Ohc hydraulinostinten vaihto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
vivamanTT
'Senator'
'Senator'

Ohc hydraulinostinten vaihto

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Onko tähän hommaan olemassa työkalu, millä saa painettua venttiiliä alas, että voi irroittaa keinut ja nostimet ettei löysää välikantta/kantta irti? Oon tohon omaan x17dtl f-astraan kerran yhden keinun vaihtanut ilmankin erikoistyökalua ja kantta irrottamatta, mutta nyt pitäis laittaa kaikki nostimet uusiksi ja ei viittis kanttakaan pois nostaa ton takia, ja ilman omaa työkalua tuo homma ei oikeen kiehdo, nim. silmä meni mustaksi viime kerralla, kun venttiilin jousi ampu apuna käytetyn räikän jatkon silmäkulmaan :lol: . Jos jollain on ko. työkalu, voisin sen ostaa/vuokrata/lainata 8)
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

On tuohon olemassa oma työkalunsa ja joskus täällä näin jopa kuvia itsetehdystä moisesta.

Itse 16sv koneen kanssa vaihdoin nokka-akselin käyttäen omatekoista työkalua.

Venakoneiston purkaminen oli helppoa sen avulla,mutta takaisinkasaaminen meni senverran sähläämiseksi,että loppupeleissä otin nokkapukin irti,keinut ja paininlevyt paikalleen ja nokkapukki takaisin kiinni.

Pariinkin kertaan tuon nokkapukin irroittanut kannentiivistettä vaihtamatta,eikä alkanut vuotamaan.
gummiduinen
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja gummiduinen »

Kannattaa käydä paikallisessa ooppeli liikkeessä kyselemässä.Itse viime kesänä hain tuommoisen härvelin lainaan.En tiedä onko tuo sen helpompi tapa,mutta eipähän tarvinnu kantta löysytellä.
Ikola
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ikola »

Tämmöinen löytyi:
http://www.students.tut.fi/~vanhanem/nokka.html

Vaikuttaa näin yhtäkkiä yksinkertaiselta tehdä...
Vastaa Viestiin