Ruostesuokauksessa huomioitava?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
exvectra
'Kadett'
'Kadett'

Ruostesuokauksessa huomioitava?

Viesti Kirjoittaja exvectra »

Jos aikoo teetättää autoon ruostesuojauksen, niin mitä tulee huomioida tarjouksia kysellessä, että mitä autolle tehdään, vai osaako kaikki palvelua tarjoavat tehdä hyvän?
Mitä moisesta kannattaa maksaa, ja tietääkö joensuusta, tai lähiseudulta kohtuuhintaista paikkaa?
Olen ymmärtänyt, että useimmiten tehdään joku höyrypesu. Onko se ok, vai pitäisikö tehdä hiekkapuhalluksella? Varmaan kalliimpi, ja tarjoaako mikään paikka edes moista?

Se myös mietityttää, että mitäs jos pohja näyttää silmämääräisesti ruosteettomalta, mutta siellä on huomaamattomia ruostepilkkuja. Sitten alusta höyrypestään ja massataan, niin käykö siinä niin, että ne pintaruostepilkut pääsevät muhimaan, ja auto on kaksinverroin ruosteisempi parin vuoden päästä, kuin ilman suojausta?

Nyt kyseessä siis vielä toistaiseksi ehjän F astran ruostesuojaus, mutta sama varmaan pätee kaikkiin malleihin.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

tääl päin tehään ainakin vesihiekkapuhallus jos ei pahasti oo ruostetta. jos enempi niin sit normi hiekkapuhallus. kannattaa kysyä et kattaako ovet kokonaan vai vaan alalaidat. kyselemällä selviää paljon.jos on monttu tai muu paikka missä pääsee auton alle ton tekee itekki
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Jarzki
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jarzki »

Mulle on tulossa lähiaikoina uusi Opeli ja ajattelin että se pitäis suojata. Vantaalla on ainaki Novasti ja Tuplasuojaus Ky joita olen miettinyt. En ole vielä mitään tarjouksia kysynyt mutta onko täällä kellään kokemuksia noista? Millaset hinnat ja palvelu? Lähinnä tuon Tuplasuojauksen hintatasoa mietin. Siellä laittavat Tuff-Kote Dinolin ja Novastilla ilmeisesti Tectyl? Onko noilla aineilla suuria eroja käytännössä? Kiitos vastauksista.
Astra22
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Astra22 »

Itse käytin Järvenpään Alustasuojaamolla, käyttävät Finikorin aineita.
Tekivät sisäputsauksen, kumimattojen pesun, moottoritilan pesun ja käsittelyn
samalla. Hakivat vielä asemalta, kun oli auton haun aika.

2001 mallisessa galvanoidussa alustassa oli alkavaa ruostetta (ottivat kuvat).
Pesivät höyryllä, laittoivat lisää tavaraa ja suoja-ainetta.

Maksoihan se 700, mutta tarkoitus ajella vielä muutama vuosi.

Kommentteja muilta foorumeilta http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... d283eb9665
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
Vastaa Viestiin