostasta hylsy tuli
Itse olen täysin Opel noviisi ja nimimerkin mukainen . Astra on ollut mulla vasta muutaman viikon ja käynnissä en ole havainnut mitään ihmeellistä. Kone pitäisi olla lastutettu
Kyllähän tuo käy mellkoisen laihalla. Bensaa menee varmaan aika niukasti ja kone hieman empivä, arvelisin.
Lambda-vikahan tuollaista seosten heittoa aiheuttaa. Tai sitten lastutus on sotkenut koneen toimintaa. Kannattaa yrittää ottaa selvää, mitä sille koneelle on oikeasti tehty. Onko vaihdettu esim. nokka-akselia tms. Yleensä jotkut halvat "lastut" vaan huijaavat koneen käymään normaalia rikkaammalla. Sitten jos on vaihdettu koneeseen viriosia, saattaa olla kyseessä esim. viri-imusarjan valmistajan toimittama oikea lastu. Pitemmälle viritetty kone saattaa toimia pienehköillä kierroksilla epäoptimaalisesti ja se voi myös selittää seosten heittelyn