Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Parin vuoden hairahduksen jälkeen oon taas onnelisesti Ooppelin ratissa.
Kävin ostamassa F-Astran C18XE koneeseen termostaatin koteloineen. Nyt ihmettelenkin, kun paketissa ei ole mukana kotelon reunassa olevaan uraan (mielestäni) kuuluvaa o-rengasta, vaan pelkästään liimattava, koko kotelon reunan peittävä tiiviste. Kuuluukohan tuohon kuitenkin se o-rengas pujotella siihen uraan ja tiiviste siihen päälle vai pitääköhän vedet sisällä ilman o-rengasta?
Kyyllä siihen pitäs se o-rengas tiiviste tulla kun mullakin tuli kun vaihoin tässä viikko sitten wahlerin termarin kotelon kans. Eli kysäseppä sieltä liikkeestä mihin se tiiviste jäi....
Ihmetyttää vaan, et minkäköhän takia siinä on kuitenkin mukana se muotoon leikattu liimattava tiiviste, joka siis kattaa koko liitospinnan, eli peittäisi näin ollen myös sen uran, johon se o-rengas tulee. Onko kenties tarkotuksena käyttää molempia? Tuntuu vaan, että näin menetellen se o-rengas menettää merkitystään. Olen saanut käsityksen, että pelkkä se o-rengas olisi riittävä...
mites c20xe kanssa eli terppakotelon kantta vasten tuleva tiiviste? Ei löydy tarvikkeena irrallisena mistään, vai löytyykö? Vanha hukassa minkä olisi voinut pingottaa suoraksi ja ostaa tavan o-renkaan. Koneen käyntikunto tätä vailla, saa vaikka myydä kirjepostina moisen jos löytyy jouten.
reiskaar kirjoitti: 22 Huhti 2022, 22:31
mites c20xe kanssa eli terppakotelon kantta vasten tuleva tiiviste? Ei löydy tarvikkeena irrallisena mistään, vai löytyykö? Vanha hukassa minkä olisi voinut pingottaa suoraksi ja ostaa tavan o-renkaan. Koneen käyntikunto tätä vailla, saa vaikka myydä kirjepostina moisen jos löytyy jouten.
Kannen ja kopan väliin olen laittanut liimaa ilman tiivistettä,ei ongelmaa.