Mekaaninen murtovarmistus
Moi,
Niin ainakin tossa G astrassa on sellainen ja siihen liityen oiskin kysyttävää!? Niin jos jollain on sama systeemi niin oisko vinkkejä mun ongelmaan, eli kauko-ohjaimesta painettettaessa toisen kerran kymmenen sekunnin sisällä se pitäis mennä päälle(vilkut välähtää toisen kerran) mutta tätä ei tapahdu joka kerta! Suunnilleen joka kolmas kerta varmistus menee päälle, eli oisko jotain vinkkiä asiaan??
Niin ainakin tossa G astrassa on sellainen ja siihen liityen oiskin kysyttävää!? Niin jos jollain on sama systeemi niin oisko vinkkejä mun ongelmaan, eli kauko-ohjaimesta painettettaessa toisen kerran kymmenen sekunnin sisällä se pitäis mennä päälle(vilkut välähtää toisen kerran) mutta tätä ei tapahdu joka kerta! Suunnilleen joka kolmas kerta varmistus menee päälle, eli oisko jotain vinkkiä asiaan??
Astra G sport 2.0 16v
Mikäs idea on tässä hommassa kun olen laittanut ekaksi ovet kiinni tuplalukkoon kaukolla ja menen käymään autolla uudestaan ja avaan kaukolla lukot auki ja avaan vain repsikan puoleisen oven ja laitan sen kiinni ja lukitset kaukolla lukot niin eipäs menekkään kun vain yhden kerran lukot lukkoon eli ei mene se murtovarmistus päälle? Sitten vasta menee lukkoon kun olen käynyt avaamassa kuskin puolen oven auki ja laittanut sen kiinni. Onks toi joku vika vai ominaisuus, onks muilla sama juttu?
Volvo V50 2.4 Geartronic
No mulla on sama ongelma suunnilleen, sitä tossa alkuperäisessä viestissä kirjoittelin. Se voi kyllä johtua kuskin puolen ovesta mutta itse tossa huomasin et se voi kyllä liittyä ajovaloihinkin, eli jos ei kytke oikein valoja päälle niin ei mene tuplalukkoon mut sit kun on ajellu oikein valot kytkettyinä niin sit on menny taas tuplalukkoon. Ei oikein ole löytynyt sitä logiikkaa lukitukseen, eli jos joku tietää niin kerrohan tännekkin.On 2003-03-02 10:57, Karppa wrote:
Mikäs idea on tässä hommassa kun olen laittanut ekaksi ovet kiinni tuplalukkoon kaukolla ja menen käymään autolla uudestaan ja avaan kaukolla lukot auki ja avaan vain repsikan puoleisen oven ja laitan sen kiinni ja lukitset kaukolla lukot niin eipäs menekkään kun vain yhden kerran lukot lukkoon eli ei mene se murtovarmistus päälle? Sitten vasta menee lukkoon kun olen käynyt avaamassa kuskin puolen oven auki ja laittanut sen kiinni. Onks toi joku vika vai ominaisuus, onks muilla sama juttu?
Astra G sport 2.0 16v
Teillä on kyllä hämärät viat Astroissanne. Itse aina iltaisin avaan vain pelkääjän etuoven kun otan lämmitysjohdon ja asettelen sisälämppäriä hyvään asentoon, suljen oven ja painan nappia kaksi kertaa ja ovet menevät takalukkoon. Ei tuu mitään parempaa mieleen kuin että onko teillä hyvät patterit tai onko avain jo vanha? Itsellä oli 99 Astrassa jäykät napit avaimessa ja kantomatka tosi lyhyt, nykyisessä on pehmeät kuminappulat ja kantomatkakin yli kymmenen metriä. Tosin joskus taskussa nappi painuu ja ovet aukeavat vaikkei olisi tarkoitus.
Auto on 2001 ja tehny tota jo uudesta lähtien. Luulin sen olevan ominaisuus...tähän asti. Ei kyl mun kauko avaa ovia kuin noin 5m päästä, joskus vähän kauempaankin. Kerran repsikan ikkunan käyttölogiikassa oli jotakin hämärää kun sitä nappia piti painaa koko ajan että ikkuna meni kiinni/auki. Kävin siitä kertomassa takuuaikana ja varasin ajan sille mutta jouduin perumaan sen kun alkoi sitten itsestään taas toimia. Oli hyvä kun huoltopäällikkö tarjosi ohjelman päivitystä sähköikkunoiden vian korjaamiseen...ihan kun sähköikkunat olisivat ecun kanssa tekemisissä 
Volvo V50 2.4 Geartronic
Nykyään kaikki on mahdollista varsinkin kun ikkunat ovat yhteydessä kuljettajan oven lukkoon ja ikkunoissa on turvamekanismi ettei käsi jää väliin. Ja eikös näissä Astroissa ole myös se i-can väylä jossa sähköjohdot on vähennetty minimiin ja data liikkuu eri laitteille samoja johtoja pitkin. Silloin voisi olla ihan luonnollista että kaikki ohjausdata olisi samassa boxissa, niin ruisku kuin keskuslukitus ja sähkölasit yms.
Huomasin tuossa eilen illalla kun laitoin auton lämmitykseen ja nakkasin pelkääjän puolen kiinni niin mitään tuplalukitusta ei tapahtunut mutta kun kiersin kuskin puolelle ja avasin oven ja suljin niin kas kummaa lukitus taas toimi! Avaimet on päivitetty ja patterit vaihdettu, mutta oiskohan sit huoltomiehen luona käyminen tulossa kysymykseen!?On 2003-03-02 23:13, tommyt wrote:
Teillä on kyllä hämärät viat Astroissanne. Itse aina iltaisin avaan vain pelkääjän etuoven kun otan lämmitysjohdon ja asettelen sisälämppäriä hyvään asentoon, suljen oven ja painan nappia kaksi kertaa ja ovet menevät takalukkoon. Ei tuu mitään parempaa mieleen kuin että onko teillä hyvät patterit tai onko avain jo vanha? Itsellä oli 99 Astrassa jäykät napit avaimessa ja kantomatka tosi lyhyt, nykyisessä on pehmeät kuminappulat ja kantomatkakin yli kymmenen metriä. Tosin joskus taskussa nappi painuu ja ovet aukeavat vaikkei olisi tarkoitus.
Astra G sport 2.0 16v
Todennäköisesti, mutta jos ei ole takuuhomma niin voi tulla aika arvokkaaksi, jos vikaa ei löydy heti. Oletko kokeillut sellaista että seisot kuskin puolella, kaveri avaa pelkääjän oven ja sulkee sen. Sitten painat kauko-ohjaimella ovet lukkoon. Jos ovet menee takalukkoon niin silloin voisi olettaa että matkustajan puolelta signaali olisi vaan niin heikko ettei lukot meinaa toimia. 99-Astrassa sai välillä seistä melkein vieressä ennen kuin ovet aukesivat.
Aikoinaan kun luin käyttöopasta, niin siellä varoitettiin painelemasta turhaan kaukosäätimen nappia liian kaukaa. Väitettiin että saattaa aiheuttaa toimintahäiriöitä lukituksen kauko-ohjaukseen mutta ilmeisesti sillä "pestään kädet" tosi ongelmista.
Aikoinaan kun luin käyttöopasta, niin siellä varoitettiin painelemasta turhaan kaukosäätimen nappia liian kaukaa. Väitettiin että saattaa aiheuttaa toimintahäiriöitä lukituksen kauko-ohjaukseen mutta ilmeisesti sillä "pestään kädet" tosi ongelmista.
Täytyy kokeilla tuota jos tehoais, tuntuu vain et sekin vaikuttaa että mistä suunnasta avainta näyttelee! Jos tulee suoraan takaa niin melkein vierestä vasta aukeaa ja taasen edestä aukeaa n.5-10m ennen. Juu kyllä tossa jotain hämärää on jos ohjekirjaan uskomista, liikkeessä ne väittää ainakin ettei pattereista pitäis teho loppua moneen vuoteen! Ja patterit ei ole kuin pari kuukautta vanhat. Että oisko sit joku vastaan otto anturi hiipumassa?
Astra G sport 2.0 16v
Menee vähän offtopic, mutta huomasin B-Vectrasta pakkasilla että mitä kovemmat pakkaset oli niin sitä huonommin tuntui kaukosäädin toimivan. Tuntui siltä että pakkasella vastaanotin olisi toiminut heikommin (akusta vähemmän virtaa?) ja piti lähempää avata ovat, joskus ihan oven vierestä. Autoon uusittiin akku, kaukosäätimen ohjain ja jotain muutakin keskuslukkoon (kaiketi takaluukun avausmoottori) kun hankin auton viime vuoden lopussa, niin että ei varmaankaan voi syyttää ko. osia toimimattomuudesta...
Astra G mekaanin murtolukitus jumiutui minulla selvästi pakkasella. Kun tuli lämmintä lukitus toimi taas. Lukitus alkoi toimia pakkasella, kun suihkuttelin lukkosulaa joka paikkaan, myös takaluukun lukitusmekanismeihin. Päättelin, että murtolukitus on herkkä jäälle. Pelkkä lukkopesien käsittely ei riitä.
naisautoilijat ajavat paremmin
Joo mut kun Astrassa ei ole can-väylää. Ne ovet ja ikkunat avautuu ihan vanhanaikaisesti kytkin ohjaa moottoria jne. periaatteella. Onhan noissa ikkunoissa se turvaelektroniikka, mutta se on siinä ikkuna moottorin yhteydessä.On 2003-03-03 07:15, tommyt wrote:
Ja eikös näissä Astroissa ole myös se i-can väylä jossa sähköjohdot on vähennetty minimiin ja data liikkuu eri laitteille samoja johtoja pitkin. Silloin voisi olla ihan luonnollista että kaikki ohjausdata olisi samassa boxissa, niin ruisku kuin keskuslukitus ja sähkölasit yms.
Volvo V50 2.4 Geartronic
Hupsista, katselin tarkemmin vanhaa esitettä ja siellä mainittiinkin vain 100-napainen johto ohjaamon laitteille joka tosiaan on kaukana yksijohdin systeemistä. Vanhuus ei tule yksin.On 2003-03-03 15:50, Karppa wrote:Joo mut kun Astrassa ei ole can-väylää. Ne ovet ja ikkunat avautuu ihan vanhanaikaisesti kytkin ohjaa moottoria jne. periaatteella. Onhan noissa ikkunoissa se turvaelektroniikka, mutta se on siinä ikkuna moottorin yhteydessä.On 2003-03-03 07:15, tommyt wrote:
Ja eikös näissä Astroissa ole myös se i-can väylä jossa sähköjohdot on vähennetty minimiin ja data liikkuu eri laitteille samoja johtoja pitkin. Silloin voisi olla ihan luonnollista että kaikki ohjausdata olisi samassa boxissa, niin ruisku kuin keskuslukitus ja sähkölasit yms.